39/2015 do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e 40/2015 de Réxime Xurídico do Sector Público, que substitúen á Lei 30/1992 e á Lei 11/2007, asintan o feito de que o uso do medio electrónico ten que constituír o medio habitual nas relacións das Administracións cos cidadáns e daquelas entre si.

" /> 39/2015 do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e 40/2015 de Réxime Xurídico do Sector Público, que substitúen á Lei 30/1992 e á Lei 11/2007, asintan o feito de que o uso do medio electrónico ten que constituír o medio habitual nas relacións das Administracións cos cidadáns e daquelas entre si. " /> PAe - Publicadas las nuevas leyes de Procedimiento Administrativo Común y Régimen Jurídico
accesskey_mod_content

Publicadas as novas leis de Procedemento Administrativo Común e Réxime Xurídico

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

02 outubro 2015

As leis 39/2015 (Abre en nova xanela) do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e 40/2015(Abre en nova xanela) de Réxime Xurídico do Sector Público, que substitúen á Lei 30/1992 e á Lei 11/2007, asintan o feito de que o uso do medio electrónico ten que constituír o medio habitual nas relacións das Administracións cos cidadáns e daquelas entre si.

A Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas (Abre en nova xanela) e a Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público(Abre en nova xanela) , asientan el hecho esencial de que el uso del medio electrónico no puede constituir una forma especial sino que tiene que constituir el medio habitual. Cabe, en consecuencia, vislumbrar la magnitud del cambio o transformación que este planteamiento supone con carácter general en la Administración Pública.

A Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas(Abre en nova xanela) contempla que a tramitación electrónica debe constituír a actuación habitual das Administracións Públicas, para servir mellor aos principios de eficacia, eficiencia, ao aforro de custos, ás obrigas de transparencia e ás garantías dos cidadáns. Refírese, entre outras, a cuestións tales como os dereitos das persoas nas súas relacións coas AA.PP.; a asistencia no uso de medios electrónicos; os rexistros electrónicos de apoderamentos; os rexistros, de forma que cada Administración disporá dun Rexistro Electrónico Xeneral e os Organismos públicos vinculados ou dependentes de cada Administración poderán dispor do seu propio rexistro electrónico plenamente interoperable e interconectado co Rexistro Electrónico Xeneral da Administración da que depende; os sistemas de identificación dos interesados no procedemento; os sistemas de firma admitidos polas AA.PP.; a práctica das notificacións a través de medios electrónicos; a emisión de documentos polas AA.PP.; a validez e eficacia das copias realizadas polas AA.PP.; os documentos achegados polos interesados; e o arquivo de documentos, de forma que cada Administración deberá manter un arquivo electrónico único dos documentos electrónicos que correspondan a procedementos finalizados.

A Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público  (Abre en nova xanela) asume un escenario no que a utilización dos medios electrónicos ha de ser o habitual. Trata, entre outras cuestións, os sistemas de identificación electrónica, a firma electrónica do persoal ao servizo das AA.PP., a sede electrónica, o arquivo electrónico de documentos, o intercambio de datos en contornas pechadas de comunicación, a actuación administrativa automatizada, a obriga de que as Administracións Públicas relaciónense entre si por medios electrónicos, o funcionamento electrónico dos órganos colexiados, os sistemas electrónicos de información mutua, a xestión compartida dos servizos comúns que inclúe os sistemas de información e comunicacións, a aplicación do Esquema Nacional de Interoperabilidade e do Esquema Nacional de Seguridade(Abre en nova xanela) , a reutilización de sistemas e aplicacións de propiedade da Administración e a Transferencia de tecnoloxía entre Administracións.

Para máis información das implicacións da nova normativa pode consultar a nota de prensa do Ministerio de Facenda e AAPP(Abre en nova xanela)

  • Servizos electrónicos
  • Identidade e Firma electrónica
  • Cidadán
  • Interoperabilidade
  • Seguridade