A Comisión abre o acceso aos supercomputadores da UE para acelerar o desenvolvemento da intelixencia artificial

• Escoitar
  • Copiar

17 novembro 2023

Comprométese a abrir e ampliar o acceso aos recursos de supercomputación de primeiro nivel da UE para as empresas emerxentes europeas de intelixencia artificial (IA), as pemes e a comunidade de IA en xeral.

A Comisión Europea e a Empresa Conxunta Europea de Computación de Alto Rendemento(Abre en nova xanela)  (EuroHPC JU) comprometéronse a abrir e ampliar o acceso aos recursos de supercomputación de primeiro nivel da UE para as empresas emerxentes europeas de intelixencia artificial (IA), as pemes e a comunidade de IA en xeral, como parte da Iniciativa de posta en marcha de IA da UE. Para apoiar un maior desenvolvemento e escalabilidade dos modelos de IA, o acceso a supercomputadoras de clase mundial que aceleren o adestramento e as probas de IA é crucial, reducindo o tempo de adestramento de meses ou anos a cuestión de semanas.

A declaración fíxose no contexto da cuarta Asemblea da Alianza AI(Abre en nova xanela) en Madrid e segue a un anuncio da presidenta von der Leyen no discurso sobre o Estado da Unión de 2023(Abre en nova xanela) . Os actores europeos da IA(Abre en nova xanela) e a informática de alto rendemento(Abre en nova xanela) (HPC) cooperarán estreitamente para impulsar innovacións revolucionarias e mellorar a competitividade do ecosistema industrial europeo de IA. Isto acelerará o desenvolvemento da IA e situará á Unión Europea como líder competitivo mundial.

A Unión Europea atópase actualmente á vangarda da supercomputación a nivel mundial. Tres dos supercomputadores da UE son de talla mundial(Abre en nova xanela) ( LEONARDO(Abre en nova xanela) , LUMI(Abre en nova xanela) e MareNostrum5(Abre en nova xanela) ) grazas aos esforzos da empresa común EuroHPC. Coa próxima ampliación das capacidades de EuroHPC JU ao rendemento a exaescala e máis aló cos supercomputadores a exaescala do consorcio JUPITER(Abre en nova xanela) e JULES VERNE(Abre en nova xanela) , que serán aínda máis potentes á hora de traballar con modelos de IA, os recursos de supercomputación europeos desempeñarán un papel fundamental na creación e formación de amplos coñecementos básicos Modelos de IA.

Próximos pasos

Os Estados participantes da Empresa Conxunta EuroHPC, co apoio da Comisión Europea, acelerarán os esforzos de investigación, desenvolvemento, demostración e despregamento relacionados coa infraestrutura europea de supercomputación. Este compromiso pretende contribuír ao obxectivo xeral da Unión de establecer un ecosistema mundial de IA que sexa fiable e responsable. Como tal, isto significará:

• Lanzamento do gran desafío da Gran IA: este concurso é unha colaboración liderada polo proxecto AI-BOOST(Abre en nova xanela) , financiado pola UE, e o acceso ás supercomputadoras europeas facilítao a EuroHPC JU. Fomenta a ampla participación de empresas emerxentes europeas con experiencia en modelos de IA a gran escala. Espérase que os gañadores lancen os modelos desenvolvidos baixo unha licenza de código aberto para uso non comercial ou mediante a publicación dos resultados da súa investigación. O desafío seleccionará ata catro prometedoras empresas emerxentes europeas de IA ás que se lles dará acceso ás instalacións de supercomputación EuroHPC para fomentar o desenvolvemento de modelos de IA a gran escala en Europa e distribuirase un premio de 1 millón de euros entre os gañadores.
  • Abrir a capacidade de supercomputadoras europea: establecerase acceso para empresas emerxentes de IA éticas e responsables, permitíndolles adestrar eficientemente os seus modelos utilizando supercomputadoras europeas.
  • Actividades e servizos mellorados: a EuroHPC JU promoverá actividades e servizos impulsados ​​pola informática de alto rendemento para fomentar unha IA fiable en Europa. Estes esforzos terán como obxectivo facilitar unha maior accesibilidade para as comunidades de IA e promover o uso óptimo e eficiente das tecnoloxías HPC para a innovación científica e industrial.

Ademais, como parte do Programa de Traballo da Comisión para 2024(Abre en nova xanela) , proporanse cambios no Regulamento sobre a Empresa Conxunta EuroHPC para garantir un acceso sustentable e duradeiro á capacidade de supercomputadoras europea para as novas empresas europeas de IA.

Máis información:

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Intelixencia Artificial e Blockchain