accesskey_mod_content

Padrón online, un nuevo modelo de datos para el almacenamiento y gestión de la información padronal

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

16 setembro 2024

Neste novo sistema, as altas e baixas produciríanse de forma simultánea nos concellos de orixe e destino dos movementos.

O Padrón en liña é un proxecto que contempla un novo modelo de datos para o almacenamento e xestión da información e novos sistemas de intercambio de información padroal entre concellos e INE, coa incorporación da información catastral.  Consulta o proxecto técnico(Abre en nova xanela)

Neste novo sistema, as altas e baixas produciríanse de forma simultánea nos concellos de orixe e destino dos movementos.

A proposta que se expón consiste en dous elementos:

  • Un novo sistema de xestión da información sobre o territorio de cada municipio, separando completamente esta de a información das persoas. Trátase de que cada concello manteña a súa base de datos de vivendas perfectamente identificadas, incluíndo a existencia dun identificado único de vivenda a nivel nacional que se derivaría da referencia catastral e de ferramentas de actualización da información de enderezos postales e demais campos que describen a localización das vivendas. Esta base de datos de territorio disporá dun novo Código de Identificación da Vivenda (CIV), baseado, sempre que sexa posible, na referencia catastral, á base de datos de poboación, de forma que os cambios no territorio (tales como modificacións no seccionado, numeración de vías, etc.) non afectarían as persoas. O Código de Identificación de Vivenda (CIV) é un código que delimita de forma única a cada vivenda e está baseado, sempre que sexa posible, na referencia catastral (RC).
  • Un novo sistema de intercambio entre os padróns de cada municipio, pasando dun método baseado en ficheiros mensuais –como se ten hoxe– a un método baseado en comunicacións inmediatas, mediante servizos web, entre os padróns municipais e o INE.

Ademais, contémplase a creación por parte do INE de ferramentas de xestión, que poderían usarse de forma voluntaria polos concellos interesados. Estas ferramentas de uso común serían desenvolvidas polo INE e postas a disposición dos concellos. Permitirían tanto a xestión interna do padrón como a relación do concello cos cidadáns (podería ser a consulta ou emisión de certificados de empadroamento ou os procedementos de alta ou modificación de datos persoais en padrón).

Vantaxes

  • Permitirá ofrecer un servizo público de similar calidade aos cidadáns independentemente da capacidade técnica do concello do municipio onde residan. Isto afectará a diferentes actuacións, como a solicitude dun volante de empadroamento ou a posible opción de empadroamento en liña usando firma electrónica.
  • Ferramentas de uso común. As melloras sobre as aplicacións de xestión non deberían, como ocorre agora, porse en marcha por parte de cada un dos concellos individualmente, senón que virían incorporadas no sistema integrado, co enorme aforro de esforzos e de recursos que suporía para as administracións locais non ter que investir en desenvolvementos que son comúns a todos os concellos.
  • Poderase coñecer a evolución da poboación en tempo real. Tamén se poderá mellorar a interconexión con outros sistemas da administración pública para ofrecer mellores servizos de consulta de domicilios

Calendario: Finais 2023 - Inicio 2024

A seguir detállanse os principais fitos do proxecto Padrón en liña. No entanto, debe terse en conta que en función de como evolucionen os traballos será necesario axustar as distintas datas:

  • Xullo de 2023. Asina convenio INE - Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática
  • Setembro 2023 - Febreiro 2024. Realización por parte do INE de proba piloto
  • Outubro 2023 - Febreiro 2024. Modificacións normativas
  • Novembro 2023 - Primeiro trimestre 2026. Convocatoria de subvencións por parte do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática
  • Primeiro trimestre 2024- Primeiro trimestre 2025. Desenvolvemento dun sistema de actualización da base de datos de territorio
  • Primeiro trimestre 2025 - Primeiro trimestre 2026. Desenvolvemento dun sistema de actualización da base de datos de poboación
  • Primeiro trimestre 2026 - Terceiro trimestre 2026. Deseño do período transitorio
  • Segundo trimestre 2026 - Catro trimestre 2026. Desenvolvemento de nova aplicación de xestión en liña
  • Cuarto trimestre 2026. Posta en produción

Fonte orixinal da noticia (Abre en nova xanela)

  • Cidadán
  • Información e datos do sector público