As Administracións Públicas son as entidades que realizan máis tratamentos de datos persoais dos cidadáns, é dicir, de os interesados e, por iso, é imprescindible reforzar os mecanismos de transparencia no que se refire ao acceso e utilización dos mesmos. Posto que as Administracións posúen estes datos, cobra especial relevancia a importancia do principio de transparencia nos tratamentos dos datos persoais e o exercicio dos dereitos dos cidadáns respecto dos seus datos persoais.
Nas sedes electrónicas dos organismos das distintas Administracións Públicas os cidadáns poden iniciar actuacións administrativas e obter información do seu interese. Agora ben, isto supón que o cidadán, para relacionarse coa administración telematicamente, debe acceder a unha multitude de sedes electrónicas, cada unha coas súas características e particularidades, o que fai que o cidadán vexa a información da Administración dunha maneira inconexa, complexa e de difícil seguimento.
A Carpeta Ciudadana, servizo desenvolvido pola Secretaría Xeral de Administración Dixital, é a área privada dos cidadáns na súa relación coa administración que ofrece un punto de acceso único desde o que se pode coñecer e acceder aos seus datos, coa posibilidade, se é de aplicación, de obter un xustificante ou certificado dos mesmos e coñecer o uso que as Administracións Públicas realizan deles, ao visualizar a información que se transmite entre administracións.
https://carpetaciudadana.gob.es/cartafol/home
Por tanto, a Carpeta Ciudadana simplifica e facilita o exercicio do dereito de acceso aos cidadáns ao ofrecer un punto de acceso unificado onde consultar toda a súa información, mellorando así as relacións dos cidadáns coa administración, fomentando a eficiencia, a transparencia e favorecendo que os cidadáns poidan controlar que datos persoais seus están en poder a Administración.
Os datos ofrecidos atópanse agrupados en diferentes temáticas: educación e formación, residencia, traballo e xubilación, saúde e asuntos sociais (ingreso mínimo vital), situación persoal e familia (axudas maternidade ou paternidade, xubilación), vehículos e transportes, vivenda e función pública (para os empregados públicos). Adicionalmente, poden consultarse os expedientes de diferentes organismos da Administración Xeral do Estado, das diferentes Comunidades Autónomas adheridas e das Entidades locais, cuxos expedientes están a empezar a incluír. Por exemplo, desde a apartado “Saúde e asuntos sociais” pode acceder á súa Historia Clínica Dixital do Sistema Nacional de Saúde (HCDSNS) a través dun servizo que interopera internamente coas Comunidades Autónomas.