accesskey_mod_content

O valor dos datos abertos para as administracións públicas

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

03 maio 2017

Os datos abertos poden beneficiar directamente ás administracións de múltiples formas, contribuíndo a optimizar o uso dos recursos dispoñibles no goberno e mellorar os servizos públicos, fomentando a innovación e incrementando a transparencia e a participación activa dos cidadáns.

O sector público non debe verse unicamente como un gran provedor de datos abertos, senón tamén como un dos principais e primeiros usuarios en calquera proxecto de apertura de datos gobernamentais. Segundo o  informe de casos de éxito e mellores prácticas de reutilización da información do sector público(Abre en nova xanela) , estimouse que case o 60% das empresas infomediarias teñen como clientes á propias administración públicas.

Lograr unha administración pública áxil e eficiente é clave para o seu correcto funcionamento. Os datos abertos poden proporcionar melloras na eficiencia e efectividade da administración de diferentes maneiras.

Doutra banda, a apertura dunha cantidade crecente de datos está a posibilitar tamén a aplicación de ideas e prácticas novas e innovadoras no ámbito da xestión pública, por exemplo:

  • Permitindo que a propia administración ou terceiras partes poidan utilizar os datos para desenvolver novos servizos innovadores ou mellorar a eficiencia dos servizos públicos xa existentes a través de solucións complementarias ou alternativas.
  • Identificando patróns a través da análise dos datos que sirvan para tomar as decisións máis adecuadas e mellor informadas.
  • Animando ás administracións a tomar un rol máis activo á hora de desenvolver e implementar as políticas públicas.
  • Contribuíndo ao incremento de a calidade dos datos, ao poder beneficiarse das melloras propostas por os reutilizadores dos mesmos.

Finalmente, grazas tamén á apertura de datos están a obterse melloras significativas na transparencia e a rendición de contas das administracións, así como incrementando as posibilidades de participación dos cidadáns, mediante accións como:

  • Facilitando a creación de aplicacións e plataformas que permitan aos cidadáns informar directamente sobre a súa experiencia cos servizos públicos, proporcionando así un valioso feedback ás administracións.
  • Permitindo un mellor seguimento e coñecemento das accións e decisións de goberno no día a día, grazas a unha maior dispoñibilidade de información e unha mellor accesibilidade á mesma.
  • Mellorando a participación activa e o compromiso dos cidadáns coas políticas públicas grazas a unha mellor comprensión e entendemento das mesmas.
  • Contribuíndo a recuperar a confianza da cidadanía nas administracións públicas e os seus gobernos.

En definitiva, os datos abertos están a ser utilizados non xa só pola sociedade no seu conxunto para participar activamente nos seus gobernos e influenciar a forma na que se implementan os servizos públicos, senón que tamén están a ser utilizados polas propias administracións para retroalimentarse, reflexionar, colaborar, comprender, aprender e poder así comezar unha nova era de políticas dirixidas polos datos.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Cidadán
  • Goberno aberto, Informes e Estudos