accesskey_mod_content

O Ministerio de Política Territorial e Función Pública colabora con proxectos europeos para simplificar a burocracia aos cidadáns da UE

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

18 xullo 2018

Expertos españois e europeos debateron no INAP sobre os proxectos para que os cidadáns non teñan que volver achegar datos e documentos que xa están en poder das Administracións Públicas.

España ocupa postos de cabeza en Europa en ‘servizos públicos dixitais’, o 4º lugar, só por detrás de Finlandia, Estonia e Dinamarca.

O Ministerio de Política Territorial e Función Pública, a través da Secretaría Xeral de Administración Dixital, reuniu no Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) a 35 expertos nacionais e europeos que debateron en relatorios, mesas redondas e sesións de debate, cunha perspectiva europea, sobre o principio de actuación administrativa, coñecido en Europa como ‘de só unha vez’.

Este principio sobre o que se traballa en Europa consiste en simplificar na práctica a interacción do cidadán coa Administración e evitarlle a molestia de ter que obter de novo ou entregar datos e documentos que a Administración xa posúe, ben porque os elaborou, ben porque o cidadán xa os entregou anteriormente.

España achega a súa experiencia

Nos encontros, achegouse a perspectiva e experiencia de España e exploráronse as vías de integración de España nas iniciativas europeas nesta materia.
 
O secretario xeral de Administración Dixital, Fernando de Pablo, lembrou na súa intervención que a mellora da eficiencia da Administración impacta na mellora da satisfacción cidadá, particularmente cando a Administración presta servizos a cidadáns e empresas sen que estes teñan que achegar a mesma información adicional unha e outra vez, posto que son as Administracións Públicas, como indican as novas leis administrativas, quen teñen que solicitala directamente da propia Administración que está en posesión da este información, evitando aos cidadáns máis perda de tempo e aforrándolles un gasto innecesario.
 
O secretario xeral de Administración Dixital tamén expuxo aos expertos europeos que o logro dunha tramitación máis automatizada, transparente e cómoda para os cidadáns require, como vén realizando xa en España, o concurso dunha lexislación adecuada, da cooperación dos actores interesados e duns servizos públicos adecuados que permitan a materialización desta práctica.

Neste sentido, De Pablo destacou que en España xa o cidadán non ten que volver achegar os seus documentos que xa están en poder das Administracións Públicas e, para iso, existen no noso país a Plataforma de Intermediación de Datos e o Cartafol Cidadán, que se apoian noutros elementos esenciais como o inventariado e codificación dos procedementos e servizos administrativos, o Sistema de Información Administrativa-SIA, por unha banda, e das unidades e oficinas da administración doutra banda,  a través do Directorio de Oficinas e unidades orgánicas, DIR3.

A experiencia de España resulta de especial interese á luz do feito de que segundo o índice europeo DESI 2018 España figura na dimensión ‘Servizos públicos dixitais’ nas posicións de cabeza, en 4º lugar, tras Finlandia, Estonia e Dinamarca.

No encontro, informouse sobre os proxectos SCOOP4C e TOOP e debateuse sobre a aplicación do principio de ‘só unha vez’ no contexto da futura aplicación do proxecto de Regulamento do Portal Dixital Único da UE (Single Dixital Gateway), á vez que se ha deliberado sobre os factores implicados.

Proxectos europeos para conseguir o principio “Unha soa vez”

O proxecto SCOOP4C, financiado pola Comisión Europea, iniciouse en novembro de 2016, a través de organizacións de catro Estados membros, que exploran como se pode implementar o principio de ‘unha soa vez’ para os cidadáns a nivel europeo. O obxectivo xeral do proxecto é investigar, debater e difundir como a subministración de servizos públicos para os cidadáns europeos pode lograrse mediante a implementación do principio de ‘unha soa vez’. A Secretaría Xeral de Administración Dixital forma parte do comité asesor  deste proxecto.

O proxecto TOOP (The Once Only Principle), pola súa banda, promovido pola Comisión Europea, foi lanzado en xaneiro de 2017, coa participación de aproximadamente 50 entidades de 21 Estados membros da UE e países asociados. TOOP persegue sentar bases e demostrar o principio de ‘unha soa vez’, centrado en datos relativos a empresas no contexto transfronteirizo europeo, co obxecto de permitir un mellor intercambio de datos ou documentos e de reducir a carga administrativa tanto para empresas como para Administracións Públicas. As bases que senten neste proxecto utilizaranse para proxectar a aplicación práctica do principio de só unha vez de forma xeneralizada na UE.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Cidadán
  • Cooperación interadministrativa
  • Infraestruturas e servizos comúns