O Goberno aproba o Proxecto Estratéxico para a Recuperación ‘Nova Economía da Lingua’ para maximizar o valor do español e as linguas cooficiais na transformación dixital

• Escoitar
  • Copiar

02 marzo 2022

Trátase de impulsar toda a cadea de valor desta nova economía da lingua, do coñecemento e da intelixencia artificial, que están no centro da dixitalización.

O Consello de Ministros aprobou onte o Proxecto Estratéxico para a Recuperación e a Transformación Económica (PERTE)  “Nova Economía da Lingua” . Un proxecto que ten o obxectivo de mobilizar investimentos públicos e privados para maximizar o valor do español e as linguas cooficiais no proceso da transformación dixital a nivel mundial.

A PERTE “Nova Economía da Lingua” é unha iniciativa de alto valor estratéxico que conxuga o pulo de sectores crave e emerxentes coa transición cara a unha economía dixital. O proxecto pretende garantir de forma prioritaria que a intelixencia artificial pense en español e que as empresas e cidadáns hispanohablantes teñan un papel protagonista no crecemento e a creación de emprego de calidade.

Con este proxecto, o Goberno reforza a súa aposta por situar a España como un axente dinámico e referente do español, tanto no contexto comunitario como global, xerando beneficios para toda a comunidade hispanohablante.

14 proxectos tractores, 5 eixos estratéxicos

O despregamento da Nova economía da lingua estrutúrase ao redor de seis principios crave: o carácter integrado, a colaboración público-privada, a vertebración territorial, o panhispanismo, a participación das Pemes e startups, e a dixitalización integradora, baseada no humanismo tecnolóxico e a igualdade de xénero.

Sobre estes impulsaranse 14 proxectos tractores mediante a acción coordinada das administracións públicas, as universidades, os centros de investigación, as empresas e industrias, baseados en cinco eixos estratéxicos: a creación dunha base de coñecemento en español e linguas cooficiais, a Intelixencia Artificial, a ciencia, a aprendizaxe do español e en español no mundo e as industrias culturais.

• O primeiro eixo, é a creación dunha base de coñecemento (corpus) en español e linguas cooficiais.
  • Co segundo eixo, dedicado a a Intelixencia Artificial en español, para pór en marcha proxectos como a creación dunha Rede de Excelencia en Intelixencia Artificial ou os Programas de Linguas accesibles, co obxectivo de proporcionar ferramentas dixitais para persoas con discapacidade e diversidade funcional e actuacións do Plan Nacional de Tecnoloxía da Linguaxe e a súa industria.
  • O eixo de Ciencia en español desenvolverá dous grandes proxectos dedicados, por unha banda, a a divulgación nacional e internacional da ciencia en español e, por outro, a a xeración de coñecemento e consolidación do patrimonio técnico-científico hispanohablante.
  • A creación de unha plataforma tecnolóxica única e segura para a aprendizaxe e certificación do coñecemento do español como lingua estranxeira e a Dixitalización do Instituto Cervantes son, entre outros, proxectos destacados do cuarto eixo, dedicado á aprendizaxe do español e en español no mundo.
  • Finalmente, no eixo de industrias culturais impulsarase o desenvolvemento e mellora funcional da produción audiovisual e o sector do videoxogo, enmarcado no Plan “España, Hub Audiovisual de Europa”, e a dixitalización de contidos e fondos documentais de museos e patrimonio.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Información e datos do sector público