accesskey_mod_content

A Comisión adopta a proposta da Lei da Europa Interoperable e a Comunicación que a acompaña

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

22 novembro 2022

Tiene como objetivo brindar servicios públicos más eficientes a través de una mejor cooperación entre las administraciones nacionales en el intercambio de datos y soluciones de TI.

A Comisión Europea ha adoptado a proposta da Lei da Europa Interoperable(Abre en nova xanela) e a Comunicación(Abre en nova xanela) que a acompaña para reforzar a interoperabilidade e a cooperación transfronteirizas no sector público en toda a UE. A Lei apoiará a creación dunha rede de administracións públicas dixitais soberanas e interconectadas e acelerará a transformación dixital do sector público europeo. Axudará á UE e aos seus Estados membros a prestar mellores servizos públicos aos cidadáns e as empresas e, como tal, é un paso esencial para alcanzar os obxectivos dixitais de Europa para 2030(Abre en nova xanela) e apoiar os fluxos de datos fiables. Tamén axudará a aforrar custos, e a interoperabilidade transfronteiriza pode supor un aforro de custos de entre 5,5 e 6,3 millóns de euros para os cidadáns e entre 5 700 e 19 200 millóns de euros para as empresas que tratan coas administracións públicas.

A Lei de Europa Interoperable introduce un marco de cooperación para as administracións públicas de toda a UE que axuda a construír un intercambio de datos transfronteirizo seguro e a acordar solucións dixitais compartidas, como software de código aberto, directrices, listas de verificación, marcos e ferramentas de TI. Tamén lles permitirá cooperar de forma máis eficaz, intercambiar información e garantir a prestación fluída de servizos públicos a través de fronteiras, sectores e fronteiras organizativas. Estimula a innovación do sector público e os proxectos público-privados de “GovTech”.

Isto agrupa valiosos recursos en apoio das entidades do sector público en toda a UE e achanda o camiño para unha mellor reutilización das solucións existentes (idealmente de código aberto) para o beneficio público. Ao facelo, axuda a eliminar as cargas administrativas, incluídos os obstáculos legais, organizativos, semánticos e técnicos. Como resultado, reducirá custos e tempos para as empresas e os cidadáns, as empresas e o propio sector público.

A Lei de Europa Interoperable introduce:

  • Unha cooperación estruturada da UE na que as administracións públicas, apoiadas por actores públicos e privados, únense no marco de proxectos dos que son copropietarios os Estados membros, así como as rexións e cidades.
  • Avaliacións obrigatorias para evaluar el impacto de los cambios en los sistemas de tecnología de la información (TI) en la interoperabilidad transfronteriza en la UE.
  • O intercambio e a reutilización de solucións, a miúdo de código aberto, impulsado por un 'Portal europeo interoperable': un portelo único para solucións e cooperación comunitaria.
  • Medidas de innovación e soporte, incluídos contornas de proba normativos para a experimentación de políticas, proxectos de GovTech para desenvolver e ampliar solucións para a reutilización e soporte de capacitación.

O futuro marco de cooperación en materia de interoperabilidade estará dirixido polo Consello de Europa Interoperable. O Consello estará composto por representantes dos Estados membros da UE, a Comisión, o Comité das Rexións e o Comité Económico e Social Europeo. Entre outros, o Consello terá o mandato de acordar recursos comúns reutilizables, medidas de apoio e innovación e actualizar o Marco Europeo de Interoperabilidade (EIF). O EIF é o modelo conceptual de interoperabilidade amplamente recoñecido en Europa.

A Comunidade de Europa Interoperable que apoiará á Xunta reúne a un amplo conxunto de profesionais e expertos interesados, por exemplo, de empresas GovTech, a comunidade Open Source(Abre en nova xanela) , regiones y ciudades de toda la UE para ayudar a implementar nuevas soluciones.

O Programa Europa Dixital será o principal instrumento de financiamento para implementar a Lei de Europa Interoperable.

Antecedentes

Esencialmente, a interoperabilidade trátase de lograr obxectivos comúns xuntos, a pesar da distancia xeográfica ou organizacional entre os actores. A interoperabilidade do sector público representa a capacidade das administracións para cooperar e facer que os servizos públicos funcionen a través de fronteiras, sectores e fronteiras organizativas. Aforra tempo e custos a cidadáns e empresas ao mellorar as súas interaccións coas administracións. A loita contra a Covid-19 é un gran exemplo de interoperabilidade efectiva. Grazas á interoperabilidade, a creación do Certificado COVID Dixital da UE(Abre en nova xanela) facilitou as viaxes transfronteirizas na UE durante a pandemia.

Os servizos públicos dixitais interoperables son esenciais para construír o mercado único dixital. Ademais dos beneficios económicos e as ganancias de eficiencia, os estudos de casos mostran que a interoperabilidade afecta positivamente os valores públicos, como mellorar a confianza dos cidadáns nos seus gobernos.

Nos últimos anos, os expertos en datos e goberno dixital desenvolveron prácticas comúns de cooperación de interoperabilidade de amplo alcance baseadas no Marco Europeo de Interoperabilidade (EIF) actual(Abre en nova xanela) . Con todo, avaliacións recentes puxeron de manifesto serias limitacións deste enfoque de cooperación totalmente voluntaria.  

Los Estados miembros de la UE han subrayado cada vez más la necesidad de reforzar la cooperación europea en materia de interoperabilidad. Entre otras, las declaraciones ministeriales firmadas en 2017 en Tallinn y 2020 en Berlín dan fe desta necesidade. Así mesmo, os cidadáns da UE participantes na Conferencia sobre o Futuro de Europa(Abre en nova xanela) chamaron a facilitar a interoperabilidade transfronteiriza. A proposta responde a estas necesidades.

  • Interoperabilidade e Normalización
  • Cooperación interadministrativa