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Política de xestión de documentos electrónicos

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Unha Política de xestión de documentos electrónicos contén orientacións ou directrices que define unha organización para a creación e xestión de documentos auténticos, fiables e dispoñibles ao longo do tempo, de acordo con as funcións e actividades que lle son propias. A política apróbase ao máis alto nivel dentro da organización, e asigna responsabilidades en canto á coordinación, aplicación, supervisión e xestión do programa de tratamento dos documentos a través do seu ciclo de vida.

Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de xestión de documentos electrónicos(Abre en nova xanela) , ten por obxecto establecer as directrices para a definición de políticas de xestión de documentos electrónicos.

Guía de aplicación da Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de xestión de documentos electrónicos(Abre en nova xanela)  sirve como herramienta de apoyo para la aplicación e implementación de lo dispuesto en la NTI; su contenido incluye tanto citas explícitas al texto de la NTI como explicaciones y contenidos complementarios a aquélla.

Modelos de Políticas de Xestión de Documentos Electrónicos

Ambos modelos A y B contienen modelos orientativos de política de gestión documental local, cuadro de clasificación funcional e índice de series documentales que permitirán la gestión de los documentos electrónicos de los ayuntamientos, en el marco del Esquema Nacional de Interoperabilidad, (ENI). Interesa a las entidades locales, especialmente de aquéllas más pequeñas y con más dificultades para elaborar una política de gestión de documentos electrónicos.

A seguir recóllense algúns exemplos de políticas de xestión de documentos electrónicos que se elaboraron e publicado desde diferentes ámbitos das Administracións Públicas.

Administración Xeral da Estado

Ministerio de Facenda e Función Pública (2022)

Política de Xestión de Documentos Electrónicos (PGD-e) do Ministerio de Facenda e Función Pública. De aplicación no Ministerio de Facenda e Función Pública e nas súas entidades públicas que así o decidan. Dado o seu carácter global, tamén pode ser válida e de aplicación nas entidades e organismos do sector público que así o consideren. O Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital participou nos traballos de elaboración desta publicación.

Comunidades Autónomas

País Vasco

Ley 5/2022, de 23 de junio, de Gestión Documental Integral y Patrimonio Documental de la Comunidad Autónoma del País Vasco

Comunidade Foral de Navarra

ORDE FORAL 18/2021, do 24 de maio, da Conselleira de Cultura e Deporte, pola que se aproban os requisitos tecnolóxicos e funcionais para implantacións de arquivo dixital seguro das entidades locais de Navarra e un modelo de auditoría.

Comunidade Foral de Navarra

ACUERDO del Gobierno de Navarra, de 16 de diciembre de 2020, por el que se aprueba la Política de Gestión de Documentos Electrónicos de la Administración de la Comunidad Foral de Navarra y del Sector Público Institucional Foral.

Comunitat Valenciana

ORDEN 1/2018, de 27 de diciembre, conjunta, de la Conselleria de Hacienda y Modelo Económico y de la Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Deporte, por la que se aprueba la política de gestión de documentos electrónicos de la Generalitat.

NOTA: Con este asunto tamén ten relación o DECRETO 50/2018, do 27 de abril(Abre en nova xanela) , del Consell, por el que se regula la gestión documental, la organización y el funcionamiento de los archivos de la Generalitat.

Castela-A Mancha

Decreto 89/2017, de 12 de diciembre, por el que se aprueba la política de gestión de documentos de las entidades que integran el sector público de la Administración de la Junta de Comunidades de Castilla-La Mancha.

Andalucía

Acuerdo de 1 de agosto de 2017, del Consejo de Gobierno, por el que se aprueba la política de gestión de documentos electrónicos de la Junta de Andalucía.

Rexión de Murcia

Orden de 12 de julio de 2017 de las Consejerías de Hacienda y Administraciones Públicas y de Turismo, Cultura y Medio Ambiente, por la que se aprueba la política de gestión y archivo de documentos electrónicos de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de la Región de Murcia.

Cantabria

Decreto 43/2017, de 22 de junio, por el que se aprueba la Política de Gestión de documentos administrativos electrónicos, expedientes electrónicos y archivo electrónico de la Administración de la Comunidad Autónoma de Cantabria y su Sector Público. 

Illes Balears

ACUERDO del Consejo de Gobierno de día 9 de diciembre de 2016 por el que se aprueba la Política de Gestión Documental del Gobierno de las Illes Balears

País Vasco

ORDE do 27 de setembro de 2016, do Conselleiro de Administración Pública e Xustiza e do Conselleiro de Facenda e Finanzas, pola que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos do sector público da Comunidade Autónoma de Euskadi.

Entidades locais

Deputación de Barcelona

ANUNCI d'aprovació de la Política de Gestió Documental de la Diputació de Barcelona

Deputación de Valladolid

Resolución de la Presidencia 3994/2015, por la que se aprueba la Política de gestión de documentos de la Diputación Provincial de Valladolid

Universidades

Universidade Pública de Navarra

El Consejo de Gobierno, en sesión de 10 de septiembre de 2019, aprueba la nueva versión de la Política de Gestión de Documentos Electrónicos de la Universidad  Pública de Navarra.

Universidade de Valladolid

Política de gestión de documentos electrónicos de la Universidad de Valladolid. Documento aprobado en Consejo de Gobierno de 14 de diciembre de 2016.

Universidade de Murcia

Política de Gestión de Documentos Electrónicos de la Universidad de Murcia. Documento aprobado en Consejo de Gobierno de 13 de febrero de 2014.

Outras institucións

Xunta Xeral do Principado de Asturias

Normas de política de gestión de documentos electrónicos de la Junta General del Principado de Asturias 

Senado de España

Política de xestión documental do Senado, aprobada pola Mesa do Senado na súa reunión do día 28 de abril de 2020.

Exemplos de Cadros de Clasificación de Entidades locais

Model de quadre de classificació d'ajuntaments i consells comarcals. Generalitat de Catalunya

Cadro de Clasificación de Fondos de Arquivos Municipais. Grupo de Arquiveiros Municipais de Madrid

Proposta de Cadro de Clasificación de Fondos de Concellos. Mesa de Traballo sobre Organización de Arquivos Municipais