" /> PAe - O Regulamento de Conxuntos de Alto Valor de mobilidade
accesskey_mod_content

O Regulamento de Conxuntos de Alto Valor de mobilidade

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

27 xuño 2024

La categoría de Datos de Alto Valor de Movilidad engloba los datos bajo el dominio de la "Redes de Transporte", como se demarca en el Anexo I de la Directiva 2007/2/CE, por la que se establece una infraestructura de información espacial en la Comunidad Europea (INSPIRE)

España, como parte da Unión Europea, está comprometida coa implementación de as directivas europeas sobre datos abertos e reutilización da información do sector público. Isto inclúe a adopción de iniciativas como o  Regulamento de Implementación (UE) 2023/138 , emitido pola Comisión Europea, que define directrices específicas para as entidades gobernamentais con respecto a a dispoñibilidade de conxuntos de datos de alto valor (High value datasets en inglés ou HVD) . Estes datos se categorizan en temáticas  previamente detalladas en discusións anteriores : Geoespacial, Observación de la Tierra e Medio Ambiente, Meteoroloxía, Estatística, Sociedades e Propiedades de Sociedades, e Mobilidade. Neste artigo centrarémonos no último grupo mencionado.

La categoría de Movilidad engloba colecciones de datos que caen bajo el dominio de la "Redes de Transporte", como se demarca en el Anexo I de la  Directiva 2007/2/CE do Parlamento Europeo e do Consello, do 14 de marzo de 2007, pola que se establece unha infraestrutura de información espacial na Comunidade Europea (INSPIRE) . En concreto, esta Directiva fai referencia a que débense pór a disposición dos usuarios os conxuntos de datos relativos a redes de estradas, ferrocarril, transporte aéreo e vías navegables, coas súas correspondentes infraestruturas, as conexións entre redes diferentes e a rede transeuropea de transporte, segundo a definición de a  Decisión non 1692/96/CE do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de xullo de 1996, sobre as orientacións comunitarias para o desenvolvemento da rede transeuropea de transporte .

Ademais, inclúense os conxuntos de datos tal como descríbese en a  Directiva 2005/44/CE do Parlamento Europeo e do Consello, do 7 de setembro de 2005, relativa aos servizos de información fluvial (SIF) harmonizados nas vías navegables interiores da Comunidade . Esta Directiva establece un marco harmonizado para a creación dunha rede transeuropea de información fluvial (RIS, polas súas siglas en inglés). O obxectivo principal da Directiva é mellorar o tráfico e o transporte fluvial e aplícanse ás canles, ríos, lagos e portos capaces de albergar buques de entre 1.000 e 1.500 toneladas. Estes conxuntos de datos inclúen:

Conxunto de datos

Conxuntos de datos sobre vías navegables interiores

Datos estáticos

  • Características das canles navegables
  • Obstrucións de longa duración na canle navegable e fiabilidade
  • Gastos de infraestrutura das vías navegables
  • Outras limitacións físicas nas vías navegables
  • Horarios programados de esclusas e pontes
  • Localización e características de portos e puntos de transbordo
  • Lista de axudas á navegación e sinais de tráfico
  • Normas e recomendacións de navegación

Datos dinámicos

  • Batimetría das canles de navegación
  • Obstrucións temporais na canle
  • Niveis de auga actuais e futuros nos indicadores
  • Estado dos ríos, canles, esclusas e pontes
  • Restricciones causadas por inundacións e xeo
  • Cambios a curto prazo dos horarios de esclusas e pontes
  • Cambios a curto prazo das axudas á navegación

Cartas electrónicas e de navegación interior (ENC Fluvial segundo a norma SIVCE Fluvial)

  • Eixos de vías navegables con indicación dos quilómetros
  • Ligazóns aos ficheiros XML externos con tempos de funcionamento de estruturas restritivas
  • Localización de portos e puntos de transbordo
  • Datos de referencia para os indicadores do nivel da auga pertinentes para a navegación
  • Margen da vía navegable ao nivel medio de auga
  • Construción litoral
  • Contornos de esclusas e presas
  • Límites da vía navegable/canle de navegación
  • Peligros illados na vía navegable/na canle de navegación baixo e sobre a auga
  • Medios auxiliares oficiais (por exemplo, boias, balizas, luces, carteis)

Para que todos podamos aproveitar ao máximo a información dispoñible, o Regulamento define algunhas regras básicas sobre como se comparten estes datos:

  • Uso libre e fácil. Los datos teñen que estar listos para usarse e compartirse con todos e para calquera fin recoñecendo e citando a fonte dos datos, tal como prescribe licénciaa tipo Creative Commons BY 4.0.
  •  Fácil de ler e usar. Se presentarán dunha maneira que tanto as persoas como as computadoras poidan entendelos facilmente e estará todo explicado en público.
  •  Acceso directo e sinxelo. Habrá maneiras especiais (chamadas APIs) que permiten aos programas acceder aos datos automaticamente. Ademais, o usuario poderá alternativamente descargar moita información dunha vez.
  • Sempre ao día. Es importante que os datos estean actualizados, así que existirá o acceso á versión máis recente. Pero se o usuario necesita acceder aos datos previos, tamén se poderá ver as versións anteriores.
  • Detallados e precisos. Os datos compartiranse con tanto detalle como sexa posible, ata un nivel moi fino de precisión, de maneira que se cubra todo o territorio ao combinarse.
  • Información sobre a información. Habrá "información sobre a información" (metadatos) que contará todo sobre os datos. Os elementos de metadatos conterán como mínimo os recolleitos no anexo de o  Reglamento (CE) nº 1205/2008 de la Comisión, de 3 de diciembre de 2008 .
  • Entendible e ordenado: Explicarase ben como están organizados os datos e que significa todo, de maneira que sexa fácil de entender para todos (estrutura e semántica).
  • Linguaxe común. Os datos usarán vocabularios, listas controladas e categorías que sexan recoñecidos e aceptados a nivel europeo ou mundial.

En España quen é o responsable da creacion e mantemento dos datos de mobilidade?

En España, a responsabilidade da creación e mantemento dos datos de mobilidade recae xeralmente en distintas entidades gobernamentais, dependendo do tipo de mobilidade e do ámbito territorial:

  • Nivel nacional. O Ministerio de Transportes e Movilidad Sostenible é o organismo principal encargado da mobilidade en canto a infraestruturas e transportes a nivel nacional. Leste incluiría datos sobre estradas, ferrocarrís, transporte aéreo e marítimo.
  • Nivel autonómico e local. Las comunidades autónomas e os concellos tamén desempeñan un papel importante na mobilidade urbana e rexional. Encárganse da mobilidade urbana, o transporte público e as vías públicas, dentro das súas respectivas xurisdicións.
  • Entidades públicas empresariais. Hay entidades como ADIF (acrónimo de Administrador de Infraestruturas Ferroviarias), AENA (acrónimo de Aeropuertos Españoles e Navegación Aérea), Portos do Estado e outras que xestionan datos específicos relacionados co seu campo de acción no transporte ferroviario, aéreo e marítimo, respectivamente.

En España, o Ministerio de Transportes e Movilidad Sostenible, en colaboración coas comunidades autónomas, xoga un rol crave en proporcionar acceso a unha ampla gama de datos de mobilidade. En conformidade con INSPIRE e  LISIGE  (a Lei 14/2010 do 5 de xullo sobre as infraestruturas e os servizos de información xeográfica en España, que traspón a Directiva INSPIRE), ofrece recursos como o  Geoportal de a  Infraestrutura de Datos Espaciais de España (IDEE) , onde a cidadanía e os profesionais poden acceder a datos e servizos xeográficos, especialmente no referente a mobilidade.

Cumpre España co Regulamento de os HVD de mobilidade?

Para resolver esta pregunta témonos que ir ao o  Geoportal de INSPIRE  que é onde se atopa dispoñible a información oficial clasificada como conxuntos de datos de alto valor en Europa. En concreto na categoría de mobilidade.

Captura do portal Inspire relativa aos datos de alto valor de mobilidade

En abril de 2024 España ten publicado no Geoportal de INSPIRE a seguinte información:

  • Zonas de servizo portuarias de España. As zonas de servizo portuarias dos portos de interese xeral do Estado, inclúen a información cartográfica e alfanumérica da zona de servizo terrestre e da zona I e II de augas. O Sistema Portuario español de titularidade estatal está integrado por 46 portos de interese xeral, xestionados por 28 Autoridades Portuarias.
  •  Redes de Transporte de España. A Rede de Transporte da Información Xeográfica de Referencia do Sistema Cartográfico Nacional de España, é unha rede tridimensional de cobertura nacional, definida e publicada en conformidade coa Directiva INSPIRE, que contempla cinco modos de transporte: rede viaria, raíl, vías navegables, aéreo e cable, xunto coas súas respectivas conexións intermodais e as infraestruturas asociadas a cada modo. Dita información ten a xeometría lineal dos viarios e a puntual dos portais e puntos quilométricos.
  • Rede de Transporte Ferroviario de ADIF de España. Conxunto de datos xeográficos de carácter público sobre a adaptación da Tramificación Común de ADIF á normativa INSPIRE (Redes de Transporte Anexo I).

A publicación destes conxuntos de datos de alto valor responde positivamente á pregunta de se España cumpre co regulamento de HVD, e supón un logro que reflicte o compromiso continuo do noso país coa transparencia e o acceso a datos de mobilidade.

O esforzo conxunto entre o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Agenda Urbana, o Sistema Cartográfico Nacional e as Comunidades Autónomas e as Entidades Públicas Empresariales subliña a importancia dun enfoque colaborativo para a xestión da información de mobilidade.

A dispoñibilidade destes datos destaca o compromiso de España en publicar datos de alto valor e subliña a importancia de mellorar continuamente o acceso á información para optimizar a navegación interior e os datos de mobilidade.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público