Acordo provisional sobre o programa «Itinerario cara á Década Dixital» para 2030

• Escoitar
  • Copiar

14 xullo 2022

Para garantir que a UE cumpra os seus obxectivos de transformación dixital en consonancia cos valores da UE, o Consello e o Parlamento Europeo han alcanzado hoxe un acordo provisional sobre o programa «Itinerario cara á Década Dixital» para 2030.

Con esta decisión preténdese reforzar o liderado dixital da UE promovendo políticas dixitais integradoras e sustentables ao servizo dos cidadáns e as empresas. A tal fin, establécense os obxectivos dixitais concretos nos ámbitos de as capacidades, as infraestruturas dixitais seguras e sustentables, a transformación dixital das empresas e a dixitalización dos servizos públicos que a Unión aspira a alcanzar a finais da década. O programa introduce unha nova forma de gobernación baseada na cooperación entre os Estados membros e a Comisión para garantir que a Unión cumpra conxuntamente as súas aspiracións.

No acordo provisional acláranse varias definicións de os obxectivos xerais do programa, facéndose fincapé no reforzo dos dereitos fundamentais, a transparencia e a seguridade, e na promoción das capacidades dixitais. A Comisión establecerá traxectorias a escala da UE para cada un dos obxectivos dixitais da UE, xunto cos Estados membros. Estes, á súa vez, elaborarán traxectorias nacionais e follas de ruta estratéxicas para alcanzar estes obxectivos ata a súa revisión, prevista en 2026. Os avances supervisaranse sobre a base de o Índice da Economía e a Sociedade Dixitais e avaliaranse en o informe anual da Comisión sobre o «estado da Década Dixital». Tamén se aclara mellor no texto o concepto de proxectos plurinacionais. Trátase de proxectos a gran escala que agrupan recursos da UE, nacionais e privados para lograr avances que ningún Estado membro podería conseguir por si só. O programa facilitará os investimentos en ámbitos como a informática de alto rendemento, a infraestrutura e os servizos comúns de datos, a cadea de bloques, os procesadores de baixa potencia, o desenvolvemento paneuropeo de corredores 5G, a asociación en materia de alta tecnoloxía para as capacidades dixitais, a infraestrutura cuántica segura e a rede de centros de ciberseguridade, a administración pública dixital, as instalacións de ensaio e os centros de innovación dixital. No acordo provisional tamén se prevé un mecanismo de cooperación entre os Estados membros e a Comisión.

Seguintes etapas e contexto

O acordo provisional alcanzado hoxe está suxeito á aprobación do Consello e do Parlamento Europeo. Por parte do Consello, a Presidencia checa ten intención de presentar o acordo canto antes ao Comité de Representantes Permanentes (Coreper) para a súa aprobación.

A Comunicación da Comisión «Compás Dixital 2030: o enfoque de Europa para a Década Dixital», do 9 de marzo de 2021, presentaba a idea de levar a cabo unha transformación dixital da Unión Europea para 2030. A aspiración da UE é ser dixitalmente soberana nun mundo aberto e interconectado, e aplicar políticas dixitais que permitan ás persoas e as empresas gozar dun futuro dixital centrado no ser humano, integrador, sustentable e próspero.

Nas súas Conclusións do 25 de marzo de 2021, o Consello Europeo recalcaba a importancia de a transformación dixital para a recuperación, a prosperidade, a seguridade e a competitividade da Unión, así como para o benestar das nosas sociedades. Consideraba así mesmo a comunicación sobre o Compás Dixital como un paso cara ao deseño do desenvolvemento dixital de Europa para a próxima década. Convidaba á Comisión a utilizar todos os instrumentos dispoñibles en materia de política industrial, comercial e de competencia. Á luz destes retos e ambicións, a Comisión propuxo o 15 de setembro de 2021 unha Decisión do Parlamento Europeo e do Consello pola que se establece o programa de política dixital «Itinerario cara á Década Dixital».

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Cooperación interadministrativa
  • Servizos electrónicos