España ocupa o sétimo posto entre os 27 países membros da UE na edición 2022 do Índice da Economía e a Sociedade Dixitais (DESI) que acaba de presentar a Comisión Europea. O informe destaca a mellora dos resultados respecto de anos anteriores, sobre todo no que se refire a a integración da tecnoloxía dixital (posto 11, cinco postos mellor que en 2021), servizos públicos dixitais (posto 5, dous por encima de 2021) e capital humano (posto 10 fronte ao 12 de 2021). España é un dos líderes da UE canto á conectividade, onde ocupa o posto 3 por segundo ano consecutivo.
En materia de servizos públicos dixitais, España ocupa o quinto posto da UE -avanza dous postos sobre a edición de 2021- obtendo unha puntuación de 83,5, moi por encima da media da UE (67,3). Valóranse aquí cinco indicadores: Usuarios da administración electrónica, Formularios precumplimentados, Servicios públicos dixitais para os cidadáns, Servicios públicos dixitais para empresas e Datos abertos.
Estes indicadores mostran un nivel alto de interacción en liña entre as autoridades públicas, os cidadáns e as empresas. O 73 % dos usuarios de internet españois participa activamente nos servizos de administración electrónica, en comparación co 65 % da media da UE. España obtivo 78 puntos no indicador de formularios precumplimentados (que mide a reutilización da información que se transmite dunhas administracións a outras para facilitar a vida aos cidadáns), puntuación que supera con fartura a media da UE de 64 puntos, grazas en gran medida a que o sistema español non solicita información aos particulares que poida obter mediante a Plataforma de Intermediación de Datos. Canto aos servizos públicos dirixidos a cidadanía e empresas, España obtivo 87 puntos para os cidadáns (fronte á media de 75 puntos da UE) e 94 para as empresas (en comparación cos 82 puntos de media da UE). España obtén moi bos resultados no indicador de datos abertos, no que ocupa a terceira posición da UE cunha puntuación do 95 % (14 puntos porcentuais por encima da media da UE).
O informe destaca que España está comprometida coa modernización da administración pública para facela máis accesible para as empresas e o público en xeral e está a desenvolver de forma proactiva novos servizos, sobre todo nos ámbitos da saúde, a identificación dixital, a ciberseguridade, as aplicacións móbiles e a integración da intelixencia artificial no sector. O DESI 2022 conclúe que “España está á vangarda en administración electrónica e servizos públicos dixitais na UE. Continúa actualizando os seus servizos e infraestrutura para adaptalos aos rápidos desenvolvementos tecnolóxicos e ás necesidades das persoas e as empresas. A interoperabilidade a nivel nacional, rexional e local será clave para garantir unha transición dixital fluída e eficiente entre os niveis de administración, maximizando os recursos e evitando solapamientos”.