Este informe enmárcase dentro do o grupo de traballo de “Observatorio, indicadores e medidas” no cal participan todas as comunidades e cidades autónomas e o Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital. Este grupo de traballo créase na Comisión Sectorial de Administración Electrónica que é o órgano técnico, dentro da Conferencia Sectorial de Administración Pública para a cooperación da Administración Xeral do Estado, das administracións das Comunidades Autónomas, e das entidades que integran a Administración Local, co fin de actuar como observatorio do avance da administración dixital.
Neste contexto, realízase a recollida de “información do avance nos servizos electrónicos, o seu uso, goberno aberto, transparencia, tecnoloxías, recurso humanos e orzamento e gastos relacionados coas tecnoloxías da información”. Os resultados destes estudos preséntanse en informes bianales e publícanse no Portal de Administración Electrónica (PAe). O informe CAE vén publicando desde o ano 2004.
Este é o segundo informe que recolle os novos indicadores do estudo CAE que teñen como obxectivo pór en valor o avance en Transformación Dixital que a Administración autonómica vén desenvolvendo desde hai anos e servir de referencia para a mellora continua da Administración Dixital de face aos cidadáns nas autonomías. A novidade destes indicadores é que inclúen datos de fontes externas que contextualizan cada un dos apartados; tamén se tiveron en conta dimensións novas como “dixital por defecto”, “centrado no usuario” ou “reutilización de datos” baseadas no Plan de Acción sobre Administración Electrónica da UE 2016-2020.
A presente edición mostra os resultados dunha primeira toma de datos levada a cabo en 2020, con data de referencia 31 de decembro de 2019. Posteriormente, dadas as circunstancias especiais do exercicio 2020, ampliouse o ámbito do informe a 2020, facendo unha actualización dos indicadores máis relevantes. Participaron a totalidade das Comunidades e Ciudades Autónomas.
O Informe CAE 2021
O estudo divídese en seis apartados:
- As estratexias para pór en marcha a Administración dixital. Desde o punto de vista estratéxico, 16 comunidades autónomas xa elaboraron plans de transformación dixital.
Segundo as respostas das Comunidades Autónomas, o 48% dos trámites dixitais analizados no informe permiten o seu uso mediante móbil. E, en global, o 41% dos trámites dixitais da Administración autonómica contemplan a dimensión transfronteiriza.
- Os servizos que se ofrecen ao cidadán. Todas as CCAA ofrecen máis do 20% dos seus trámites por canle dixital. A maioría (53% dos CC.AA. que responderon) declaran ter un nivel moi alto (superior ao 80%). En media é de nivel con 77% dos seus trámites a través da canle dixital.
Os trámites orientados ás empresas teñen maior implantación dixital, entre eles están a factura electrónica que é ofrecida por todas as entidades autonómicas e a presentación de ofertas a procedementos de contratación nun 94%; pola súa banda, a autorización de transporte, a autorización para a xestión de residuos e o recoñecemento de familia numerosa, ofrécense de forma dixital no 89% das CCAA.
- O impulso na transformación interna. Avalíase o impulso cara á automatización das actuacións administrativas dos procesos internos e a capacitación do empregado público nas novas tecnoloxías.
As 59% comunidades autónomas teñen un nivel alto-moi alto na xestión de documentos electrónicos; para a xestión de expedientes electrónicos alcánzase o 32%.
- Iniciativas en goberno aberto. Este apartado avalía as actividades das administracións autonómicas para reforzar a transparencia, a participación, a reutilización de datos así como os seus esforzos no terreo da fenda dixital.
Todas as comunidades e cidades autónomas contan cun único sitio web en materia de transparencia, e 15 delas con espazos web de participación.
- Tecnología. Aquí analízanse algúns dos elementos fundamentais cos que contan as unidades TIC para afrontar a transformación dixital.
As CCAA xa utilizan tecnoloxías innovadoras tales como bigdata, robot virtual, realidade aumentada e asistentes virtuais. A analítica de datos é a máis implantada (en 8 de 17 CCAA).
- Gastos TIC e de persoal. A execución do gasto en Tecnoloxías da Información foi de 881.612 miles € (a ter en conta que hai comunidades que non proporcionaron este dato).
O persoal TIC representa, en media, un 0,43% do total de efectivos.
Este informe, do mesmo xeito que os de anos anteriores, pode descargarse en o Observatorio de Administración Electrónica .
Informe completo
Resumo executivo