A axenda España Dixital 2025 fai balance e adáptase ao horizonte 2026

• Escoitar
  • Copiar

11 xullo 2022

No ámbito do sector público, séguese impulsando a transformación dixital das AAPP co obxectivo de consolidar o liderado de España nesta materia. Preséntase a app Cartafol Cidadán Móbil.

O Goberno actualizou a axenda España Dixital(Abre en nova xanela) 2025, a iniciativa lanzada en xullo de 2020 para impulsar o proceso de transformación dixital do país, co fin de facer balance do camiño percorrido, adaptala ao horizonte 2026, mellorar o seu aliñamento co Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, e impulsar proxectos estratéxicos de gran impacto.

Desde a presentación en xullo de 2020 da axenda España Dixital 2025, aprobouse o Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia de España, publicáronse oito plans específicos para o seu despregamento (entre eles, o Plan de Dixitalización das Administracións Públicas 2021-2025), puxéronse en marcha os principais programas de investimento, a nivel nacional, autonómico e local, e avanzouse en diversas reformas estruturais.

A axenda España Dixital é a folla de ruta para a transformación dixital do país, unha estratexia para aproveitar plenamente as novas tecnoloxías e lograr un crecemento económico máis intenso e sostido. España Dixital 2026 concíbese como unha estratexia que actúa en tres dimensións crave: infraestruturas e tecnoloxía, economía e persoas. A axenda mantén o dez eixos estratéxicos da súa versión inicial, engadindo ademais dous novos eixos transversais(Abre en nova xanela)  para impulsar proxectos estratéxicos de gran impacto a través da colaboración público-privada e a cogobernanza do Estado e as Comunidades Autónomas.

Durante 2021 e o primeiro semestre de 2022, deuse un impulso fundamental aos investimentos do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia no ámbito dixital. Cos fondos europeos Next Generation EU, activáronse os principais programas de investimento xestionados a nivel estatal, desde a conectividade ao I+D, pasando pola dixitalización da Administración e das pemes. Tamén se produciu unha importante transferencia de fondos europeos ás Comunidades Autónomas e Concellos para a dixitalización do sector público e o impulso das competencias dixitais da cidadanía.

Dixitalización das Administracións Públicas e a app de Cartafol Cidadán

No ámbito do sector público, puxéronse en marcha investimentos en diversas liñas estratéxicas, como a adquisición de 30.000 equipos para dotar aos empregados públicos dun posto de traballo en mobilidade con ferramentas colaborativas, ou a posta en marcha dun servizo común de automatización de tarefas que permitirá robotizar procedementos administrativos e con iso optimizar recursos e tempos de tramitación. En ciberseguridade , púxose xa en marcha a creación dun Centro de Operacións de Ciberseguridade (COCS) da Administración Xeral do Estado, para a prestación de servizos horizontais de ciberseguridade que aumenten a capacidade de vixilancia, detección e resposta nas operacións diarias dos sistemas de información e comunicacións.

En 2022 está previsto que entren en funcionamento diversos proxectos de dixitalización das Administracións públicas iniciados en 2021, para mellorar a calidade da atención e achegalas á cidadanía e empresas, favorecendo a inclusión e conseguindo que poidan acceder aos servizos públicos no momento e o lugar deonde necesítano, grazas á tecnoloxía. Isto inclúe unha nova versión do meu Cartafol Cidadán, que estará ademais dispoñible como aplicación móbil, a robotización de procesos, o reforzo das infraestruturas dixitais da Administración de Xustiza e a evolución do expediente xudicial electrónico, a mellora dos servizos de orientación e intermediación para o emprego do Servizo Público de Emprego (SEPE), ou o lanzamento do Plan de Dixitalización Consular.

Desta maneira, ata 2026 seguirase impulsando o proceso de transformación dixital da Administración pública para consolidar o liderado de España neste ámbito, conseguindo que polo menos o 50% dos servizos públicos dixitais estean accesibles a través do móbil. Paralelamente, hase de progresar no desenvolvemento e utilización da identidade dixital, onde o obxectivo da Comisión Europea é que sexa empregada polo 80% da cidadanía no ano 2030.

Web España Dixital 2026(Abre en nova xanela)

Documento completo España Dixital 2026(Abre en nova xanela)

• Cooperación interadministrativa
  • Infraestruturas e servizos comúns