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As Administracións Públicas e a transición entre IPv4 e IPv6.

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As Administracións Públicas son ao mesmo tempo axentes promotores do proceso de transición e actores no mesmo.

As Administracións Públicas e a transición entre IPv4 e IPv6

As Administracións Públicas son ao mesmo tempo axentes promotores do proceso de transición e actores no mesmo. Dun lado, han de establecer as condicións de colaboración no que necesariamente ha de ser unha tarefa colectiva, mediante a cooperación coa industria e operadores de telecomunicacións e realizando labores de difusión e concienciación nos usuarios de Internet. Doutro lado, as mesmas Administracións Públicas necesitan unha ampliación do recurso escaso que son as direccións de Internet. Sensores ambiental, Forzas Armadas altamente tecnificadas, Administración en tempo real, … son necesidades dun futuro próximo para a aplicación do TIC dentro da actividade administrativa. A todo iso habería de engadirse o papel das Administracións Públicas como provedores de servizos á Sociedade a través de Internet.

Pola natureza global de Internet, este proceso non pode abordarse exclusivamente desde a óptica nacional, senón que ha de realizarse desde a coordinación con organismos internacionais. Un punto de partida no esforzo coordinado dos Estados por desenvolver políticas homoxéneas neste ámbito é a Declaración Ministerial do OECD sobre o Futuro da Economía de Internet (Seúl, 2008). Na mesma os Estados membros comprometíanse a fomentar a adopción de IPv6 tanto polos Gobernos como polos grandes consumidores de direccións IPv4(Abre en nova xanela) . Como directrices para o desenvolvemento de políticas públicas neste sentido, o OECD recomenda(Abre en nova xanela) :

  • Traballar co sector privado e outras partes interesadas para aumentar a educación e a concienciación e reducir os pescozos de botella
  • Demostrar o compromiso do goberno á adopción de IPv6
  • Buscar a cooperación internacional e o seguimento de implementación de IPv6.

Hitos más recientes en la cooperación internacional en la transición entre IPv4 e IPv6 provienen del ITU-T y la Unión Europea. En ambos casos, se comienza a abrir paso un rol más activo de las Administraciones Públicas en el proceso de migración, incitándolas a liderar con el ejemplo el mismo. La resolución 180 del ITU-T adoptada en la Conferencia celebrada en Guadalajara en Octubre de 2010(Abre en nova xanela) , incitaba aos Estados membros da organización a actualizar os seus sistemas e servizos máis relevantes dentro do ámbito do servizo público para garantir a compatibilidade con IPv6 . Doutra banda, a Comisión Europea, tanto dentro da “Axenda Dixital para Europa” como do “ Plan de Acción de Administración Electrónica para Europa 2011-2015(Abre en nova xanela) ”, incitan al apoyo al proceso de migración mediante la interoperabilidad de los servicios de Administración Electrónica con IPv6.

Los acuerdos internacionales sobre el camino a seguir en la transición de IPv4 a IPv6, junto con la cada vez más urgente necesidad de comenzarla de modo efectivo por el próximo agotamiento del espacio de direccionamiento IPv4, está dando lugar a una nueva generación de planes de migración nacionales, fijando de un modo más exigente fechas limite para el proceso. Ejemplo de ello es el Memoradum dictado en el Gobierno Federal de Estados Unidos “ Transition to IPv6(Abre en nova xanela) ”. As accións máis comúns neles son

  • Realizar un inventario das capacidades IPv6 previamente desenvolvidas, técnicas e humanas
  • Definir un perfil de equipamento de adquisicións compatible con IPv6(Abre en nova xanela)
  • Implantar a obriga de cumprir o perfil definido en todas as adquisicións
  • Facer visibles os servizos públicos desde as conexións IPv6

Al respecto del último de los puntos, es importante señalar que ello no implica necesariamente una transición global de todo el equipamiento interno de las Administraciones Públicas. La utilización de los mecanismos de interoperabilidad descritos en la RFC 4213 puede evitar en algunos casos el coste de una migración completa y ser funcionalmente satisfactoria.

En el caso de las Administraciones Públicas españolas, en el proceso de migración será esencial contemplar el impacto de la transición a IPv6 de la “Red de Comunicaciones de las Administraciones Públicas Españolas”, definida en el artículo 43 de la Ley 11/2007. La evolución de dicha red, como elemento clave de la interoperabilidad entre las Administraciones Públicas Españolas, supondrá la modificación de los instrumentos de interoperabilidad que la soportan y que están definidos en el Real Decreto 4/2010 (“Plan de Direccionamiento de la Administración” previsto en su artículo 14 y Norma Técnica de Interoperabilidad “Requisitos de conexión a la Red de comunicaciones de las Administraciones Públicas españolas” previsto en su Disposición Adicional Primera).

Estes e outros aspectos foron contemplados no Acordo de Consello de Ministros do 29 de abril de 2011, polo que se aproba o Plan de fomento para a incorporación do protocolo IPv6 en España(Abre en nova xanela) .