La Xunta de Galícia impulsa la digitalització dels registres

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

27 juliol 2015

El Govern regional fixa l'any 2016 l'objectiu d'anar eliminant el paper en la relació dels ciutadans amb l'administració

El president de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, va posar en valor l'impuls a la digitalització dels registres i va fixar l'any 2016 l'objectiu d'anar eliminant el paper en la relació dels ciutadans amb l'Administració.

El gobierno gallego destaca que el impulso a la digitalización de las oficinas de registro es un paso fundamental para conseguir una tramitación 100% electrónica. Así, se está pilotando actualmente en el Registro General, continuará extendiéndose de manera progresiva en el último trimestre de 2015 a los registros generales de la Xunta en Coruña, Ferrol, Lugo, Ourense, Pontevedra y Vigo y se aplicará en las 342 oficinas de registro de la Administración local gallega a lo largo de 2016.

L'objectiu és que la digitalització arribe a les 533 oficines que integren el Sistema Únic de Registre al llarg de 2016. D'esta manera, es considerarà “Galícia, a l'efecte de registre, com una única administració pública”.

Una vegada completat el procés, qualsevol document que entre en estes unitats serà digitalitzat i compulsat electrònicament amb la finalitat de conformar l'expedient administratiu digital, que s'emmagatzemarà en l'Arxiu Digital de Galícia.

També entra en funcionament el servici Chave 365, que simplificarà la gestió telemàtica amb l'Administració. Esta iniciativa facilitarà l'accessibilitat dels servicis de registre públic online amb l'ús de claus concertades per a accedir a la seu electrònica. De la mateixa manera, donarà resposta a les dificultats de l'ús de certificat electrònic, evitarà que les persones que no estan familiaritzades amb l'ocupació de les noves tecnologies queden excloses dels servicis electrònics i permetrà avançar cap a la seu electrònica mòbil, facilitant l'accés des de dispositius mòbils o tauletes

L'usuari haurà de donar-se de alta en el servici, verificant la seua identitat en les oficines de registre habilitades o bé a través de la seu electrònica. Així mateix, una vegada verificada la identitat, l'usuari rebrà en el seu mòbil una clau d'accés, que emprarà juntament amb el seu NIF. D'esta manera, cada vegada que vullga realitzar una gestió, introduirà la clau d'accés i el NIF en la seu electrònica i rebrà automàticament en el seu mòbil un codi de firma d'un només ús i vàlid durant 24 hores per a realitzar el tràmit telemàtic amb l'Administració regional.

Este servici podrà sol·licitar-se a partir d'agost en el Registre General de la Xunta i s'anirà implantant progressivament en la resta de les oficines del Registre.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Identitat i Firma electrònica
  • Cooperació interadministrativa