Madrid, sede da conferencia SEMIC 2023

• Escoitar
  • Copiar

02 outubro 2023

O 18 de outubro ten lugar a Conferencia de Interoperabilidade Semántica co tema “Europa Interoperable na era da IA”

Organizada pola Presidencia española do Consello Europeo e a Comisión Europea, e en torno ao tema “Europa interoperable na era da Intelixencia Artificial”, celébrase o próximo 18 de outubro en Madrid a Conferencia Anual de Interoperabilidade Semántica da Comisión Europea 2023.

Nesta edición(Abre en nova xanela)  tratarase sobre o papel de a interoperabilidade semántica e a Intelixencia Artificial para a transformación dixital dos servizos públicos en Europa e presentará casos de uso concretos e historias de éxito sobre como a interoperabilidade do sector público e a IA poden beneficiarse mutuamente.

O desenvolvemento da IA continúa a súa viaxe a través dun territorio inexplorado, con novas aplicacións innovadoras ao virar a esquina. A xeración actual de técnicas de aprendizaxe automática permite automatizar certas tarefas para facer que os datos sexan máis significativos semánticamente tanto para os humanos como para as máquinas. Ao mesmo tempo, a semántica tamén pode ser un trampolín cara a unha IA máis precisa e ética. Con todo, investir en semántica sempre foi un obstáculo debido ao nivel de intervención experta e as tecnoloxías de nicho. A conferencia demostrará como ambos os campos poden aproveitarse mutuamente e poden aplicarse conxuntamente para fomentar a interoperabilidade do sector público.

Durante a conferencia do 18 de outubro e os talleres previos do día anterior, 17 de outubro, desenvolveranse numerosos talleres de debate sobre modelos semánticos, modelos de linguaxe que facilitan a interoperabilidade ou o deseño de políticas públicas mediante a Intelixencia Artificial.  Outras sesións virarán ao redor dos espazos de datos, a gobernación dixital e a garantía de calidade dos datos, así como os próximos desafíos relacionados coa IA generativa e de propósito xeral, a lei como código e moitos outros. Ademais, informarase o estado actual da proposta da Comisión da Lei Europea Interoperable.

A Conferencia será inaugurada pola directora xeral de DX-DIGIT, Verónica Gaffey, e Juan Jesús Torres Carbonell, Secretario Xeral de Administración Dixital. A sesión de clausura correrá a cargo de Mario Campolargo, secretario de estado de Dixitalización e Modernización Administrativa de Portugal, e de a vicepresidenta primeira do Goberno de España e ministra de Asuntos Económicos e Transformación Dixital, Nadia Calviño.

A Conferencia terá lugar no Hotel Riu Praza de España (rúa Gran Vía, 84). A asistencia presencial xa está completa, pero aínda é posible o rexistro para a asistencia en liña ao evento.

A edición do ano pasado atraeu a máis de 1000 profesionais de 60 países dentro e fóra da Unión Europea. Máis de 370 participantes dos sectores público, privado e académico asistiron á conferencia en Bruxelas e case 880 espectadores seguiron SEMIC22 en liña.

Previo a la celebración de la SEMIC23 se realizarán varios talleres previos en el  Instituto Nacional da Administración Pública  (INAP) situado na Rúa de Atocha, 106.

Cada taller reunirá un máximo de 50 expertos sobre a materia a tratar, organizándose o debate a partir dun panel de expertos destacados:

• Taller “Rexistro de modelos semánticos do sector público en toda a UE”: debate sobre cómo se puede construir un registro europeo de modelos semánticos relevantes para el sector público, a qué desafíos se enfrenta y qué oportunidades y beneficios aporta.
  • Taller “Grandes modelos de linguaxe en apoio á interoperabilidade”: debate sobre cómo los modelos de lenguaje basados en redes neurales, de aprendizaje automático o semi-supervisado, pueden utilizarse para facilitar la interoperabilidad transfronteriza en la UE
  • Taller “IA no deseño de políticas e redacción xurídica preparadas para o dixital”: debate sobre como a Intelixencia artificial pode axudar no deseño de políticas públicas e a produción lexislativa a partir de recursos semánticamente interoperables

Web de SEMIC 2023(Abre en nova xanela)

Inscricións SEMIC 2023(Abre en nova xanela)