O pasado Consello de Ministros aprobou o Real Decreto 385/2015, do 22 de maio, polo que se modifica o Real Decreto 181/2008, do 8 de febreiro, de ordenación do diario oficial "Boletín Oficial do Estado" . Esta modificación realízase co fin de pór en marcha, a partir do 1 de xuño de 2015, un Taboleiro Edictal Único dentro deste Boletín Oficial.
Con esta modificación do Boletín Oficial do Estado, que é a cuadraxésima segunda que se efectúa a través dun Real Decreto de entre as que figuraban no Informe da Comisión para a Reforma das Administracións Públicas - CORA, dáse un novo paso cara á modernidade e a eficiencia na Administración, así como cara á sinxeleza nos trámites para os cidadáns.
Este Taboleiro Edictal Único, o BOE á carta e as notificacións electrónicas eran o tres medidas clave para garantir unhas relacións máis fluídas nas comunicacións entre a Administración e os cidadáns.
Antecedentes
Ata agora, a Administración correspondente enviaba notificacións postais cun custo de 2,5 euros por cada unha para a Administración afectada, entrega que debía tentarse en dúas ocasións a horas distintas. Se non se conseguía entregar unha notificación ao interesado, ben porque se descoñecía a súa identidade ou o seu domicilio, ou ben porque non se atopaba no mesmo cando se ía a notificar, a Administración tiña que recorrer a unha notificación edictal, que se realizaba mediante a publicación dun anuncio.
Nun principio, estes anuncios publicábanse nun dos 63 boletíns oficiais existentes (no do Estado, nos autonómicos ou nos provinciais), o que complicaba o seu coñecemento, máis aínda cando os actos que se publicaban afectaban a cidadáns residentes noutro territorio. Con todo, nos últimos anos xurdiron ademais novos taboleiros edictales en ámbitos como o fiscal, tráfico, Seguridade Social, emprego, etcétera.
Así, polo menos en teoría, os cidadáns tiñan a obriga de consultar todos os diarios oficiais e taboleiros edictales para estar seguros de que non tiñan unha notificación pendente. Coa publicación do edicto, legalmente ao cidadán dábaselle por notificado e corría o prazo para alegar, pagar ou exercer os dereitos que considere.
Comunicacións electrónicas
As notificacións son cada vez máis electrónicas, ata o punto de que 2014 realizáronse un total de 47 millóns de notificacións electrónicas e actualmente o 90 por 100 das comunicacións e notificacións a empresas efectúanse electronicamente. O Proxecto de Lei do Procedemento Administrativo que se debate actualmente nas Cortes Xerais incide neste ámbito para impulsar a Administración totalmente electrónica, con cero papel.
A notificación electrónica é máis rápida, segura e cómoda para os cidadáns, o que reducirá as notificacións erradas. En todo caso, se a notificación, sexa electrónica ou ordinaria, non é posible, a partir do 1 de xuño, e cunha serie de prazos transitorios para varios taboleiros, todas as notificacións publicaranse no Boletín Oficial do Estado, con independencia da Administración ou órgano que as notifique.
As Administracións poderán publicar tamén noutros diarios ou taboleiros, pero a publicación no Boletín Oficial do Estado será a única necesaria en todo caso e o determinante para efectos de cómputo de prazos.
Este Taboleiro Edictal, como se dicía anteriormente, vincúlase con outra das medidas CORA xa en vigor que é o BOE á carta, mediante o cal se poden enviar avisos ao correo electrónico demandado cando se publicase algo que conteña palabras crave previamente seleccionadas polo interesado. Por tanto, calquera cidadán pode gratuitamente darse de alta no BOE á carta e solicitar ser avisado cando, por exemplo, o seu número de DNI apareza no Boletín Oficial do Estado
Información práctica
Para máis información sobre como funciona o Taboleiro Edictal Única e o seu uso por parte das Administracións Públicas pode consultar a sección T.E.Ou (Taboleiro Edictal Único) no Boletín Oficial do Estado