El segon informe sobre l'estat de la Dècada Digital de la Comissió Europea ofereix una visió global dels avanços realitzats en la cerca d'aconseguir els objectius i metes digitals establerts per 2030 per el programa estratègic de la Dècada Digital. L'informe d'aquest any situa a Espanya en una posició estratègica favorable per aconseguir els objectius marcats per la Unió Europea en aquest àmbit.
A l'apartat de digitalització dels serveis públics l'informe destaca el bon comportament d'Espanya i el seu posicionament per sobre de la mitjana europea en pràcticament tots els àmbits analitzats. L'informe assenyala la contribució positiva d'Espanya als objectius de la dècada digital de la UE en matèria de serveis públics tant per als ciutadans (84 punts) com per a les empreses (91), situant-se molt per sobre de la mitjana de la UE (79 i 85, respectivament). En altres indicadors com els usuaris de l'administració electrònica (83,03%), l'atenció als usuaris (87) i la transparència de la prestació de serveis, el disseny i les dades personals (71,4), Espanya se situa per sobre de la mitjana de la UE (75%, 86,4 i 70, respectivament). Quant a la compatibilitat amb el mòbil, Espanya (94,8) se situa lleugerament per sota de la mitjana de la UE (95,3).
L'informe destaca els esforços d'Espanya per implementar els mitjans electrònics d'identificació, l'ús de la qual supera significativament la mitjana dels països de la UE: el 54,4% dels ciutadans han usat la identificació electrònica per a propòsits privats durant 2023 (enfront del 41,1% en la UE) i el 50,3% per accedir als serveis públics (enfront del 35,7% en la UE). Així mateix, assenyala les sis mesures engegades per millorar els serveis públics online: La meva Carpeta Ciutadana, GovTechLab, App Factory, Servei d'Automatització Intel·ligent, Ciberseguretat i serveis d'ocupació.
Quant a l'el accés als historials sanitaris electrònics, la puntuació global de maduresa d'Espanya en matèria de sanitat electrònica és de 84,6, molt per sobre de la mitjana de la UE (79,1). Obté així mateix una puntuació de 81 en les categories de dades de salut, en comparació d'una mitjana europea de 74. L'informe destaca que entre el 80 i el 100% de la població nacional és tècnicament capaç d'accedir als serveis d'accés en línia per als registres de salut electrònica a través d'aplicacions mòbils natives i portals en línia.