accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Sistema d'informació i atenció ciutadana. Seu electrònica

  • Data Posada en Producció:

    09/12/2009

    Descripció Funcional

    El resultat més important del projecte ha sigut la constitució de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Siero integrada amb el Portal Web Corporatiu, que consta de les següents funcionalitats:

    ÀREA PÚBLICA NO IDENTIFICADA

    • Catàleg de procediments i servicis electrònics classificats per matèries amb possibilitat de cerca per text lliure. Des de l'enllaç “Informació” es té accés a la seua fitxa informativa per a consultar tota la documentació associada al mateix així com descarregar la corresponent instància de sol·licitud per a la seua tramitació presencial. A més, els servicis electrònics disposen d'un enllaç directe per a procedir a la seua tramitació telemàtica
    • Tauló d'Edictes i Anuncis virtual per a la publicació de tot tipus de notícies, subvencions, anuncis, etc., classificats per grup temàtics i amb possibilitat de cerca per text lliure. Els anuncis es poden relacionar amb determinats procediments per a accedir directament a la informació que regula la seua tramitació i a la seua tramitació online en cas de tractar-se de servicis electrònics.
    • Verificació de la integritat de documents firmats digitalment
    • Verificació de la validesa de certificats digitals

    ÀREA PÚBLICA IDENTIFICADA

    • Identificació de persones mitjançant certificats digitals reconeguts i no revocats amb validació a través d'@firma.
    • Generación simple (sin programar) y potente de formularios de solicitud interactivos de forma sistemática basándose en bloques de información y apariencia predefinidos.
    • Registre telemàtic de la sol·licitud emplenada prèvia validació, aportació de la documentació requerida, aportació de documentació addicional i firma digital de tots els documents, un a un o en bloc, a través d'un component de tractament i firma digital de fitxers. Emissió d'un justificant de presentació segellat amb un certificat digital de component, entitat o òrgan. Integració de seients amb el registre presencial amb possibilitat de revisió i normalització de dades abans de practicar el seient en el registre general.
    • Verificació i descàrrega de documents digitals originals a partir del codi de verificació electrònic (COVE) d'una còpia impresa, prèvia identificació amb certificat digital

    ÀREA PRIVADA (CARPETA CIUTADANA)

    • Les meues dades. Accés a les dades personals, direccions i altres mitjans de contacte, amb enllaç directe als servicis electrònics d'alta, baixa o rectificació de dades.
    • Les meues sol·licituds. Relació de sol·licituds o aportacions realitzades pel tercer ben a través del registre telemàtic com del registre presencial, amb possibilitat d'accés a la instància o justificant d'admissió a tràmit (en cas presencial, només si es digitalitza)
    • Els meus documents. Accés al repositori de documentació de tercers per a veure què documents propis estan en poder de l'administració i comprovar el seu estat o validesa i període de custòdia, amb possibilitat de descàrrega del document si es troba en format digital. Possibilitat d'accés directe al servici electrònic d'alta o baixa de documentació en el repositori.
    • Els meus Expedients. Accés a tots els expedients en el qual el tercer exercisca el rol d'interessat principal i s'hagen atorgat permisos de consulta a través d'Internet. Possibilitat de filtrar per estat (pendent, acabat,…) i entre dates. Per a cada expedient es pot accedir a la fitxa de l'expedient, tràmits realitzats, dates, documents, etc.
    • Les meues Notificacions. Relació de totes les notificacions electròniques fefaents que s'han enviat al tercer. Possibilitat de filtrat per estat (pendent, acceptada, rebutjada o caducada). Botó d'acceptació o rebuig previ a la descàrrega del fitxer adjunt de la notificació en format PDF. En l'acceptació o rebuig es genera un justificant de recepció firmat digitalment per l'interessat, que no pot accedir a la notificació si no l'accepta prèviament (el carter no ens deixa llegir una cara certificada abans de firmar l'acusament). Possibilitat d'associar una notificació a un procediment per a accés directe al formulari i registre telemàtic.
    • Els meus Pagaments. Relació de tots els pagaments o tributs pendents o abonats relacionats amb el tercer. Requerix la integració amb la gestió tributària i amb la passarel·la de pagaments que s'establisca per a efectuar el pagament electrònic.

    Descripció Tècnica

    Solució:

    S'ha utilitzat Microsoft VB.NET com a ferramenta de desenvolupament en una arquitectura multicapa en la qual la capa de presentació es basa en Fulles d'Estil per a la seua integració en el Portal Corporatiu Municipal. A través d'una ferramenta WEB es parametritza el sistema per a adaptar-ho a diferents administracions. 

    Estàndards:

    • PDF/A com a format estàndard de publicació de documents digitals
    • PKCS#7 per a la firma digital de qualsevol fitxer
    • XADES per a la firma digital dels documents XML d'interoperabilitat
    • CSS 2.0
    • XHTML1.0
    • WAI AA
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades