A Xunta de Castela e León implanta a Plataforma Electrónica Douro desde a que é obrigatorio tramitar todos os contratos públicos

• Escoitar

07 xaneiro 2015

Esta plataforma permite avanzar en la simplificación, el control y la transparencia con la previsión de teletramitar alrededor de 10.000 contratos públicos al año.

La contratación de obras, bienes o servicios es el proceso administrativo más complejo de los que lleva a cabo la Junta, y también el que tiene mayor repercusión económica. De ahí la importancia de facilitar al máximo su gestión mediante el uso de la tecnología informática más avanzada. Con este objetivo nace la Plataforma de Contratación Electrónica Duero, que ha sido desarrollada por la Consejería de Hacienda para tramitar este tipo de expedientes de forma telemática y garantizar un mejor control del déficit, puesto que se encuentra conectada con el Sistema de Información Contable (SICCAL2) y es compatible con la factura electrónica.

Outra das súas virtudes é que posibilita o acceso simultáneo ao mesmo expediente de máis dun empregado público ou alto cargo, así como a incorporación como arquivos adxuntos dos documentos dixitais relativos ás xestións administrativas realizadas por licitadores e contratistas. Con iso, increméntase a transparencia e redúcense as cargas que teñen que soportar as empresas que realizan obras ou venden bens e servizos á Xunta, ademais de simplificar, axilizar e homologar os procesos.

Convén destacar, por outra banda, que a eliminación do papel en favor do soporte dixital achega maior seguridade xurídica tanto á Administración como ás empresas, posto que todos os documentos asociados a un expediente de contratación asínanse electronicamente. A isto hai que sumar un menor custo económico e ambiental, posto que as notificacións e rexistros tradicionais substitúense polos de carácter electrónico e deixan de ser necesarios tanto a impresión como o almacenamento en arquivos físicos.

Unha das metas para este 2015 que acaba de comezar é que calquera licitador ou empresa provedora da Xunta poida efectuar os seus trámites a través do Portal de Contratación. Para iso, automatizáronse as bases de datos e a finais deste mes efectuaranse distintas melloras técnicas en Douro e incorporaranse novas funcionalidades. Un fito importante nese camiño será a posibilidade de que os contratistas de obra poidan presentar a voluminosa e complexa documentación relativa ás súas certificacións de forma completamente dixital, algo que se producirá a partir do 1 de xullo.

Por outra banda, durante o primeiro trimestre do ano a Secretaría Xeral da Consellería de Facenda dedicará boa parte dos seus esforzos a animar ás empresas a que utilicen as ferramentas telemáticas na súa relación coa Administración autonómica, así como a axudar aos contratistas a cumprir as súas obrigas en materia de facturación electrónica.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Servizos electrónicos