accesskey_mod_content

Os resultados da análise europea sobre o exercicio do dereito de acceso por parte dos responsables

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

22 xaneiro 2025

Os obxectivos foron asegurar que o dereito de acceso pode ser exercitado dunha forma eficaz polos interesados, avaliar a forma na que o atenden os responsables, fomentar a concienciación dos requisitos aplicables á atención do dereito de acceso e do contido das Directrices 1/2022 do EDPB sobre o exercicio do dereito de acceso

A Axencia Española de Protección de Datos(Abre en nova xanela) (AEPD) participou en unha acción europea coordinada para analizar a atención do exercicio do dereito de acceso por parte dos responsables de tratamento en entidades públicas e privadas, dentro do marco de actuacións coordinadas do Comité Europeo de Protección de Datos (EDPB, polas súas siglas en inglés). 

Na súa primeira sesión plenaria do ano o EDPB adoptou o informe que recolle unha serie de retos identificados, boas prácticas, así como unha lista de recomendacións para axudar aos responsables a pór en práctica os mecanismos e procedementos adecuados para a atención do exercicio do dereito de acceso por parte das persoas interesadas.  

O informe aglutina os resultados da enquisa realizada polas 25 autoridades de protección de datos(Abre en nova xanela) , que abarcan tanto entidades privadas de diversos sectores e tamaños, como unha ampla mostra de organismos públicos. Os resultados móstranse no informe de forma agregada, xerando unha visión ampla e permitindo un seguimento específico no ámbito do Espazo Económico Europeo.

En concreto,  a AEPD recibiu os cuestionarios de 39 entidades (23 do sector público e 16 do sector privado)(Abre en nova xanela)  cuxos tratamentos afectan a 750.000 empregados de ambos os sectores e  a un total acumulado de ao redor de 140 millóns de datos persoais de cidadáns, usuarios e clientes destas entidades. No sector privado, a AEPD contactou con entidades dos sectores do transporte aéreo de viaxeiros, comercio, asegurador, financeiro, seguridade privada, enerxético, turismo e hostalaría, comunicacións, farmacéutico e de ensaios clínicos. A Axencia colaborou con o  Consello de Transparencia e Protección de Datos de Andalucía(Abre en nova xanela)  e Ábrea  Autoridade Catalá de Protección de Datos(Abre en nova xanela) , que levaron a cabo a enquisa no marco das entidades do seu ámbito de competencia e que publicaron os resultados das este enquisas nas súas respectivas páxinas web.

O informe final recolle recomendacións e puntos de atención dirixidos aos responsables e ás autoridades de control, tales como:

  • Identificación de retos e puntos de mellora
  • Identificación de boas prácticas
  • Definición de procedemento internos e uso de plataformas para a xestión da privacidade
  • Utilización de canles para a presentación de solicitudes
  • Formato da resposta
  • Medidas de seguridade á hora de facilitar o acceso
  • Identificación dos interesados, acreditación da representación
  • Nivel de concienciación do responsable, formación dos empregados

Esta iniciativa englóbase dentro do Marco de Execución Coordinada (CEF) do Comité, que xa analizou en 2023 ábrea  designación e situación dos delegados de protección de datos  e  o uso de servizos na nube por parte do sector público(Abre en nova xanela)  en 2022, unhas accións nas que tamén participou a AEPD.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Seguridade e Protección de Datos