La agenda España Digital 2025 hace balance y se adapta al horizonte 2026

• Escoitar
  • Copiar

11 xullo 2022

No ámbito do sector público, séguese impulsando a transformación dixital das AAPP co obxectivo de consolidar o liderado de España nesta materia. Preséntase a app Carpeta Ciudadana Móvil.

O Goberno actualizou a axenda España Digital(Abre en nova xanela) 2025, la iniciativa lanzada en julio de 2020 para impulsar el proceso de transformación digital del país, con el fin de hacer balance del camino recorrido, adaptarla al horizonte 2026, mejorar su alineamiento con el Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, e impulsar proyectos estratégicos de gran impacto.

Desde a presentación en xullo de 2020 da axenda España Digital 2025, aprobouse o Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia de España, publicáronse oito plans específicos para o seu despregamento (entre eles, o Plan de Dixitalización das Administracións Públicas 2021-2025), puxéronse en marcha os principais programas de investimento, a nivel nacional, autonómico e local, e avanzouse en diversas reformas estruturais.

A axenda España Digital é a folla de ruta para a transformación dixital do país, unha estratexia para aproveitar plenamente as novas tecnoloxías e lograr un crecemento económico máis intenso e sostido. España Digital 2026 concíbese como unha estratexia que actúa en tres dimensións crave: infraestructuras y tecnología, economía y personas. La agenda mantiene los diez ejes estratégicos de su versión inicial, añadiendo además dous novos eixos transversais(Abre en nova xanela)  para impulsar proxectos estratéxicos de gran impacto a través da colaboración público-privada e a cogobernanza do Estado e as Comunidades Autónomas.

Durante 2021 e o primeiro semestre de 2022, deuse un impulso fundamental aos investimentos do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia no ámbito dixital. Cos fondos europeos Next Generation EU, activáronse os principais programas de investimento xestionados a nivel estatal, desde a conectividade ao I+D, pasando pola dixitalización da Administración e das pemes. Tamén se produciu unha importante transferencia de fondos europeos ás Comunidades Autónomas e Concellos para a dixitalización do sector público e o impulso das competencias dixitais da cidadanía.

Dixitalización das Administracións Públicas e a app de Cartafol Cidadán

No ámbito do sector público, puxéronse en marcha investimentos en diversas liñas estratéxicas, como a adquisición de 30.000 equipos para dotar aos empregados públicos dun posto de traballo en mobilidade con ferramentas colaborativas, ou a posta en marcha dun servizo común de automatización de tarefas que permitirá robotizar procedementos administrativos e con iso optimizar recursos e tempos de tramitación. En ciberseguridade , se ha puesto ya en marcha la creación de un Centro de Operaciones de Ciberseguridad (COCS) de la Administración General del Estado, para la prestación de servicios horizontales de ciberseguridad que aumenten la capacidad de vigilancia, detección y respuesta en las operaciones diarias de los sistemas de información y comunicaciones.

En 2022 está previsto que entren en funcionamento diversos proxectos de dixitalización das Administracións públicas iniciados en 2021, para mellorar a calidade da atención e achegalas á cidadanía e empresas, favoreciendo la inclusión y consiguiendo que puedan acceder a los servicios públicos en el momento y el lugar deonde lo necesitan, gracias a la tecnología. Esto incluye una nova versión de Mi Carpeta Ciudadana, que estará ademais dispoñible como aplicación móbil, a robotización de procesos, o reforzo das infraestruturas dixitais da Administración de Xustiza e a evolución do expediente xudicial electrónico, a mellora dos servizos de orientación e intermediación para o emprego do Servizo Público de Emprego (SEPE), ou o lanzamento do Plan de Dixitalización Consular.

Desta maneira, ata 2026 seguirase impulsando o proceso de transformación dixital da Administración pública para consolidar o liderado de España neste ámbito, conseguindo que polo menos o 50% dos servizos públicos dixitais estean accesibles a través do móbil. Paralelamente, se ha de progresar en el desarrollo y utilización de la identidade dixital, onde o obxectivo da Comisión Europea é que sexa empregada polo 80% da cidadanía no ano 2030.

Web España Digital 2026(Abre en nova xanela)

Documento completo España Digital 2026(Abre en nova xanela)

• Cooperación interadministrativa
  • Infraestruturas e servizos comúns