O Regulamento sobre as ordes europeas de presentación e conservación de probas electrónicas nos procesos penais pretende introducir un mecanismo alternativo aos instrumentos existentes de cooperación internacional e asistencia xudicial mutua. Aborda especificamente os problemas derivados da natureza volátil das probas electrónicas e o aspecto da «perda de localización» mediante o establecemento de novos procedementos para un acceso transfronteirizo rápido, eficiente e eficaz.
O Regulamento crea ordes europeas de presentación e conservación que poden ser emitidas polas autoridades xudiciais co fin de obter ou preservar probas electrónicas independentemente da localización dos datos. Estes pedidos poden cubrir calquera categoría de datos, incluídos os datos de subscritor, tráfico e contido. Estableceuse un limiar para os datos de tráfico (excepto para os datos solicitados co único propósito de identificar o usuario) e para os datos de contido. Só poden solicitarse para delitos punibles no país emisor cunha pena privativa de liberdade máxima de polo menos tres anos, ou para delitos específicos relacionados coa ciberdelincuencia, a pornografía infantil, a falsificación de medios de pago distintos do efectivo ou o terrorismo.
Hai un prazo obrigatorio de 10 días para responder a unha orde de produción. En casos de emerxencia debidamente establecidos, o prazo poderá reducirse a oito horas. Os provedores de servizos poden enfrontar sancións se non cumpren cunha orde. Pódense impor sancións financeiras de ata o 2% do seu volume de negocios anual mundial total para o ano financeiro anterior.
Salvo nos casos en que a autoridade emisora considere que a infracción se cometeu ou probablemente cometerase no país emisor e/ou a persoa cuxos datos se solicitan resida no seu propio territorio, crearase un sistema de notificación dos datos de tráfico (excepto os datos solicitados co único fin de identificar o usuario) e dos datos de contido. Esta notificación ten por obxecto informar o Estado de execución e darlle a oportunidade de avaliar e, no seu caso, expor un ou máis dos motivos de denegación establecidos na lexislación, por exemplo, que os datos solicitados están protexidos. O Estado de execución disporá de 10 días ou, en situacións de emerxencia, de 96 horas, para invocar os motivos de denegación. Se isto sucede, o provedor de servizos terá que deter a execución da orde e non transferir os datos e a autoridade emisora retirará a orde. Se, en situacións de emerxencia, os datos xa foron transferidos, a autoridade emisora eliminará ou restrinxirá doutro xeito os datos ou cumprirá coas condicións dadas ao utilizar os datos.
A Directiva sobre a designación de establecementos designados e o nomeamento de representantes legais para a obtención de probas electrónicas nos procesos penais será un instrumento esencial para a aplicación do Regulamento. Establece as normas aplicables ao nomeamento dos representantes legais dos prestadores de servizos ou á designación dos seus establecementos designados responsables de recibir e responder ás ditas ordes. Isto é necesario debido á falta dun requisito legal xeral para que os provedores de servizos non pertencentes á UE estean fisicamente presentes na UE. Ademais, os representantes legais ou os establecementos designados en virtude da presente Directiva tamén poderían participar nos procedementos nacionais.