Recopilatorio de boas prácticas do Share-PSI 2.0

• Escoitar

20 febreiro 2017

O 31 de decembro de 2003 entrou en vigor a Directiva Europea sobre a Reutilización da Información do Sector Público. En 2013 revisouse para englobar a un maior número de entidades -museos, bibliotecas e arquivos- co fin de impulsar a apertura e reutilización dos datos abertos públicos por parte da sociedade da Unión Europea.

rede temática Share-PSI 2.0(Abre en nova xanela)  nacía en este marco, reuniendo a un nutrido número de agentes especializados en el campo,  procedentes de vinte e oito países europeos(Abre en nova xanela) , cos obxectivos de identificar boas prácticas e asesorar sobre estándares abertos na implementación da Directiva Europea sobre a Reutilización da Información do Sector Público(Abre en nova xanela)  (RISP) para, así, mellorar a interoperabilidade e armonización; asegurar que dita aplicación adáptese a cada marco lexislativo e cultural a escala nacional; garantir os intereses comerciais desta provisión técnica, brindando especial asesoramento sobre o cálculo e cobro de custos marxinais; e informar achega de o desenvolvemento de estándares técnicos relevantes que cumpran as necesidades dos estados europeos.

Neste contexto, Share-PSI 2.0 lanzou un documento que recompila unha serie de boas prácticas(Abre en nova xanela)  que sirvan de orientación a todas as organizacións públicas que cumpren coa Directiva da Comisión Europea; ao mesmo tempo que amplía e contextualiza as mellores prácticas de datos na web do W3C axudando a maximizar o potencial da reutilización. Grazas a este proxecto, recompilouse a experiencia dos membros da rede e compártese o coñecemento adquirido a través dos talleres, iniciativas, casos de éxito e guías de implementación que leva a cabo a entidade.

Metodoloxía de selección de boas prácticas Share-PSI 2.0

O proceso seguido pola rede temática para identificar e seleccionar as mellores prácticas baseouse en cinco etapas cuxo punto de partida son os estudos e experiencias que intercambian os participantes nos diferentes eventos organizados periodicamente por Share-PSI 2.0.

En primer lugar, se han recopilado las historias compartidas en los talleres donde los moderadores recogieron toda la información relevante para, posteriormente, identificar las experiencias y crear una primera propuesta. Un consejo editorial, formado por algunos de los miembros de la red, analizó el material y creó una propuesta inicial de aquellas buenas prácticas destacadas y diferentes del resto.

Por último, a través do voto dos membros do Share-PSI 2.0, ratificouse a listaxe de boas prácticas e  aquelas que rexistraron un apoio superior ao 80%(Abre en nova xanela) da rede (un total de 48) clasifícanse incluíndose dentro do documento. Aquelas prácticas descartadas e outras experiencias recollidas en eventos posteriores incluíronse como dez recomendacións adicionais nun anexo para así completar a listaxe orixinal.

Visión xeral das boas prácticas do Share-PSI 2.0 e W3C

Segmentadas en veintiún categorías, las buenas prácticas de Share- PSI 2.0 recogen iniciativas, casos de uso, historias reales y proyectos de diversa índole que incluyen desde ideas de crowdsourcing para la reutilización de la información, ejemplos de ecosistemas open data, estándares de datos geoespaciales o proyectos de apertura en sectores como el transporte, la investigación y el emprendimiento.

Todas as boas prácticas seguen un mesmo esquema para facilitar a súa comprensión e aplicación por outros organismos públicos europeos. Desta maneira, en cada un deles explícase o reto ao que dan resposta, os motivos para a súa selección e recomendacións para a súa implementación, así como os casos reais onde se levou a cabo na Unión Europea e cales son as boas prácticas relacionadas.

España ocupa un lugar destacado dentro de los países referenciados en el informe con veintiséis buenas prácticas que incluyen desde portales de datos abiertos como la plataforma regional  Open Data Canarias(Abre en nova xanela) , a normativas específicas como a  lei de reutilización do País Vasco(Abre en nova xanela) , materiais de apoio como a  guía metodolóxica para plans open data sectoriais(Abre en nova xanela)  elaborada pola Iniciativa Achega ou o  manual para unha Universidade Aberta(Abre en nova xanela)  desenvolvido pola CRUE-TIC, entre outros.

Cabe destacar que las buenas prácticas desarrolladas por el Share-PSI 2.0 y aquéllas elaboradas por el grupo de trabajo del W3C se complementan mutuamente; estas últimas se centran en los aspectos técnicos del intercambio de datos en la web, excluyendo cualquier cuestión política que sí tiene cabida en el documento de la red temática. No obstante, desde el punto de vista de la aplicación de la Directiva, ambos conjuntos de buenas prácticas debe tenerse en cuenta como uno solo y, por este motivo, la guía del Share-PSI 2.0 relaciona y considera las treinta y cinco best practices del W3C relacionadas con los diferentes elementos de la normativa europea RISP.

La guía de buenas prácticas diseñada por Share-PSI 2.0 es lo suficientemente completa para que pueda aplicarse tanto en entornos nacionales como locales de toda la Unión Europea. Teniendo en cuenta que el estado y nivel de madurez de datos abiertos en la UE es bastante heterogéneo, las prácticas recomendadas por la red pueden convertirse en fuente de inspiración para cada país con el fin de optimizar el ecosistema open data nacional y seguir avanzando en la aplicación de la Directiva RISP.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (datos.gob)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (W3C)

• Goberno aberto, Informes e Estudios
  • Software Libre