"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
O Goberno aprobou, en Consello de Ministros, o Proxecto de Lei de Eficiencia Dixital do Servizo Público de Xustiza, cuxo obxectivo fundamental é dar cobertura xurídica e regular a transformación dixital do servizo público de Xustiza.
Este proxecto establece un marco xurídico de vangarda para promover e facilitar o avance na transformación dixital da Xustiza, regulando os servizos dixitais accesibles á cidadanía, reforzando a seguridade xurídica no ámbito dixital, impulsando a súa eficiencia e orientando ao dato os sistemas de Xustiza.
Ao mesmo tempo, atende de forma prioritaria á eliminación de calquera brecha ou desigualdade no acceso á Xustiza, xa sexa por razóns de xénero, xeográficas, culturais ou de calquera outro tipo, para construír unha Administración de Xustiza accesible e integradora, mellorando a cohesión social, territorial e dixital.
Este proxecto de lei é un dos alicerces lexislativos do plan Xustiza 2030, xunto coas outras dúas leis de eficiencia procesual e organizativa, actualmente xa en trámite parlamentario. Desde marzo do 2020 ata xuño deste ano, grazas á dixitalización da Xustiza, impulsada por mor da pandemia, producíronse máis de 920.000 actuacións procesuais non presenciais -entre xuízos telemáticos e outros tipos de actuacións-, o que supuxo un aforro estimado en desprazamentos de máis de 19 millóns de euros e evitouse a emisión de 9.124 toneladas de CO2, equivalente a 1.382 voltas ao mundo.
Cogobernanza
A necesidade de adaptarse á nova realidade tecnolóxica do século XXI é compartida polo Ministerio de Xustiza e as comunidades autónomas (CCAA) con competencias transferidas en materia de Xustiza. Este modelo de coordinación e decisión baseado na cogobernanza supón tamén un impulso ás funcións de organismos como o Comité Técnico Estatal da Administración Xudicial Electrónica (CTEAJE) ou a creación doutros como o Consello Consultivo da Transformación Dixital da Administración de Xustiza, onde se poderán integrar outros colectivos e organizacións, mesmo do sector privado.
Xeneralización de medios electrónicos
O proxecto de lei xeneraliza o uso de medios electrónicos para relacionarse coa Administración de Xustiza, potenciando o xa existente Punto de Acceso Xeral da Administración da Xustiza, así como das sedes xudiciais electrónicas. Xunto a estes medios de acceso, incorpórase un sistema único e personalizado de identificación segura que permite acceder con garantías ao Cartafol de Xustiza, e que posibilitará a cada persoa consultar os seus asuntos, os seus expedientes, os seus actos de comunicación e pedir cita previa.
A nova lei regulará os sistemas de identificación e a firma dixital electrónica, ademais da regulación do sistema Cl@ve Xustiza, para a identificación e firma non criptográfica nas actuacións e procedementos xudicial por videoconferencia; así como a mellora nas prestacións dos servizos notariais e rexistrais sen necesidade de presenza física.
Confírese, tamén, un marco adecuado para que todos os profesionais e o persoal ao servizo da Administración de Xustiza poidan desempeñar as súas funcións mediante teletrabajo e traballo deslocalizado.
Outro dos aspectos esenciais deste proxecto de lei é o de garantir a plena seguridade xurídica na inmediación dixital. Con ese fin, regúlanse os denominados puntos de acceso seguros, así como os lugares seguros.
Orientación ao dato
A lei fortalecerá a interoperabilidade dos sistemas existentes mediante o intercambio e a transmisión de documentos electrónicos entre órganos xudiciais ou fiscais. Neste sentido, contempla a potenciación do Expediente Xudicial Electrónico, introducindo un cambio de paradigma, polo que se pasa da orientación ao documento á orientación ao dato. Atendendo á importancia capital dos datos na nosa sociedade dixital, se aposta polo seu emprego racional, incorporando na Administración de Xustiza o concepto de dato aberto.
Esa orientación ao dato permitirá actuacións automatizadas, proactivas e asistidas, aínda que sempre co respecto pleno ás leis procesuais e baixo criterios legais obxectivos e públicos, atendendo á importancia que ten para a sociedade obter resolucións xudiciais nun prazo razoable.
De igual forma, a preferencia polas comunicacións xudiciais telemáticas, sempre en condicións de plena seguridade xurídica, terá similar orientación ao dato, prevéndose mecanismos para a transmisión de comunicacións masivas.
Fonte orixinal da noticia
Presentación da Lei de Eficiencia Dixital do Servizo Público de Xustiza (PPTX, 3.56MB)
- Servizos electrónicos
- Información e datos do sector público