A Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e a Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público , asientan el hecho esencial de que el uso del medio electrónico no puede constituir una forma especial sino que tiene que constituir el medio habitual. Cabe, en consecuencia, vislumbrar la magnitud del cambio o transformación que este planteamiento supone con carácter general en la Administración Pública.
A Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas contempla que a tramitación electrónica debe constituír a actuación habitual das Administracións Públicas, para servir mellor aos principios de eficacia, eficiencia, ao aforro de custos, ás obrigas de transparencia e ás garantías dos cidadáns. Refírese, entre outras, a cuestións tales como os dereitos das persoas nas súas relacións coas AA.PP.; a asistencia no uso de medios electrónicos; os rexistros electrónicos de apoderamentos; os rexistros, de forma que cada Administración disporá dun Rexistro Electrónico Xeneral e os Organismos públicos vinculados ou dependentes de cada Administración poderán dispor do seu propio rexistro electrónico plenamente interoperable e interconectado co Rexistro Electrónico Xeneral da Administración da que depende; os sistemas de identificación dos interesados no procedemento; os sistemas de firma admitidos polas AA.PP.; a práctica das notificacións a través de medios electrónicos; a emisión de documentos polas AA.PP.; a validez e eficacia das copias realizadas polas AA.PP.; os documentos achegados polos interesados; e o arquivo de documentos, de forma que cada Administración deberá manter un arquivo electrónico único dos documentos electrónicos que correspondan a procedementos finalizados.
A Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público asume un escenario no que a utilización dos medios electrónicos ha de ser o habitual. Trata, entre outras cuestións, os sistemas de identificación electrónica, a firma electrónica do persoal ao servizo das AA.PP., a sede electrónica, o arquivo electrónico de documentos, o intercambio de datos en contornas pechadas de comunicación, a actuación administrativa automatizada, a obriga de que as Administracións Públicas relaciónense entre si por medios electrónicos, o funcionamento electrónico dos órganos colexiados, os sistemas electrónicos de información mutua, a xestión compartida dos servizos comúns que inclúe os sistemas de información e comunicacións, a aplicación do Esquema Nacional de Interoperabilidade e do Esquema Nacional de Seguridade , a reutilización de sistemas e aplicacións de propiedade da Administración e a Transferencia de tecnoloxía entre Administracións.