" /> PAe - Os gobernos locais como provedores e reutilizadores de datos abertos
accesskey_mod_content

Os gobernos locais como provedores e reutilizadores de datos abertos

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

08 febreiro 2023

Tradicionalmente, as administracións públicas son vistas como provedores de datos, pero no estudo "Medición de a demanda de datos dentro do sector público", de data.europa.eu, agregou un novo enfoque do sector público como usuario -e non só como creador- de datos abertos

Co documento " Medición de a demanda de datos dentro do sector público(Abre en nova xanela) ", (completado por un  seminario web(Abre en nova xanela)  e un  blogue(Abre en nova xanela) ), data.europa.eu ha agregado un enfoque en el lado de la demanda, en el papel del sector público como usuario de datos abiertos. 

Este blogue continuará esta exploración observando un caso específico de goberno local, centrándose na granularidad das cidades e rexións e tentará responder de forma continuada no tempo a estas dúas cuestións:

  • como usan os datos abertos e como apoian o uso de datos non só por parte de organismos privados senón tamén do sector público?
  • Por que este enfoque na subministración de datos locais?

A resposta é fácil: porque os datos a nivel local son especialmente importantes no mercado único de datos. A innovación baseada en datos trátase principalmente dunha maior granularidad dos datos: ter datos máis precisos e específicos sobre un problema específico. Os datos locais altamente granulares poden achandar o camiño á innovación tanto no sector público como no privado, como datos meteorolóxicos máis precisos que se poden utilizar para planificar con precisión o uso de recursos na agricultura, ou datos de predición de tráfico que axudan tanto a planificar a infraestrutura de tráfico como ás viaxes individuais. Os datos granulares dos medidores intelixentes axudan a xestionar mellor a distribución de enerxía e facilitan o cambio de comportamento.

Un exemplo claro da importancia dos datos locais é o recente Regulamento de aplicación sobre conxuntos de datos  de alto valor(Abre en nova xanela) , do seis categorías principais incluídas, catro (geoespacial, observación da Terra, meteorolóxicas, mobilidade) refírense a conxuntos de datos locais moi granulares por baixo do nivel rexional (NUTS 2). Noutras palabras, os datos locais son de gran valor tanto para o sector público como para o privado, xa sexa que estean en poder das autoridades nacionais ou locais.

Os gobernos locais desempeñan un papel estratéxico no ecosistema de datos abertos, tanto como provedor de datos como usuario de datos. A seguinte sección ilustrará por que leste é o caso mediante o uso de casos de reutilización e outros exemplos.

O papel dos gobernos locais como provedores de datos

As administracións públicas locais desempeñan un papel crucial como provedores de datos porque recompilan, xeran e xestionan unha gran cantidade de datos da rexión específica na que se atopan. Posúen e publican cada vez máis conxuntos de datos que son reutilizados polos gobernos nacionais, á vez que aproveitan os datos para abordar desafíos rexionais como a seguridade pública, a infraestrutura e a sustentabilidade ambiental.

O goberno local é visto tradicionalmente como máis orientado ao usuario e máis próximo aos seus electores, e isto tamén se reflicte no ámbito dos datos abertos. O pensamento recente sobre os datos abertos ha salientado a importancia de publicar datos abertos dunha maneira decidida e centrada no usuario, o cal é crucial para garantir a reutilización e, en última instancia, o impacto. Por exemplo, a estratexia de 2018 de a  Carta de Datos Abertos , un esforzo de colaboración de 170 gobernos de todo o mundo para definir principios comúns sobre a publicación de datos abertos, titúlase acertadamente "Publicación con propósito". De feito, moitas cidades adoptaron este enfoque. Por exemplo, 11 das 13 cidades mapeadas por o  panel UserCentriCities , un consorcio de cidades europeas líderes apoiado polo programa Horizon, proporcionan API a outras administracións e empresas privadas para facilitar a reutilización dos seus datos. Os puntos de acceso únicos nacionais previstos pola recente  Lei de Gobernación de Datos  desempeñarán un papel crucial precisamente para facilitar o acceso e a reutilización de datos, e as autoridades locais desempeñarán un papel importante para garantir a eficacia dos este instrumentos ao proporcionar información oportuna sobre os datos dispoñibles para a súa reutilización.

Os gobernos locais de vangarda empregan unha variedade de métodos para medir a demanda dos reutilizadores de datos, incluídos os que proveñen do propio sector público. Os representantes dos gobernos locais que asistiron ao seminario web de data.europa.eu sobre a comprensión da demanda de datos públicos no sector público mencionaron a análise das estatísticas do portal como o método máis popular, seguido da investigación de usuarios e a organización de eventos.

Diapositiva do seminario web de data.europa.eu 'Demanda y reutilización de datos en el sector público'

Entender aos nosos reutilizadores é esencial en todo o proceso. Ao aprender sobre os reutilizadores do sector público, os seus intereses e necesidades, os gobernos locais poden adoptar unha práctica de datos abertos máis impulsada pola demanda e dar forma ás súas estratexias para servir mellor aos cidadáns. Tamén arroxa luz sobre as necesidades da comunidade local aos gobernos nacionais para unha mellor toma de decisións. Entre os moitos exemplos discutidos no informe de data.europa.eu 2023 recentemente publicado  Rethinking Open Data Impact , vale a pena mencionar:

  • O portal de datos abertos de a  rexión de Helsinqui , onde catro cidades uniron forzas nun só portal. Publican 175 API para facilitar a reutilización de datos, e pódense atopar 301 casos de reutilización con filtros por tipo e plataforma, e etiquetas por temas. Tamén hai unha sección de estatísticas que presenta un uso extensivo de métricas cuantitativas en conxuntos de datos publicados e casos de uso. Como quedou claro durante a presentación de  Minna Joensuu, Directora Adxunta de Investigación da cidade de Espoo (Finlandia),  durante a presentación de os  Días de Datos Abertos da UE 2021  sobre 10 anos de mellores prácticas, pódese lograr máis traballando xuntos, non só entre provedores de datos a nivel local, senón tamén entre provedores e reutilizadores. Tamén subliñou que é importante recoñecer que a construción dunha comunidade non ocorre da noite para a mañá e que os datos interoperables fan que a reutilización de datos sexa moito máis fácil.

  • O portal de datos abertos de  Berlín  destaca os conxuntos de datos máis utilizados nunha sección separada do seu portal para facilitar o acceso, e enumera 67 casos de reutilización con descrición, conxunto de datos utilizados, etiquetas temáticas e ligazón á aplicación / sitio web. A capital alemá tamén levou a cabo unha enquisa pública considerando a importancia percibida dos datos abertos e a facilidade de uso e organizou talleres coas partes interesadas para informar a estratexia de datos abertos.

  • O portal de datos  abertos de Zaragoza  conta cunha sección de soporte de reutilización na páxina de inicio do seu portal de datos abertos. O panel de estatísticas do portal rastrexa formatos e métodos http de acceso a datos, e o número de consultas diarias de datos. A capital de Aragón tamén presenta 55 casos inspiradores de reutilización de datos abertos, cunha breve descrición e etiquetas segundo a plataforma, o dispositivo e as palabras crave temáticas.

O papel dos gobernos locais como reutilizadores de datos

Por último, pero no menos importante, los gobiernos locales también deben ser vistos como consumidores y reutilizadores de datos. Los datos se han convertido en un activo crucial en la formulación de políticas, importante para obtener resultados efectivos y oportunos. Aún poco documentadas, las ciudades y las autoridades regionales utilizan cada vez más diversas fuentes de datos para hacer frente mejor a los desafíos actuales. Aunque puede que no haya muchos ejemplos conocidos de reutilización de datos abiertos (solo 6 de los 26 participantes del seminario web a nivel local indicaron haber actuado como reutilizadores de datos abiertos), su valor público es innegable, como muestran varios ejemplos:

  • Observatorio de Casos de Uso(Abre en nova xanela)   data.europa.eu(Abre en nova xanela)  también enumera ejemplos de reutilización de datos dentro del sector público. El municipio de Aarhus junto con la Agencia Danesa de Suministro de Datos e Infraestructura han desarrollado una versión basada en objetos de un  modelo de cidade 3D para Aarhus(Abre en nova xanela)  que se pode utilizar como ferramenta de análise, visualización e Comunicación sobre adaptación climática, conversión verde, planificación urbana, xestión do territorio e moito máis. O modelo baséase principalmente en datos abertos, é dicir, datos xeográficos de Geo Denmark. Estes datos compleméntanse con datos sobre o consumo de enerxía dos edificios dos datos de altura de edificios de Denmark Footprints de Pointcloud.

  • informe Open Data Maturity(Abre en nova xanela)  destaca exemplos de reutilización de datos no sector público en España e Bélxica. En España, o Concello de Valencia desenvolveu unha  ferramenta de inventario de datos(Abre en nova xanela)  para medir a eficiencia das políticas públicas e mellorar o acceso á información pública. En Bélxica, cinco provincias flamencas uniron forzas para proporcionar datos abertos ao taboleiro ' Provincias en cifras(Abre en nova xanela) ' co obxectivo de permitir aos cidadáns e políticos locais comparar estatísticas sobre diferentes parámetros socioeconómicos (por exemplo, demografía, vivenda, pobreza, bens raíces vacantes, uso de enerxía) entre municipios para que poidan lanzar plans para mellorar a economía e a sociedade locais.

  • A provincia holandesa de Holanda do Norte contratou a unha start-up para desenvolver a aplicación baseada na web  Zonnedakje  para mostrar que teitos na rexión teñen paneis solares e cales non. Os datos proveñen dunha variedade de fontes, entre elas fotografías aéreas, o rexistro de direccións e edificios da base holandesa (BAG) e o mapa holandés Hight (AHN). A provincia utiliza a aplicación para rastrexar o aumento dos paneis solares.

Conclusións

O nivel local é onde a demanda de datos abertos atópase coa oferta. É onde crecen os ecosistemas. E finalmente, a granularidad local é particularmente importante porque aquí é onde os datos abertos teñen o maior impacto, onde ocorre a innovación. Non é casualidade que as novas teorías de  a política  de innovación baseada no lugar presentadas polo profesor Soete céntrense na importancia das cidades como centros de innovación. Debido ás súas densas poboacións, os procesos de toma de decisións a nivel de cidade e a participación das partes interesadas locais, as autoridades locais proporcionan excelentes bancos de probas para a innovación. Os datos abertos son un ingrediente fundamental da política de innovación local e as cidades deben asumir un papel máis destacado tanto no debate sobre datos abertos como no de políticas de innovación.

Pero a realidade é que aínda sabemos moi pouco sobre como o portal de datos abertos pode servir mellor ás necesidades das administracións públicas.

Que importancia ten o uso de portais de datos abertos por parte doutras organizacións do sector público?

Como deberían deseñarse os servizos de datos abertos para axudar mellor ás necesidades doutras administracións públicas? Que boas prácticas existen?

Como poden data.europa.eu apoiar aos gobernos como provedores e reutilizadores de datos abertos?

Actualmente, data.europe está a realizar unha enquisa para atopar unha resposta a estas preguntas. As ideas utilizaranse para un informe final, que se publicará en xuño de 2023.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público