accesskey_mod_content

O Goberno aproba un paquete de medidas para a transformación dixital e procesual do servizo público de Xustiza

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

20 decembro 2023

Os obxectivos principais desta norma son dúas: dotar á Administración de Xustiza de ferramentas para que responda con eficacia á realidade tecnolóxica actual e simplificar os trámites procesuais para garantir un servizo de xustiza moito máis áxil.

O Consello de Ministros aprobou este martes unha batería de medidas para a transformación dixital e procesual da Administración de Xustiza, que se inclúen no Real Decreto-lei (RDL) de medidas urxentes para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia en materia de servizo público de Xustiza, función pública, réxime local e mecenado.

 Félix Bolaños cualificou esta reforma como o maior avance en transformación dixital da historia da Xustiza, o que se traducirá, tal e como sinalou, nunha mellora do servizo público á cidadanía.

Ademais, coa súa aprobación en prazo, España cumpre o compromiso asumido coa Comisión Europea para a recepción do cuarto desembolso dos fondos Next Generation EU, por un importe de 10.000 millóns de euros.

Mellora do servizo público de Xustiza

As iniciativas aprobadas hoxe estaban incluídas en dúas normas tramitadas durante a anterior Lexislatura, o Proxecto de Lei de medidas de eficiencia dixital e o Proxecto de lei de medidas de eficiencia procesual, e foron concibidas para dotar á Administración de Xustiza de ferramentas coas que prestar un servizo moito máis eficiente e acorde ás necesidades actuais de cidadáns e empresas.

As medidas articúlanse en dous grandes bloques: o primeiro deles ten como obxectivo adaptar a realidade xudicial española ao marco tecnolóxico e dixital actual; e o segundo bloque está orientado á eficiencia procesual, co obxectivo de garantir procedementos máis áxiles e de facer fronte ao incremento da litigiosidad.  

Adaptación ao marco tecnolóxico e dixital

Dentro do primeiro bloque de medidas, cabe destacar o recoñecemento do dereito da cidadanía e dos profesionais a relacionarse coa Administración de Xustiza por medios electrónicos. Isto tradúcese en aplicacións moi concretas, como a  xeneralización da celebración de vistas e actos procesuais por vía telemática ou a creación do Cartafol Xustiza, que permitirá a calquera persoa consultar os expedientes nos que é parte ou interesada, así como pedir cita previa para ser atendida.

Tamén se impulsa o Expediente Xudicial Electrónico, que inclúe todos os documentos, trámites, actuacións electrónicas e gravacións audiovisuais que forman parte de cada procedemento xudicial.

Ademais, fortalécese a interoperabilidade, mediante o intercambio de expedientes electrónicos tanto entre órganos xudiciais ou fiscais como entre a Administración de Xustiza e o resto de Administracións Públicas.

As medidas incluídas neste RDL contribuirán, ademais, a un mellor deseño das políticas públicas, grazas á análise dos numerosos datos que xera a Administración de Xustiza, debido a que a tramitación de expedientes deixará de estar orientada ao documento e pasará a estar orientada ao dato.

Eficiencia procesual

Respecto das medidas destinadas á eficiencia procesual, no ámbito penal xeneralízase a preferencia da presenza telemática para a realización de actos procesuais. Así mesmo, no ámbito contencioso-administrativo, dótase aos xulgados e tribunais de ferramentas para axilizar a tramitación e a resolución de preitos. E, nos ámbitos civil e laboral, incorpórase o “procedemento testemuña", que axiliza en gran medida os procedementos nos que se presentaron demandas idénticas con anterioridade.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Cidadán
  • Servizos electrónicos