Xustiza colabora coa axencia eu-LISA para mellorar a eficacia do sistema xudicial transfronteirizo da Unión Europea

• Escoitar

18 setembro 2023

O sistema e-CODEX conecta diferentes sistemas xurídicos e garante un rápido acceso á xustiza dentro dos Estados membros.

Representantes do Ministerio de Xustiza participaron, esta semana, nas reunións dos órganos de goberno de dous proxectos da Axencia Europea para a Xestión Operativa de Sistemas Informáticos de Gran Magnitude no Espazo de Liberdade, Seguridade e Xustiza (eu-LISA).

O primeiro dos proxectos trátase da Plataforma de Colaboración dos Equipos Conxuntos de Investigación (ECIs), un dos principais instrumentos xurídicos e organizativos para a colaboración transfronteiriza en materia de Xustiza e Interior, coa que se pretende dotalos dun espazo en liña de intercambio de información e probas seguro e eficaz.

O segundo destes proxectos consiste na mellora do sistema e-CODEX, a vía de comunicación electrónica para que autoridades xudiciais, profesionais da Xustiza e a cidadanía intercambien documentos, formularios xurídicos, probas e outra información por vía electrónica de maneira rápida e segura.

As solucións tecnolóxicas de e-CODEX ofrecen unha comunicación transfronteiriza en liña de maneira segura. Está integrada por compoñentes básicos que lle axudarán a conectar información e servizos xudiciais en liña en toda Europa. Os seus aspectos técnicos inclúen un conector e unha porta de ligazón. A instalación da pasarela garante unha conexión segura cunha pasarela doutro Estado membro.

O e-CODEX Connector Suite proporciona tres compoñentes para a conexión dunha porta de ligazón cun sistema backend nacional:

• O conector en si
  • O cliente conector
  • O complemento do conector Domibus

España ocupa, por consenso entre todos os Estados membros representados, a presidencia do Advisory Group de e-CODEX. Á súa reunión, acudiron representantes do Ministerio de Xustiza, pero tamén organizacións privadas como o Consello de Colexios de Avogados e Sociedades de Avogados de Europa (CCBE), o Consello de Notarios da Unión Europea (CNUE) e Fiscalía Europea (EPPO), entre outras, que puideron trasladar as súas propostas na materia.

A transformación dixital da Xustiza é unha das prioridades da Presidencia española do Consello da UE en materia de Xustiza, e está previsto que sexa o eixo central de dúas reunións en Madrid nos próximos meses: a conferencia 'Sistemas de Xustiza en tempos de cambio', que se celebrará os días 9 e 10 de outubro; e a reunión eu-LISA Industry Rountdable baixo o título 'Dixitalización da Xustiza: convertendo desafíos en oportunidades', que terá lugar o 23 e 24 de novembro.

As xornadas de eu-LISA contarán coa presenza da súa directora executiva, Agnès Diallo, ademais do consello de administración, e de diferentes representantes do sector da UE. O seu obxectivo é impulsar a innovación e a dixitalización no ámbito do espazo de liberdade, seguridade e Xustiza da UE, clave para avanzar na colaboración público – privada e a coordinación en todos os niveis, desde a Comisión Europea ata os Estados membros, como a propia industria.

Fonte orixinal da noticia (Abre en nova xanela)

Máis información e-CODEX(Abre en nova xanela)

• Cooperación interadministrativa
  • Seguridade e Protección de Datos