accesskey_mod_content

O Consello da Unión Europea adopta unha posición sobre a mellora das ferramentas dixitais do dereito de sociedades

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

15 febreiro 2024

O Consello adopta a súa posición sobre a directiva de modificación para ampliar e mellorar aínda máis o uso de ferramentas e procesos dixitais no dereito de sociedades. 

O Consello da UE adoptou a súa posición ( mandato de negociación(Abre en nova xanela) ) sobre a directiva de modificación para ampliar e mellorar aínda máis o uso de ferramentas e procesos dixitais no dereito de sociedades. As novas normas farán que os datos das empresas estean dispoñibles máis facilmente, mellorarán a confianza e a transparencia nas empresas de todos os Estados membros, crearán administracións públicas máis conectadas e reducirán a burocracia para as empresas e outras partes interesadas en situacións transfronteirizas. Deste xeito, contribuirá a un mercado único máis integrado e dixitalizado para as empresas.

A información da empresa máis sinxela e dixital

A proposta da Comisión porá a disposición do público máis información sobre as empresas a nivel da UE a través do Sistema de Interconexión de Rexistros Comerciais (BRIS). A directiva ten como obxectivo garantir que os datos das empresas nos rexistros mercantís sexan precisos, fiables e estean actualizados.

As novas normas tamén pretenden reducir a burocracia cando as empresas utilicen información empresarial procedente de rexistros mercantís en situacións transfronteirizas. Por exemplo, a proposta elimina formalidades como a necesidade dunha apostila nos documentos da empresa e fomenta o uso do "principio dunha soa vez" cando as empresas establecen filiais e sucursais noutro estado membro. Tamén introduce un certificado de empresa da UE multilingüe que se utilizará en situacións transfronteirizas.

O mandato do Consello

O mandato de negociación do Consello comparte os principais obxectivos da directiva proposta, pero introduce algunhas melloras para simplificar certos procedementos e reducir a carga administrativa para as empresas e as autoridades nacionais.

Por exemplo, especifica o principio de “unha soa vez” para o intercambio de información e o acceso á información por parte dunha empresa cando establece filiais ou sucursais transfronteirizas. Para reducir a carga administrativa tanto para os rexistros mercantís como para as empresas, xa non será necesaria a información sobre grupos de empresas. O mandato do Consello tamén protexe as diferentes tradicións nacionais con respecto ao rexistro de datos persoais no Certificado de Empresa da UE.

En canto ao poder notarial dixital da UE, a posición do Consello introduce algunhas adaptacións técnicas que aumentan a súa facilidade de uso, ao reducir o risco de desenvolver sistemas paralelos que non sexan interoperables en toda a Unión.

Por último, o texto transaccional prevé seis meses adicionais no período de transposición para axudar ás empresas a adaptarse aos novos requisitos.

Próximos pasos

O mandato acordado proporciona á Presidencia do Consello un marco para iniciar negociacións co Parlamento Europeo.

Contexto

O 29 de marzo de 2023, a Comisión (o Comisario de Xustiza, Didier Reynders) publicou unha proposta de Directiva(Abre en nova xanela) para ampliar e mellorar aínda máis o uso de ferramentas e procesos dixitais no dereito de sociedades.

Esta proposta contribuirá aos obxectivos establecidos nas seguintes comunicacións: «Compás dixital 2030 e dixitalización da xustiza na Unión Europea», «Actualización da nova estratexia industrial 2020» e «Estratexia das pemes para unha Europa sustentable e dixital».

A directiva tamén actualiza e complementa a Directiva de 2019 sobre o uso de ferramentas e procesos dixitais no dereito de sociedades.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Empresa
  • Interoperabilidade e Normalización