Celebrado en Navarra o primeiro encontro de Oficinas do Dato de España

• Escoitar
  • Copiar

17 novembro 2023

Á xornada asistiron representantes de 16 comunidades autónomas, e do goberno central e intercambiáronse puntos de vista ao redor da xestión do dato.

A Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial (SEDIA) e o Goberno de Navarra organizaron onte no Palacio Baluarte de Pamplona o primeiro foro de encontro de Oficinas do Dato de España ao cal asistiron representantes relacionados con esta temática de 16 comunidades autónomas e da Administración Xeral do Estado, co obxectivo de reforzar o compromiso respecto ao poder transformador do dato, e dar forma a actuacións conxuntas e sinérgicas.

O conselleiro de Universidade, Innovación e Transformación Dixital do Goberno de Navarra, Juan Cruz Cigudosa García foi o encargado da apertura da xornada anunciando a posta en marcha dun Comité de Ética para a Oficina do Dato de Navarra aliñado coas políticas activas e o liderado nacional e internacional da SEDIA e con a  Estratexia España Dixital(Abre en nova xanela)  e a  Estratexia Dixital Navarra 2030(Abre en nova xanela) . Fíxose tamén fincapé na necesidade de fortalecer a resposta aos desafíos sociais, e estimular a innovación e o desenvolvemento económico a través dos datos, e o ineludible compromiso coa innovación mediante o uso de tecnoloxías disruptivas como a Intelixencia Artificial, sempre baixo un prisma ético e de respecto aos valores e principios europeos.

A xornada continuou coa intervención do Chief Data Officer do Goberno de España, Alberto Palomo quen destacou o poder transformador do dato, como elemento crave na transformación dixital. Neste sentido, esbozouse a estratexia deseñada desde Europa en relación co dato e a súa xestión soberana, e contextualizado a creación da propia Oficina en 2020, como instrumento práctico de implantación nacional da este estratexia. Esta desprega actuacións para o fomento dos ecosistemas de datos, sobre a base duns principios de armonización e eficiencia que serven tamén de acomodo para aqueles criterios estratéxicos, funcionais, organizativos, xurídicos e tecnolóxicos que son analizados e tomados en conta polos diferentes grupos de interese que acometen despregamentos operativos.

Durante o transcurso da xornada foron realizadas un gran número de presentacións divididas en tres bloques temáticos, os cales foron en primeiro lugar “O ecosistema do dato: quen” onde se abordaron algunhas das estratexias en torno ao dato desde a Oficina do Dato, desde a Generalitat de Cataluña e desde o Goberno Vasco.

A seguir, realizáronse presentacións nun segundo bloque titulado “Modelo de gobernación, ética e cultura: como” onde os gobernos de Aragón,  Andalucía, Canarias, Valencia e a Federación Española de Municipios e Provincias(Abre en nova xanela) (FEMP) fixeron presentacións de proxectos específicos; e nun último bloque titulado “Servizo ao cidadán, innovación e espazos de datos: para que” se expuxeron presentacións por parte de Andalucía, o INE, Rede.es e a Secretaría Xeral de Administración Dixital, esta última presentando algunhas das iniciativas ao redor do dato nas que está a traballar con especial foco no Espazo de Datos da AGE e o Espazo Nacional de Datos de Saúde.

Cada un deses bloques finalizou cunha mesa de debate onde participaron todos os asistentes ao evento.

A participación das comunidades autónomas neste primeiro Foro demostra a importancia dos datos nas cadeas de valor, como alicerce fundamental para a competitividade e a eficiencia dixital futura, e o compromiso conxunto cara á colaboración e a aprendizaxe. Así, presentáronse sete principios para avanzar na formulación conxunta de estratexias e políticas relacionadas co manexo de datos, que van desde a gobernación efectiva do dato, o tratamento ético do dato, a tramitación administrativa centrada no dato, e a compartición soberana de datos, ata a difusión aberta da información, o deseño e análise de políticas desde a evidencia e o fomento da cultura do dato mediante a creación de unidades especializadas e programas de formación.

A Oficina do Dato do Goberno de España

A Oficina do Dato (dependente da Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial, Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital) xorde en 2020 como encargada de dinamizar a xestión, compartición e o uso dos datos ao longo dos sectores produtivos da economía e sociedade española. Abarcando tanto o ámbito público da Administración Xeral de Estado, como o do fomento das industrias privadas, búscase harmonizar estratexias e políticas públicas, tecnoloxías, e mellores prácticas, marcando regras de gobernación que sirvan para unha maior capilaridad e efectividade na xestión e o uso efectivo do dato.

A Oficina do Dato de Navarra

A finais de 2022 o Goberno de Navarra, a través do Departamento de Universidade, Innovación e Transformación Dixital, aprobou a creación da Oficina do Dato de Navarra, cuxa misión é xestionar o ciclo completo destes activos, desde a súa creación ata o seu almacenamento, uso e compartición. Esta oficina ofrece os seus servizos a diversos axentes, tales como administracións, empresas, universidades e cidadanía en xeral, co compromiso de garantir a calidade, veracidade, ética e seguridade no seu uso.

• Información e datos do sector público