"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
Máis de dous terzos dos Estados membros que responderon (69 %) cualificaron a implementación xeral da campaña ECSM 2021 como Boa ou Excelente, mentres que o 73 % deles di que a súa campaña foi efectiva para mellorar a forma en que actuaría un individuo se se enfronta a con unha ameaza de ciberseguridade. Ao mesmo tempo, o 77 % está de acordo en que a súa campaña (ou a dos seus socios) cambiou as actitudes das organizacións cara ás ciberamenazas.
A pandemia de Covid-19 cambiou drasticamente o alcance do Mes Europeo da Ciberseguridade (ECSM) do ano pasado. O obxectivo da Campaña do Mes Europeo da Ciberseguridade 2021 era ir máis aló de informar e fomentar a acción e o cambio de comportamento co obxectivo final de previr ciberincidentes.
A Axencia da Unión Europea para a Ciberseguridade (ENISA) está chamada a responder ao mesmo desafío para o Mes Europeo da Ciberseguridade de 2022 (programado para outubro de 2022) e o informe de implementación do ECSM de 2021 utilizarase como modelo que proporcionará información útil para alcanzar o obxectivo de menos incidentes cibernéticos.
Aspectos destacados do informe ECSM 2021
O informe resume as actividades realizadas pola axencia e polos organismos da UE participantes, os Estados membros, os países do EEE e os socios para a campaña 2021. Proporciona unha análise do que funcionou ben e presenta a avaliación da campaña, así como ideas que se poden extraer para anos futuros.
O informe destaca aínda máis o éxito de ENISA do ano anterior co alto impacto da campaña 'Pense antes de facer clic', que continuou tendo un éxito rotundo este ano, cun crecemento significativo nas mencións nas redes sociais. Logrouse un alcance nas redes sociais de máis de 20 millóns en 2021, que é máis do dobre do alcance que se logrou en 2020 (8,8 millóns) e en anos anteriores. As mencións nas redes sociais aumentaron a máis de 23.000, o que representa un aumento triplo en comparación con 2020, e os seguidores de Twitter superaron os 28.000.
Por tanto, baseándose na análise do que funcionou ben na campaña de 2020, o informe conclúe que máis ferramentas dixitais, como o vídeo, xeraron unha maior participación. Unha serie de historias da vida real foron acompañadas con recomendacións prácticas. As infografías foron creadas e distribuídas a través das redes sociais. Incluíuse contido gamificado, como enigmas de redes sociais, para involucrar ás persoas de formas innovadoras. En lugar de centrarse unicamente na prevención como nos últimos anos, ENISA proporcionou consellos útiles sobre como xestionar situacións a través dun mapa interactivo da UE con detalles de contacto que permiten aos usuarios chamar a unha liña de axuda ou obter axuda cando son vítimas de ciberataques.
Mirando ao futuro. ECSM 2022
Este ano será a décima edición da ECSM e a atención centrarase en diferentes temas de ciberseguridade, en comparación con anos anteriores. A atención centrarase en Ransomware e Phishing, que son dúas tendencias principais que se observan actualmente no panorama das ciberamenazas. Os temas da campaña de cada ano decídense no principio do ano durante unha sesión de planificación que ten lugar entre ENISA e socios dos Estados membros da UE e as institucións da UE.
Durante o ECSM de 2022 tamén terá lugar por primeira vez un concurso de premios da UE como actividade piloto durante a cal se seleccionará o mellor material dos Estados membros (é dicir, o mellor vídeo, a mellor infografía, o mellor conxunto de ferramentas educativas) e traducirase a 24 idiomas oficiais da UE. O material gañador tamén se utilizará como parte do material da campaña ECSM 2022.
10 anos do ECSM
O Mes Europeo da Ciberseguridade (ECSM) de 2022 coincide co seu décimo aniversario. A campaña agora forma parte das accións deseñadas para implementar as disposicións da Lei de Ciberseguridade da UE sobre sensibilización e educación, xa que a idea foi explorada nun estudo de viabilidade en 2011 e lanzado como proxecto piloto en 2012.
O ECSM proporciona unha das áreas nas que ENISA axuda aos Estados membros nos seus esforzos por aumentar a concienciación sobre ciberseguridade e promover a educación sobre ciberseguridade en toda a Unión.
Dirixida a cidadáns, organizacións e empresas, ECSM é unha campaña dun mes de duración que levará a cabo durante moitos outubros por vir, en toda a UE e máis aló.
Público obxectivo do informe
Este informe está destinado ás seguintes partes interesadas:
- Organizacións que apoiaron ao ECSM, ou teñen a intención de facelo no futuro.
- Profesionais da ciberseguridade e outros colectivos que participaron no ECSM.
- Os responsables políticos nacionais e da UE co obxectivo de mellorar a concienciación sobre ciberseguridade dos cidadáns e profesionais.
Achega do Mes Europeo da Ciberseguridade (ECSM)
O Mes Europeo da Ciberseguridade (ECSM) é a campaña anual da Unión Europea dedicada a promover a ciberseguridade entre os cidadáns e as organizacións, e a proporcionar información actualizada sobre seguridade dixital a través da concienciación e o intercambio de boas prácticas. Cada ano, durante todo o mes de outubro, levan a cabo centos de actividades en toda Europa, incluídas conferencias, talleres, capacitacións, seminarios web, presentacións, cuestionarios en liña e máis, para proporcionar recursos para que os cidadáns aprendan como protexerse en liña.
O ECSM está coordinado por ENISA e conta co apoio da Comisión Europea, Europol, o Banco Central Europeo e os Estados membros da UE, os países do EEE e máis de 300 socios (gobernos, universidades, think tanks, ONG, asociacións profesionais, empresas do sector privado) de Europa e máis aló.
Máis información sobre o Mes Europeo da Ciberseguridade (ECSM) en cybersecuritymonth.eu cybersecuritymonth.eu .
Informe de implementación do Mes Europeo da Ciberseguridade 2021
Mapa interactivo da UE
Fonte orixinal da noticia
- Seguridade e Protección de Datos