A Declaración sobre os Dereitos e Principios Dixitais Europeos

• Escoitar
  • Copiar

27 xaneiro 2022

Esta Declaración Europea sobre os dereitos e principios dixitais sería un marco de referencia para as persoas e unha guía para as empresas e os responsables políticos.

Hoxe, a Comisión propón ao Parlamento Europeo e ao Consello subscribir unha  declaración(Abre en nova xanela)  de dereitos e principios que guiarán a transformación dixital na UE.

O proxecto de declaración sobre os dereitos e principios dixitais ten como obxectivo brindar a todos un punto de referencia claro sobre o tipo de transformación dixital que Europa promove e defende. Tamén proporcionará unha guía para os responsables políticos e as empresas cando se trate de novas tecnoloxías. Os dereitos e liberdades consagrados no marco legal da UE e os valores europeos expresados ​​nos principios deben respectarse tanto en liña como fóra de liña. Unha vez aprobada conxuntamente, a Declaración tamén definirá o enfoque da transformación dixital que a UE promoverá en todo o mundo.

Dereitos e principios na era dixital

O proxecto de declaración cobre dereitos e principios crave para a transformación dixital, como pór ás persoas e os seus dereitos no centro, apoiar a solidariedade e a inclusión, garantir a liberdade de elección en liña, fomentar a participación no espazo público dixital, aumentar a seguridade e o empoderamiento. das persoas e promover a sustentabilidade do futuro dixital.

Estes dereitos e principios deben acompañar ás persoas da UE na súa vida cotiá: conectividade dixital alcanzable e de alta velocidade en todas partes e para todos, aulas ben equipadas e docentes capacitados dixitalmente, acceso continuo aos servizos públicos, unha contorna dixital seguro para os nenos, desconectar despois das horas de traballo, obter información fácil de entender sobre o impacto ambiental dos nosos produtos dixitais, controlar como se utilizan os seus datos persoais e con quen se comparten.

A declaración ten as súas raíces na lexislación da UE, desde os Tratados ata a Carta dos Dereitos Fundamentais, pero tamén na xurisprudencia do Tribunal de Xustiza. Baséase na experiencia de o  Pilar Europeo de Dereitos Sociais(Abre en nova xanela)  . O expresidente do Parlamento Europeo, David Sassoli, promoveu a idea do acceso a Internet como un novo dereito humano en 2018. Promover e implementar os principios establecidos na declaración será un compromiso político e unha responsabilidade compartidos tanto a nivel da Unión como dos Estados membros dentro das súas respectivas competencias. Para asegurarse de que a declaración teña efectos concretos sobre o terreo, a Comisión  propuxo(Abre en nova xanela)  en setembro monitorear o progreso, avaliar as brechas e proporcionar recomendacións para accións a través dun informe anual sobre o 'Estado da Década Dixital'.

O próximo paso a seguir será o debate, no Parlamento Europeo e no Consello, do proxecto de declaración e aprobalo ao máis alto nivel para este verán.

O percorrido da Declaración

O 9 de marzo de 2021, a Comisión expuxo a súa visión da transformación dixital de Europa para 2030 na súa Comunicación sobre o  compás dixital: o camiño europeo para a década dixital(Abre en nova xanela)  . En setembro de 2021, a Comisión introduciu un sólido marco de gobernación para alcanzar os obxectivos dixitais en forma de  Path to the Dixital Decade(Abre en nova xanela) .

A Comisión tamén levou a cabo unha consulta pública aberta que  mostrou un amplo apoio(Abre en nova xanela)  aos Principios Dixitais Europeos: 8 de cada 10 cidadáns da UE consideran útil que a Unión Europea defina e promova unha visión europea común sobre os dereitos e principios dixitais, así como un  Eurobarómetro especial-Enquisa(Abre en nova xanela) . As enquisas anuais do Eurobarómetro recompilarán datos cualitativos, baseados ​​na percepción dos cidadáns sobre como se aplican na UE os principios dixitais consagrados na declaración.

A declaración tamén se basea en iniciativas anteriores do Consello, incluída a  Declaración de Tallin sobre o goberno electrónico(Abre en nova xanela)  , a  Declaración de Berlín sobre a sociedade dixital e o goberno dixital baseado en valores(Abre en nova xanela)  , e a  Declaración de Lisboa: Democracia dixital cun propósito(Abre en nova xanela)  para un modelo de transformación dixital que fortalece o ser humano . dimensión do ecosistema dixital co Mercado Único Dixital como núcleo.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

Factsheet da Declaración de Dereitos(Abre en nova xanela)

• Cidadán
  • Goberno aberto, Informes e Estudos