O Consello adopta un programa estratéxico clave para a transformación dixital da UE

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

09 decembro 2022

O Consello adoptou o programa estratéxico «Itinerario cara á Década Dixital para 2030», co que se garante que a UE alcance os seus obxectivos para a transformación dixital conforme aos seus valores.

A Decisión pretende reforzar o liderado dixital da UE promovendo políticas dixitais integradoras e sustentables ao servizo dos cidadáns e as empresas. Para iso, establece metas dixitais concretas que a UE e os seus Estados membros proponse alcanzar de aquí ao final da década en catro ámbitos de actuación:

• o reforzo de as capacidades dixitais e a educación,
  • a seguridade e a sustentabilidade de as infraestruturas dixitais,
  • a transformación dixital de as empresas,
  • a dixitalización de os servizos públicos.

O programa introduce unha nova forma de gobernación baseada en a cooperación entre os Estados membros e a Comisión para garantir que a Unión cumpra conxuntamente as súas aspiracións. A iniciativa permitirá aos países da UE colaborar estreitamente e pór en común recursos para lograr avances no ámbito de as capacidades e as tecnoloxías dixitais que os Estados membros non poderían alcanzar por si sós. O obxectivo último é lograr unha transformación dixital que empodere aos cidadáns e ás empresas, en consonancia cos valores da UE.

Na Decisión acláranse varias definicións de os obxectivos xerais do programa, facéndose fincapé no reforzo dos dereitos fundamentais, a transparencia e a seguridade, e na promoción das capacidades dixitais. Para alcanzar estes obxectivos comúns, os Estados membros traballarán conxuntamente, avaliando os progresos e adoptando as medidas necesarias.

A Comisión establecerá traxectorias a escala da UE para cada un dos obxectivos dixitais da Unión, xunto cos Estados membros. Estes, á súa vez, elaborarán traxectorias nacionais e follas de ruta estratéxicas para alcanzar estes obxectivos ata a súa revisión, prevista en 2026. Os avances supervisaranse sobre a base de o Índice da Economía e a Sociedade Dixitais e avaliaranse en o informe anual da Comisión sobre o «estado da Década Dixital(Abre en nova xanela) ».

A Decisión tamén desenvolve o concepto de os proxectos plurinacionais, que tamén facilitan a cooperación e os investimentos comúns para contribuír á consecución dos obxectivos. Trátase de proxectos a gran escala que agrupan recursos da UE, nacionais e privados, para lograr avances que ningún Estado membro podería conseguir por si só.

O programa facilitará os investimentos en ámbitos como a informática de alto rendemento, a infraestrutura e os servizos comúns de datos, a cadea de bloques, os procesadores de baixa potencia, o desenvolvemento paneuropeo de corredores 5G, a asociación en materia de alta tecnoloxía para as capacidades dixitais, a infraestrutura cuántica segura e a rede de centros de ciberseguridade, a administración pública dixital, as instalacións de ensaio e os centros de innovación dixital.

A Decisión prevé tamén un mecanismo de cooperación eficaz entre os Estados membros e a Comisión para alcanzar os obxectivos do programa.

Seguintes pasos e contexto

Como seguinte etapa, entramos na formalización normativa do Programa. Así pois, e texto da Decisión publicarase en o Diario Oficial da Unión Europea nos próximos días e entrará en vigor a o vinte días da súa publicación.

Este Programa englóbase en la Comunicación da Comisión «Brújula Digital 2030: o enfoque de Europa para a Década Dixital», do 9 de marzo de 2021, no que se presentaba a idea de levar a cabo unha transformación dixital da Unión Europea para 2030. A aspiración da UE é ser dixitalmente soberana nun mundo aberto e interconectado, e aplicar políticas dixitais que permitan ás persoas e as empresas gozar dun futuro dixital centrado no ser humano, integrador, sustentable e próspero.

Nas súas Conclusións do 25 de marzo de 2021, o Consello Europeo recalcaba a importancia de a transformación dixital para a recuperación, a prosperidade, a seguridade e a competitividade da Unión, así como para o benestar das nosas sociedades. Consideraba así mesmo a comunicación sobre o Compás Dixital como un paso cara ao deseño do desenvolvemento dixital de Europa para a próxima década. Convidaba á Comisión a utilizar todos os instrumentos dispoñibles en materia de política industrial, comercial e de competencia. Á luz destes retos e ambicións, a Comisión propuxo o 15 de setembro de 2021 unha Decisión do Parlamento Europeo e do Consello pola que se establece o programa de política dixital «Itinerario cara á Década Dixital».

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Infraestruturas e servizos comúns
  • Servizos electrónicos