Nun mercado único dixital, os servizos públicos deberían ser dixitais, abertos e transfronteirizos por deseño. Como parte do Plan de Acción da Comisión Europea sobre Goberno Electrónico 2016-2020 , as administracións públicas e as institucións públicas deberían proporcionar servizos públicos dixitais sen fronteiras e de extremo a extremo a todos os cidadáns e empresas antes de 2020.
Dous estudos da Comisión pon de relevo a forma en que os servizos abertos e de colaboración dixital, (OGS, polas súas siglas en inglés) pode mellorar a transparencia e a capacidade de resposta nos tratos dos cidadáns coa administración, crear confianza entre os sectores e proporcionar mellores servizos públicos.
No estudo " Cara a unha aplicación máis rápida e a adopción de mapas de goberno aberto ", atopamos 395 exemplos inspiradores dos Servizos abertos de administración electrónica en toda Europa. Esta riqueza de datos e prácticas, é proba de éxito da cooperación entre as administracións públicas, as empresas, as organizacións e os cidadáns. Demostra como o proceso de dixitalización pode crear mellores oportunidades para todos e mostra concretamente como facer que suceda. A Comisión Europea dará visibilidade a estas mellores prácticas, apoiará os procesos políticos e investirá na innovación dixital no sector público.
O estudo “ A análise do valor da nova xeración de servizos de administración electrónica ” identifica tres grupos de administración pública nos que os servizos gobernamentais abertos son máis valiosos:
- Servizos humanos; na súa maioría a cidadáns que prestan apoio concreto, como saúde, educación e cultura.
- Servizos administrativos; necesarios para o funcionamento do goberno
- Servizos participativos e formulación de políticas (ou Servizos abertos e participativos de toma de decisións).
A pesar de que variaron os niveis de custos, diferentes prazos para o éxito e xogar diversos roles no proceso de construción de confianza, é a través da interacción deste tres grupos que a OGS pode florecer en beneficio de todos.