DE4A comparte en ICEGOV 2022 o seu enfoque e aprendizaxes sobre a dimensión semántica da aplicación do principio só-unha-vez

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

21 setembro 2022

O 5 de outubro de 2022, o proxecto europeo DE4A, no que participa España, comparte o seu enfoque e aprendizaxes sobre a dimensión semántica da aplicación do principio só-unha-vez entre administracións públicas europeas, dentro do circuíto sobre Transformación dixital e innovación dos servizos públicos da próxima Conferencia Internacional sobre Teoría e Práctica da Gobernación Electrónica (ICEGOV), en Guimaraes, Portugal.

Dixital Europe for All ( DE4A ), proxecto financiado polo programa “ Horizon 2020 ” da Unión Europea con nº G.A. 870635, finaliza a principios de 2023, un piloto a gran escala que foi dirixido polos Estados membros que participan no seu consorcio, co obxectivo de demostrar a viabilidade práctica da aplicación do principio só-unha-vez entre administracións públicas europeas, que é un dos obxectivos do Regulamento (UE) 2018/1724 polo que se crea a Pasarela Dixital Única. Para conseguir este obxectivo, o proxecto tivo que afrontar e resolver os múltiples desafíos que expón a interoperabilidade transfronteiriza e, en particular, a interoperabilidade semántica entre países con sistemas, idiomas e culturas moi dispares. Para iso, o proxecto contou cun grupo de traballo específico de semántica onde participou activamente a Secretaría Xeral de Administración Dixital.

Dentro do grupo de traballo de semántica, escribiuse un artigo sobre o enfoque que adoptou o proxecto a partir das aprendizaxes habidos ao tratar de intercambiar probas requiridas polos servizos públicos seleccionados para o piloto e emitidas por unha autoridade pública transfronteiriza.

O artigo explica a investigación sistemática que levou a cabo o grupo DE4A de semántica sobre os desafíos e limitacións das solucións existentes para a interoperabilidade semántica. Introduce así mesmo o concepto de “proba canónica” como unha ferramenta para o intercambio transfronteirizo de información estruturada para reducir a súa ambigüidade de conformidade aos requisitos legais dos servizos públicos dos gobernos da Unión. Describe como se aplicou unha aproximación áxil, baseada no deseño de investigación científica, para o proceso de desenvolvemento das probas canónicas, a partir dos requisitos elicitados nos oitos casos de estudos do proxecto. O once modelos de datos resultantes foron desenvolvidos a partir dos requisitos e condicións que estableceron os Estados membro que participan nos casos de uso do proxecto, onde España participa tanto como provedor de servizos públicos como emisor de información probatoria.

O artigo preséntase o 5 de outubro de 2022 na sección sobre Transformación dixital e innovación dos servizos públicos da próxima Conferencia Internacional sobre Teoría e Práctica da Gobernación Electrónica (ICEGOV) que se celebra en Guimaraes, Portugal. Desde 2007, esta conferencia anual ten como obxectivo reunir académicos, gobernos, organizacións internacionais, a sociedade civil e a industria para compartir as últimas ideas e experiencias teóricas e prácticas da Gobernación Electrónica.

Os autores do artigo son Dª Thashmee Karunarathne, da Universidade de Estocolmo, D. Efstratios Kontopoulos, da compañía chipriota Catalink, D. Ioannis Konstantinidis, da Universidade Helénica Internacional e Dª Ana Rosa Guzmán, da Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital.

Ligazón á Web de ICEGOV ICEGOV 2022(Abre en nova xanela)