El Gobierno anuncia la construcción de un modelo de lenguaje de IA entrenado en español y las lenguas cooficiales

• Escoitar

27 febreiro 2024

No marco de o Mobile World Congress 2024, o presidente do Goberno revelou o proxecto de construción dun avanzado modelo de linguaxe de intelixencia artificial adestrado en español e nas linguas cooficiais, resultado dunha colaboración público-privada.

O presidente do Goberno avanzou a construción dun gran modelo fundacional de linguaxe de IA, adestrado especificamente en español e linguas cooficiais, en código aberto e transparente, e coa intención de incorporar aos países iberoamericanos.

O presidente do Goberno, Pedro Sánchez, anunciou ao comezo da cea de benvida do Mobile World Congress (MWC) Barcelona 2024(Abre en nova xanela) , celebrada no Museo Nacional de Arte de Cataluña, a construción, mediante colaboración público-privada, dun gran modelo fundacional de linguaxe de intelixencia artificial adestrado especificamente en español e linguas cooficiais. Ao acto, presidido por S.M. el Rey Felipe VI, tamén asistiron o ministro de Industria e Turismo, Jordi Hereu, e o ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública, José Luis Escrivá.

En un contexto en el que,desde hace algo más de un año, los chatbots generados por grandes modelos lingüísticos de propósito general han situado a la inteligencia artificial en el foco, Pedro Sánchez ha remarcado la necesidad de una "reflexión profunda" sobre el impacto de esta tecnología en los derechos y libertades, el mercado de trabajo o en el diseño de políticas públicas. El jefe del Ejecutivo ha asegurado que se va a impulsar el despliegue de la inteligencia artificial generativa en el tejido productivo, el sistema científico y en el diseño de políticas públicas y ha aseverado que aspira a que España "juegue un papel relevante a nivel internacional en el desarrollo de la inteligencia artificial".

Por iso, anunciou a construción dese gran modelo de linguaxe de intelixencia artificial, adestrado en español e linguas cooficiais, en código aberto e transparente. Para o seu desenvolvemento, o Goberno vai traballar, en estreita colaboración público-privada, con o  Barcelona Supercomputing Center(Abre en nova xanela)  e a  Rede Española de supercomputación(Abre en nova xanela) , junto con la Academia Española de la Lengua y la Asociación de Academias de la Lengua Española. Además, está previsto hacer extensible esta iniciativa, incorporando a los países iberoamericanos.

Los modelos de lenguaje requieren corpus masivos de datos lingüísticos, si bien el porcentaje de recursos en inglés alcanza hasta el 90% en muchos de los sistemas actuales. La nueva iniciativa, pionera a nivel europeo, busca proporcionar una infraestructura lingüística abierta, pública y accesible para las empresas, de forma que puedan disponer de un modelo de lenguaje de gran escala, entrenado en castellano y lenguas cooficiales, que facilite servicios en tecnologías del lenguaje para que puedan desarrollar aplicaciones avanzadas para su posterior explotación económica. Por ejemplo, asistentes inteligentes, sistemas conversacionales y de diálogo o modelos de generación de contenido.

O obxectivo desta iniciativa é trazar unha ruta onde a transformación dixital oriéntese cara á ampliación de dereitos cidadáns, apuntando cara ao fomento dunha economía dinámica e aberta ao futuro. Tal enfoque reflíctese na implementación dunha estratexia global para a protección da infancia e motivou a España a liderar, durante a súa presidencia do Consello da Unión Europea, a adopción de regulacións regulacións pioneiras sobre intelixencia artificial(Abre en nova xanela) e o lanzamento de iniciativas innovadoras como a primeira Axencia de Supervisión da Intelixencia Artificial(Abre en nova xanela) . Ademais, este camiño busca un balance entre a promoción activa de tecnoloxías cheas de oportunidades e unha visión humanista esencial coa que evitar rumbos e prexuízos. Isto implica avogar por unha xestión global da dixitalización, un proceso xa en marcha coa Carta de Dereitos Dixitais(Abre en nova xanela) , un documento de referencia internacional impulsada por España desde o ano 2021.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (España Dixital)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)  (A Moncloa)

• Intelixencia Artificial e Blockchain