A optimización dos portais de datos abertos

• Escoitar

11 decembro 2017

A apertura dos datos non debería ser un fin en si mesmo. Os portais open data creados sen un obxectivo claro, carentes dun plan ben definido para atraer visitantes, adoitan caer en desuso co tempo.

Tal e como o informe de  Madurez dos Datos Abertos en Europa(Abre en nova xanela)  indica, menos do 50% dos portais nacionais coñecen realmente quen son os seus usuarios. Por este motivo, convértese en necesario satisfacer as necesidades da comunidade, actualizar os datos regularmente e ter en conta a usabilidade das plataformas para que estas sexan sustentables a longo prazo.

Como é posible conseguilo? A guía europea  Recomendacións para Portais de Datos Abertos: desde o seu lanzamento ata a sustentabilidade(Abre en nova xanela)  axúdanos nesta tarefa grazas ás directrices que brinda para que as plataformas open data alcancen o éxito na súa implementación e posterior mantemento.

5 recomendacións para mellorar os portais open data

O usuario no punto de mira. Os datos abertos carecen de sentido se ninguén os reutiliza. Os hackathones de datos poden axudar neste aspecto ao achegar a comunidade á información do sector público.

A cidade estadounidense de Chicago leva a cabo esta acción desde hai cinco anos a través de o  Chi Hacknight(Abre en nova xanela) , un evento semanal onde membros da comunidade IT e empregados públicos comparten ideas e implementan proxectos reutilizadores dos datos municipais.

Datos de calidade e actualizados. Para que un portal poida atraer e reter aos usuarios é necesario brindar información de calidade e actualizada.

Como mostra, a plataforma neoiorquina  Databridge(Abre en nova xanela)  recopila información de una veintena de agencias y organizaciones de la ciudad que envían directamente sus datos al portal. A su vez, con el fin de permitir la interoperabilidad de la información, se ha creado un estándar común basado en geocódigos que permite eliminar las posibles diferencias entre los datos de las distintas entidades.

Ademais, DataBridge tamén alimenta e dá soporte a outras ferramentas municipais, como Firecast do Departamento de Bombeiros, a cal predí que edificios da cidade corren maior risco de incendio. Desta forma, as axencias comprométense a garantir que a información do portal sexa precisa e estea actualizada para que elas mesmas poidan beneficiarse do seu potencial reutilizador.

Unha imaxe vale máis que mil palabras. Os datos en bruto son difíciles de consumir. Visualizacións, gráficos, mapas ou táboas fan máis amigable a información para os usuarios. Conscientes diso, a cidade de Cincinnati desenvolveu a iniciativa  CincyInsights(Abre en nova xanela) , unha website con máis de 25 cadros de mandos diferentes para visualizar datos locais: gasto público, actividade empresarial, servizos de emerxencia, etc.

De feito, grazas a este programa, a cidade puido abordar problemas sanitarios en diferentes barrios e mellorar a asistencia médica prestada á comunidade. De feito, empregados públicos comezaron a utilizar CicyInsights para monitorar o consumo de opiáceos na localidade, situar as zonas con maior cociente de sobredose e, así, levar a cabo acciones sanitarias preventivas.

Grazas a este proxecto, en menos dun ano repuntó notablemente o volume de descargas no portal de datos abertos de Cincinnati.

Achandar o camiño cara ao dataset. En ocasións, atopar a información necesaria vólvese unha ardua tarefa. Unha opción para liquidar este problema é facer visibles os conxuntos de datos aos motores de procura. Así fixo  Data USA(Abre en nova xanela)  que deseñou o seu portal para que os buscadores puidesen ler a información da plataforma e así aparecer de acordo ás procuras dos usuarios na Rede.

Para iso, creáronse páxinas web dentro da plataforma onde aloxar os diferentes datasets. Deseñáronse ditas páxinas de perfil con algoritmos que crean títulos acorde aos termos de procura para facilitar a súa indexación, incluíndo, ademais, contidos relacionados, datos por cidades, estados e actividade. Así, por exemplo, unha páxina que mostra a media de horas traballadas por habitante titúlase “As persoas máis traballadoras de EE.UU”, incrementando as posibilidades de localización do dataset a través dos motores de procura tradicionais.

Parte dunha axenda global. Axuntar todas estas recomendacións supón entender o portal de datos abertos como unha ferramenta para mellorar a gobernación, fomentar a participación cidadá e impulsar o desenvolvemento.

Un exemplo das oportunidades que ofrece este enfoque máis holístico é o caso de Kansas, en EE.UU. O programa  KCStat(Abre en nova xanela)  reutiliza datos das chamadas locais relativas a incidencias de transporte, sanitarias ou económicas para que os diferentes departamentos municipais trabejen nelas. O resultado compártese publicamente nunha reunión mensual e a través de visualizacións no portal open data da cidade, para que a cidadanía coñeza como as políticas municipais abordan os seus problemas.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos
  • Servizos electrónicos