Este informe se enmarca dentro del el grupo de trabajo de “Observatorio, indicadores y medidas” en el cual participan todas las comunidades y ciudades autónomas y el Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital. Este grupo de trabajo se crea en la Comisión Sectorial de Administración Electrónica que es el órgano técnico, dentro de la Conferencia Sectorial de Administración Pública para la cooperación de la Administración General del Estado, de las administraciones de las Comunidades Autónomas, y de las entidades que integran la Administración Local, con el fin de actuar como observatorio del avance de la administración digital.
Neste contexto, realízase a recollida de “información do avance nos servizos electrónicos, o seu uso, goberno aberto, transparencia, tecnoloxías, recurso humanos e orzamento e gastos relacionados coas tecnoloxías da información”. Os resultados destes estudos preséntanse en informes bianales e publícanse no Portal de Administración Electrónica (PAe). O informe CAE vén publicando desde o ano 2004.
Este é o segundo informe que recolle os novos indicadores do estudo CAE que teñen como obxectivo pór en valor o avance en Transformación Dixital que a Administración autonómica vén desenvolvendo desde hai anos e servir de referencia para a mellora continua da Administración Dixital de face aos cidadáns nas autonomías. A novidade destes indicadores é que inclúen datos de fontes externas que contextualizan cada un dos apartados; tamén se tiveron en conta dimensións novas como “dixital por defecto”, “centrado no usuario” ou “reutilización de datos” baseadas no Plan de Acción sobre Administración Electrónica da UE 2016-2020.
A presente edición mostra os resultados dunha primeira toma de datos levada a cabo en 2020, con data de referencia 31 de decembro de 2019. Posteriormente, dadas as circunstancias especiais do exercicio 2020, ampliouse o ámbito do informe a 2020, facendo unha actualización dos indicadores máis relevantes. Participaron a totalidade das Comunidades e Ciudades Autónomas.
O Informe CAE 2021
O estudo divídese en seis apartados:
- As estratexias para pór en marcha a Administración dixital. Desde o punto de vista estratéxico, 16 comunidades autónomas xa elaboraron plans de transformación dixital.
Segundo as respostas das Comunidades Autónomas, o 48% dos trámites dixitais analizados no informe permiten o seu uso mediante móbil. E, en global, o 41% dos trámites dixitais da Administración autonómica contemplan a dimensión transfronteiriza.
- Os servizos que se ofrecen ao cidadán. Todas as CCAA ofrecen máis do 20% dos seus trámites por canle dixital. A maioría (53% dos CC.AA. que responderon) declaran ter un nivel moi alto (superior ao 80%). En media é de nivel con 77% dos seus trámites a través da canle dixital.
Os trámites orientados ás empresas teñen maior implantación dixital, entre eles están a factura electrónica que é ofrecida por todas as entidades autonómicas e a presentación de ofertas a procedementos de contratación nun 94%; pola súa banda, a autorización de transporte, a autorización para a xestión de residuos e o recoñecemento de familia numerosa, ofrécense de forma dixital no 89% das CCAA.
- O impulso na transformación interna. Avalíase o impulso cara á automatización das actuacións administrativas dos procesos internos e a capacitación do empregado público nas novas tecnoloxías.
As 59% comunidades autónomas teñen un nivel alto-moi alto na xestión de documentos electrónicos; para a xestión de expedientes electrónicos alcánzase o 32%.
- Iniciativas en goberno aberto. Este apartado avalía as actividades das administracións autonómicas para reforzar a transparencia, a participación, a reutilización de datos así como os seus esforzos no terreo da fenda dixital.
Todas as comunidades e cidades autónomas contan cun único sitio web en materia de transparencia, e 15 delas con espazos web de participación.
- Tecnología. Aquí analízanse algúns dos elementos fundamentais cos que contan as unidades TIC para afrontar a transformación dixital.
As CCAA xa utilizan tecnoloxías innovadoras tales como bigdata, robot virtual, realidade aumentada e asistentes virtuais. A analítica de datos é a máis implantada (en 8 de 17 CCAA).
- Gastos TIC e de persoal. A execución do gasto en Tecnoloxías da Información foi de 881.612 miles € (a ter en conta que hai comunidades que non proporcionaron este dato).
O persoal TIC representa, en media, un 0,43% do total de efectivos.
Este informe, do mesmo xeito que os de anos anteriores, pode descargarse en o Observatorio de Administración Electrónica .
Informe completo
Resumo executivo