accesskey_mod_content

A Comisión Europea presenta a estratexia da UE para liderar a web 4.0 e os mundos virtuais

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

12 xullo 2023

A Comisión quere liderar a próxima transición tecnolóxica e garantir unha contorna dixital aberto, seguro, fiable, xusto e inclusivo para os cidadáns, as empresas e as administracións públicas da UE.

Internet está a evolucionar a un ritmo extremadamente rápido. Máis aló da actual terceira xeración de internet, a web 3.0, cuxas principais características son a apertura, a descentralización e o pleno empoderamiento dos usuarios, a próxima xeración, a web 4.0, permitirá a integración entre obxectos e contornas dixitais e reais, e unha maior interacción entre os seres humanos e as máquinas.

As perspectivas da economía da UE despois de 2030(Abre en nova xanela) , publicadas en marzo, pon de relevo a dixitalización como un da súa motores clave e a web 4.0 como unha importante transición tecnolóxica que traerá consigo un mundo perfectamente interconectado, intelixente e inmersivo. Calcúlase que o valor do mercado mundial dos mundos virtuais pasará de 27 000 millóns de euros en 2022 a máis de 800 000 millóns de euros en 2030.

Os mundos virtuais afectarán á maneira en que as persoas conviven e supoñen tanto oportunidades como riscos que deben abordarse. A nova estratexia aspira a unha web 4.0 e a uns mundos virtuais que reflictan os valores e principios da UE, nos que os dereitos das persoas obsérvense plenamente e nos que as empresas europeas poidan prosperar.

Alicerces crave da estratexia

A estratexia axústase aos obxectivos para 2030 do programa estratéxico da Década Dixital(Abre en nova xanela) e tres dos seus alicerces crave da dixitalización: capacidades, empresas e servizos públicos. O cuarto alicerce, as infraestruturas, abórdase no paquete de conectividade da Comisión(Abre en nova xanela) e os seus esforzos máis amplos en materia de computación, computación na nube e capacidades no bordo. Tamén se refire a a apertura e a gobernación mundial dos mundos virtuais e a web 4.0 como liñas de acción específicas.

  1. Empoderar ás persoas e reforzar as capacidades para fomentar a concienciación, o acceso a información fidedigna e a creación dunha reserva de talento de especialistas en materia de mundos virtuais. A finais de 2023, a Comisión promoverá os principios reitores dos mundos virtuais, presentados polo panel de cidadáns, e formulará orientacións para a poboación en xeral grazas a un «conxunto de ferramentas para os cidadáns» de aquí ao primeiro trimestre de 2024. Posto que os especialistas en materia de mundos virtuais son esenciais, a Comisión colaborará cos Estados membros para crear unha reserva de talentos e apoiará o desenvolvemento de capacidades, tamén para as mulleres e as nenas, a través de proxectos financiados polo programa Europa Dixital(Abre en nova xanela) , e para os creadores de contidos dixitais a través do programa Europa Creativa(Abre en nova xanela)
  2. Empresas: Soster un ecosistema industrial europeo da web 4.0 para aumentar a excelencia e emendar a fragmentación. Non existe actualmente ningún ecosistema da UE que reúna aos diferentes axentes da cadea de valor dos mundos virtuais e a web 4.0. A Comisión propuxo unha asociación candidata sobre mundos virtuais no marco de Horizonte Europa, que posiblemente comezará a súa andaina en 2025, para fomentar a excelencia na investigación e fomentar unha folla de ruta industrial e tecnolóxica en materia de mundos virtuais. Para fomentar a innovación, a Comisión tamén axudará aos creadores e as empresas de medios de comunicación da UE a probar novas ferramentas de creación, reunirá a desenvolvedores e usuarios industriais e colaborará cos Estados membros para crear espazos controlados de probas para a web 4.0 e os mundos virtuais.
  3. Administración pública: Apoiar o progreso social e os servizos públicos virtuais para aproveitar as oportunidades que poden ofrecer os mundos virtuais. A UE xa está a investir en iniciativas importantes, como Destino Tierra (DESTINE)(Abre en nova xanela) , xemelgos dixitais locais(Abre en nova xanela) para comunidades intelixentes ou o xemelgo dixital europeo do océano para que os investigadores poidan facer avanzar a ciencia, as industrias desenvolver aplicacións de precisión e as autoridades públicas tomen decisións de política pública con coñecemento de causa. A Comisión está a pór en marcha dúas novas iniciativas emblemáticas públicas: «CitiVerse», unha contorna urbana inmersivo que pode utilizarse para a planificación e xestión urbanas, e un xemelgo humano virtual europeo, que reproducirá o corpo humano para sustentar decisións clínicas e tratamentos personalizados.
  4. Formular normas mundiais sobre uns mundos virtuais e unha web 4.0 abertos e interoperables, velando por que non os dominen uns cuantos grandes operadores. A Comisión colaborará coas partes interesadas na gobernación de internet a escala mundial e promoverá normas en materia de web 4.0 en consonancia coa visión e os valores da UE.

Contexto

A estratexia baséase no traballo da Comisión Europea sobre os mundos virtuais(Abre en nova xanela) e en consultas celebradas cos cidadáns, o mundo académico e as empresas. A Comisión acolleu un panel europeo de cidadáns sobre mundos virtuais(Abre en nova xanela) entre febreiro e abril de 2023 e convidou a 150 cidadáns seleccionados aleatoriamente a formular recomendacións sobre unha visión, principios e accións para velar por que os mundos virtuais na UE sexan xustos e aptos para as persoas. As súas vinte e tres recomendacións(Abre en nova xanela) orientaron as medidas concretas incluídas na estratexia sobre a web 4.0 e os mundos virtuais. O 14 de setembro de 2022, a Comisión Europea puxo en marcha unha coalición industrial europea no ámbito da realidade virtual e a realidade aumentada(Abre en nova xanela) , que reúne á industria e a responsables políticos.

Ademais, un novo informe publicado polo Centro Común de Investigación(Abre en nova xanela) ofrece unha visión xeral das oportunidades que os mundos virtuais de próxima xeración poden brindar a diferentes sectores, tales como a educación, a industria manufacturera, a saúde e os servizos públicos, entre outros.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público