Novas axudas públicas para impulsar as cidades intelixentes

• Escoitar

27 xullo 2015

O Ministerio de Industria, Enerxía e Turismo lanza as convocatorias Cidades Intelixentes e Illas Intelixentes que están dotadas de 48 e 30 millóns de euros respectivamente.

O Consello de Ministros aprobou o venres 17 de Xullo dúas novas convocatorias de axudas públicas para impulsar as cidades intelixentes, dotadas dun orzamento de 78 millóns de euros e enmarcadas no Plan de Cidades Intelixentes da Axenda Dixital para España.

Estas dúas liñas de axudas están destinadas ás administracións locais, rexionais e autonómicas, e dan continuidade ao ‘I Convocatoria de Cidades Intelixentes’ de 2014. Trátase do ‘II Convocatoria de Cidades Intelixentes" e o ‘I Convocatoria de Illas Intelixentes’.

O ‘II Convocatoria de Cidades Intelixentes’ ten un orzamento de 48 millóns de euros e, a diferenza da primeira, poderán beneficiarse dela as entidades locais de máis de 20.000 habitantes de toda España (concellos, mancomunidades, cabidos, consells e deputacións), así como as comunidades autónomas uniprovinciales. A entidade pública Rede.es financiará un máximo do 80% das actuacións previstas polos distintos proxectos beneficiarios, que non poderán superar os 8 millóns de euros de orzamento.

As iniciativas presentadas deben impulsar a industria e implicar aforros cuantificables e por períodos ou melloras de eficiencia nos servizos públicos, melloras na accesibilidade, constituír proxectos de carácter innovador que formen parte das competencias das entidades locais e sexan susceptibles de exportarse, fomentar a interoperabilidade entre as administracións, ter potencial de reutilización ou replicación para outras entidades ou crear espazos tecnolóxicos con contornas TIC interoperables, entre outros.

Á primeira convocatoria só podían presentarse entidades das comunidades de Andalucía, Castela-A Mancha e Estremadura por limitación de orzamentos de o Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER). Recibíronse un total de 37 iniciativas candidatas, das que 14 quedaron seleccionadas.

Illas Intelixentes

Pola súa banda, o programa ‘Illas Intelixentes’ conta cun orzamento de 30 millóns de euros, aos que poden optar todas as administracións locais que xestionen servizos públicos na totalidade do territorio de calquera illa de Baleares ou Canarias.

O obxectivo é financiar iniciativas que integren a estratexia de illa intelixente, contribúan á mellora dos servizos públicos do territorio e estean orientadas a mitigar os efectos negativos da insularidad, a través do emprego do TIC. O orzamento máximo por iniciativa é de 10 millóns de euros e o financiamento será cuberta ao 100% por Rede.es.

Balance do Plan Nacional de Cidades Intelixentes

O de Cidades Intelixentes é o noveno plan específico da Axenda Dixital para España e aprobouse o pasado mes de marzo, cun orzamento de 153 millóns de euros. O Ministerio de Industria, Enerxía e Turismo (MINETUR) anunciou o mércores, durante o acto de constitución do Foro Sectorial de Cidades Intelixentes, o incremento desta cifra ata os 188 millóns, co obxectivo de ampliar as súas actuacións e dotalas de maior percorrido.

O Plan supón unha reforma substancial das políticas de estímulo e axuda ao despregamento de cidades intelixentes mantida ata o momento e opera en catro ámbitos de actuación: gobernación, axudas ás entidades locais e a industria, internacionalización e desenvolvemento de normativas técnicas e xurídicas.

Para establecer o grao de avance do plan e futuras liñas de actuación, o MINETUR elaborou un informe que fai balance das actuacións previstas. Segundo este informe, o 50% do plan xa se atopa en fase de execución, o 46,2% está en fase de traballos previos e o 3,8% foi completado.

Entre as actuacións que xa están a ser executadas figura a elaboración dun libro branco en materia de cidades intelixentes e as citadas convocatorias de Cidades Intelixentes e Illas Intelixentes de Rede.es. Tamén a convocatoria EOI/Segittur para destinos turísticos intelixentes e a convocatoria de eficiencia e sustentabilidade do Instituto para a Diversificación e Aforro da Enerxía (IDAE), entre outras. Ademais, a Escola de Organización Industrial (EOI) xa completou un laboratorio urbano e un proxecto de xestión eficiente de auga e enerxía.

Cofinanciamento do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER)

As convocatorias de axudas aprobadas polo Consello de Ministros son susceptibles de cofinanciarse a través do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER), cuxa finalidade é fortalecer a cohesión económica e social na Unión Europea e corrixir os desequilibrios entre as súas rexións.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Cidadán
  • Servizos electrónicos