La propuesta está dirigida a promover el uso de esta tecnología para facilitar el cumplimiento de normas y requisitos burocráticos, además de racionalizar los diferentes regímenes y trámites nacionales en la Unión Europea, contribuyendo a mejorar la eficiencia y productividad de las pymes.
A través do uso ético e responsable de IA, as pemes poderíanse beneficiar dun "administrador artificial" que se encargue da xestión dos trámites e as interaccións coas administracións, para que as empresas póidanse centrar no seu negocio principal. A ferramenta ten o potencial de xerar aumentos de produtividade para un gran número de sectores económicos.
Este proyecto, que se está desarrollando entre el Ministerio de Economía, Comercio y Empresa y el Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública, contempla la colaboración entre la administración y empresas de tecnología puntera para implementar modelos de IA dirigidos a las pymes. Esta propuesta proporcionará una solución estructural a corto plazo que puede ofrecer una reducción efectiva de los costes administrativos.
O Mecanismo de Recuperación e Resiliencia ofrece una oportunidad perfecta para probar la nueva tecnología. La herramienta de IA puede ayudar a acelerar la implementación del Fondo de Recuperación, respondiendo así a las demandas de las empresas de reducir los obstáculos administrativos asociados con el instrumento.
As pemes europeas supoñen o 99% do tecido empresarial europeo e empregan a máis de 100 millóns de persoas. O seu marco de competitividade viuse mellorado co impulso de diversas iniciativas como a axenda de "Lexislar Mejor" da Comisión Europea, pero aínda así seguen afrontando moitos retos para aumentar o seu tamaño, buscar financiamento e transformarse nos ámbitos da sustentabilidade e a dixitalización.
Para ser efectiva, a nova ferramenta necesitaría contar con estándares comúns para garantir a replicabilidad entre os provedores de servizos. Ademais proveríaselle de formación para desenvolver as habilidades e recursos necesarios para adoptar e utilizar solucións de IA de forma máis eficiente, todo baixo un seguimento das autoridades para avaliar a súa eficacia e impacto.