Existe unha tan estreita relación entre a xestión do dato, a xestión de calidade do dato e o goberno do dato que en moitas ocasións os termos utilízanse de forma indistinta ou directamente confúndense. Con todo, existen importantes matices.
O obxectivo xeral de a xestión de datos é asegurar que os datos satisfán os requisitos de negocio que darán soporte aos procesos da organización, tales como recompilar, almacenar, protexer, analizar e documentar os datos, co obxectivo de implementar os obxectivos da estratexia de goberno do dato. Se trata dun conxunto de tarefas tan amplo que existen diversas categorías de normas para certificar cada un dos diferentes procesos: ISO/IEC 27000 para a seguridade e privacidade da información, ISO/IEC 20000
para a xestión de servizos
para interoperabilidade, arquitectura ou acordos de nivel de servizo na nube, ou
A xestión de calidade de datos, pola súa banda, refírese a as técnicas e procesos utilizados para asegurar que os datos son adecuados para o uso que se pretende facer deles. Para iso requírese un Plan de calidade dos datos que debe ser acorde coa cultura da organización e coa estratexia de negocio e inclúe aspectos como a validación, verificación e limpeza de datos, entro outros. Neste sentido tamén existe un conxunto de normas técnicas para conseguir que os datos teñan calidade] entre as que se inclúen a propia xestión da calidade dos datos de transacción, os datos de produto e os datos mestres empresariais ( ISO 8000
) e as tarefas de medición da calidade dos datos ( ISO 25024:2015
).
Pola súa banda, o goberno do dato, de acordo con a definición de Deloitte , está formado por conxunto de normas, políticas e procesos dunha organización que permiten asegurar que os datos da organización sexan correctos, fiables, seguros e útiles. É dicir, é a parte estratéxica e de planificación e control a alto nivel para conseguir crear valor para o negocio a partir dos datos. Neste caso, o goberno dos datos abertos
ten as súas propias especificidades debido ao número de partes interesadas que interveñen e a propia natureza colaborativa dos datos abertos.