accesskey_mod_content

Fundación Telefónica presenta o Informe da Sociedade Dixital en España 2023

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

28 abril 2023

O 'Informe Sociedade Dixital en España 2023’ rastrexa as principais tendencias tecnolóxicas e a súa evolución en 2022.

O auxe da intelixencia artificial, o salto á web 3.0, os novos usos do blockchain ou o impulso da industria 4.0 son só algúns exemplos das innovacións que están a transformar á sociedade e á economía dixital. A estas, súmanselles o tres pancas que impulsan a dixitalización: a forza do talento dixital, a innovación en educación e un internet seguro e libre de ciberamenazas e desinformación.

Segundo datos do ‘Informe Sociedade Dixital en España 2023’(Abre en nova xanela) , presentado o 25 de abril en Espazo Fundación Telefónica e dispoñible para a súa descarga gratuíta, a sociedade dixital no mundo continúa avanzando, aínda que a menor ritmo do experimentado nos momentos máis álxidos da pandemia.

Como en anos anteriores, este traballo parte de tres fontes de información: a procedente dos principais indicadores sobre o ecosistema dixital, tanto nacionais como internacionais, outra que emana das enquisas a clientes das unidades de negocio de Telefónica e, finalmente, unha visión territorial desde as comunidades autónomas.

En 2022, case dous terzos (66,3%) da poboación mundial era usuaria de internet. Esta porcentaxe é 3,7 puntos superior ao de 2021 (62,6%). En termos absolutos, existían máis de 5.280 millóns de persoas usuarias de internet, 338 millóns máis que en 2021.

Tendo en conta estes datos e a contorna tan variable e incerto no que vivimos, exponse grandes claves para a reflexión, recollidas no ‘Informe A Sociedade Dixital en España 2023’.

Soberanía dixital, clave para a transformación de Europa nunha superpotencia tecnolóxica

Europa perdeuse a primeira onda tecnolóxica, pero debe estar á cabeza na seguinte e desenvolver as súas propias capacidades dixitais. A UE debe aproveitar a oportunidade para transformarse nunha superpotencia tecnolóxica, definir a súa autonomía estratéxica e exercer a súa poder regulador para configurar a contorna internacional en clave dixital.

Neste contexto, a UE xa deu os seus primeiros pasos no plano regulatorio coa aprobación en 2022 de dúas normas fundamentais para o desenvolvemento ético dos servizos dixitais: a Dixital Markets Act (DMA) e a Dixital Services Act (DSA), que comezarán a aplicarse en 2023 e 2024, respectivamente.

Mentres que os ingresos das telecomunicacións diminúen, o tráfico de internet crece un 35% e máis do 50% no caso dos datos móbiles. Á vez, só seis grandes plataformas dixitais lideran máis da metade deste tráfico. Por iso, urxe desenvolver unha nova proposta regulatoria que responda os cambios que trouxo a aceleración da dixitalización, tanto a nivel europeo como español.

É fundamental crear un novo marco legal adecuado e adaptado aos novos desenvolvementos e infraestruturas. Nestes novos tempos, necesítanse novas regras de xogo.

A fortaleza das infraestruturas españolas

Neste contexto, España segue a bo ritmo no seu proceso de transformación dixital e é líder indiscutible en termos de conectividade. O índice de Economía e Sociedade Dixital (DESI) que elabora anualmente a Comisión Europea situaba ao noso país en 2022 no posto número sete dentro da lista dos Estados membros, dous postos máis arriba que en 2021. Soamente é superada neste ámbito por Finlandia, Dinamarca, Países Baixos, Suecia, Irlanda e Malta.

España é un país que dispón dunha dotación de infraestruturas moi avanzada, tanto en relación cos países europeos, como no marco do OCDE, grazas á súa temperá aposta pola fibra óptica na pasada década e ao rápido despregamento do estándar de telefonía móbil 5G que está a levar a cabo nestes últimos anos.

En materia de administración electrónica, o informe destaca que España se atopa entre o cinco primeiros países da Unión Europea, pois supera a media en todas as métricas consideradas. O 73 % da cidadanía española xa é usuaria de servizos públicos en liña fronte ao 65 % da europea, de acordo con a información ofrecida pola Comisión Europea.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Secretaria Xeral de Administracion Dixital e Observatorio de Administracion Electronica