accesskey_mod_content

La Conferència Sectorial d'Administració Pública aprova el repartiment territorial de més de 460 milions destinats a la digitalització i modernització de les administracions

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

08 setembre 2022

En concret, es reparteix l'anualitat de 2022 i s'estableixen els criteris de repartiment i quantitats assignades per a la totalitat del crèdit.

La Conferència Sectorial d'Administració Pública, en la qual s'han reunit els ministeris d'Hisenda i Funció Pública, Asuntos Económicos i Transformación Digital i Sanitat, amb les Comunitats Autònomes, les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melilla i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), ha aprovat la distribució territorial dels crèdits del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència destinats a la transformació digital i modernització d'aquests territoris per als exercicis 2022 i 2023.

En concreto, se reparte la anualidad de 2022 y se establecen los criterios de reparto y cantidades asignadas para la totalidad del crédito de 460.372.255 euros. De éstos, 239.072.255 euros se distribuirán en el año 2022 y 221.300.000 euros quedarían pendientes de repartir en 2023.

La secretària d'Estat de Funció Pública, Lidia Sánchez Milán, ha presidit aquesta reunió, que s'ha celebrat per videoconferència, i en la qual també han participat el secretari general d'Administració Digital del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Juan Jesús Torres, el secretari general de Salut Digital, Informació i Innovació del Sistema Nacional de Salut (SNS) del Ministeri de Sanitat, Juan Fernando Muñoz, així com la directora general de la Funció Pública, Isabel Borrel.

D'aquesta forma, en el si de la Conferència Sectorial d'Administració Pública (CSAP) s'ha aconseguit un Acord pel qual es formalitza el criteri de distribució corresponent a la inversió 3 del component 11 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, destinada a la Transformació Digital i Modernització de les Comunitats Autònomes, de l'INGESA (Institut Nacional de Gestió Sanitària) i de les Ciutats de Ceuta i Melilla, per als exercicis 2021, 2022 i 2023, així com el repartiment resultant del crèdit assignat l'any 2022 i la previsió de repartiment per 2023.

A través del treball d'aquesta Conferència Sectorial es tracta de donar impuls al procés de transformació de les Administracions Públiques quant a les inversions i reformes contingudes en el Component 11 del Pla de Recuperació.

Aquesta Conferència se celebra després de la reunió del Consell de Ministres del passat 1 d'agost, en el qual es va aprovar un Acord pel qual s'autoritza la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment entre les Comunitats, l'INGESA i Ceuta i Melilla dels crèdits pressupostaris destinats a la inversió 'Transformació digital i modernització de les Comunitats Autònomes', del component 11 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, per als anys 2022 i 2023.

Actuacions de modernització i digitalització finançables

S'han identificat les següents línies estratègiques d'inversió pels Ministeris d'Hisenda i Funció Pública, d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital i de Sanitat:

  • LI1. Administració orientada a la ciutadania.
  • LI2. Operacions intel·ligents.
  • LI3. Govern de la dada.
  • LI4. Infraestructures digitals.
  • LI5. Ciberseguretat.
  • LI6. Sanitat

Criterios per a cada línia estratègica

Els criteris utilitzats per a cadascuna de les línies i la seva ponderació són els següents:

  • Línies 1-5: S'aplicarà com a criteri únic el de la població (igual que l'any 2021).
  • Línia 6. Es distribuiran aplicant tres criteris: Població, quantitat fixa i igual, i projectes en col·laboració.
    • El 84% de l'import es distribuirà proporcionalment al criteri poblacional entre les comunitats autònomes i l'Institut Nacional de Gestió Sanitària (INGESA), que gestiona les prestacions sanitàries per a Ceuta i Melilla.
    • El 10% mitjançant una quantitat fixa igual a cada Comunitat Autònoma i INGESA.
    • El 6% restant a repartir entre les Comunitats que es postulin per liderar projectes que s'executin de manera col·laborativa.

Aquesta proposta de criteris va ser validada per la Comissió de Salut Digital (CSD) del Consell Interterritorial del SNS en la seva reunió del dia 11 de febrer de 2022.

Així mateix, el Consell Interterritorial del SNS, en el ple celebrat el dia 6 d'abril de 2022, va aprovar el Pla de treball i els criteris de selecció dels projectes a les tres àrees funcionals establertes en el PERTE de Salut d'Avantguarda i va ser informat de la proposta de criteris de distribució aprovada per la CSD.

La distribució en 2022 i 2023

De la quantia prevista per 2022, en concret 169.072.255 euros correspondrien a les línies 1-5 i 70 milions es destinarien a la línia 6 de sanitat digital. Per la seva banda, de la quantia prevista per 2023, 61.300.000 euros es destinarien a les línies 1-5 i 160 milions a la línia 6 de sanitat digital.

D'aquesta forma, tenint en compte els criteris objectius d'assignació, es realitza el repartiment dels crèdits corresponents a l'exercici 2022 amb la següent distribució territorial i s'aprova la distribució de les quanties per a l'any 2023 condicionada a la disponibilitat de crèdit:

repartiment dels crèdits corresponents a l'exercici 2022 per distribució territorialdistribució de les quanties per a l'any 2023 condicionada a la disponibilitat de crèdit

Per assegurar un adequat seguiment dels projectes, les Comunitats Autònomes i Ceuta i Melilla hauran de proporcionar la informació relativa als diferents projectes d'inversió que es proposin finançar en cada exercici amb càrrec als fons en el sistema integrat per a la gestió, així com informació sobre les previsions per al compliment dels objectius en matèria de reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa