As accións europeas de apoio e coordinación para o despregamento de Espazos de Datos

• Escoitar

02 febreiro 2024

Co fin de impulsar o desenvolvemento dos espazos de datos, o Programa Dixital Europeo (DIXITAL) da Comisión Europea financia unha serie de Accións de Apoio Coordinado (CSA polas súas siglas en inglés) para impulsar o seu desenvolvemento

O dato converteuse no gran poder transformador da sociedade. Máis aló da visión máis mercantilista, a súa capacidade para xerar coñecemento, impulsar a innovación e empoderar aos individuos e as comunidades é innegable. De feito, constitúe un recurso co que abordar, desde unha perspectiva innovadora, os grandes desafíos ambientais, sociais e de saúde, permitindo a colaboración entre actores, impulsando a innovación e mellorando a necesaria rendición de contas.

Seguindo directrices europeas como a  Estratexia Europea dos Datos , o reto actual é fomentar a circulación dos datos en beneficio de todos, pondo en común os datos en sectores crave con a creación de  espazos de datos  comúns e interoperables. Un espazo de datos é un ecosistema onde se materializa a compartición voluntaria dos datos dos seus participantes dentro de unha contorna de soberanía, confianza e seguridade, establecido mediante mecanismos integrados de gobernación, organizativos, normativos e técnicos. Os espazos de datos son peza crave para o desenvolvemento da economía do dato, ao habilitar o seu acceso, intercambio e reutilización lexítima, situando ao dato como recurso non rival, cuxa utilidade crece a medida que o seu uso se xeneraliza, nun claro exemplo de efecto rede.

En que consisten as Accións de Apoio Coordinado (CSA)?

Co fin de impulsar o desenvolvemento dos espazos de datos, o  Programa Dixital Europeo (DIXITAL)  da Comisión Europea financia unha serie de Accións de Apoio Coordinado (CSA polas súas siglas en inglés) para impulsar o seu desenvolvemento. A maioría destas accións contan cun financiamento de ao redor dun millón de euros por proxecto e unha duración aproximada dun ano, con data prevista de finalización no cuarto trimestre de 2023. Os seus resultados deben contribuír aos obxectivos do programa DIXITAL, que ten como finalidade reducir a brecha entre a investigación e o despregamento das tecnoloxías dixitais, e facilitar a transferencia ao mercado dos resultados da investigación, en beneficio dos cidadáns e as empresas europeas, especialmente as pequenas e medianas.

Cada acción concreta céntrase en un determinado sector da actividade económica buscando, a partir dun mapeo do panorama de datos de cada sector en cuestión, porse en contacto coas partes interesadas pertinentes, conectándoas, buscando desenvolver de forma colaborativa unha folla de ruta estratéxica compartida. Esta folla de ruta compartida ten como obxectivo final acabar construíndo en fases posteriores os correspondentes espazos de datos sectoriais. Durante o proceso defínense obxectivos claros e resultados clave para inspirar, apoiar e motivar a todas as partes interesadas a contribuír e utilizar datos sectoriais de alta calidade como base para a innovación e a xeración de valor.

Para levar a cabo esta folla de ruta, elaborouse un inventario exhaustivo das plataformas existentes que xa comparten datos relevantes. Así mesmo, cada proxecto CSA enfocouse, mediante diferentes grupos de traballo e talleres coas partes interesadas, en desenvolver recomendacións sobre modelos de gobernación dos espazos de datos e modelos de negocio dixitais para o seu sector. O obxectivo é identificar os factores crave de éxito e esbozar como un espazo de datos pode crear valor e beneficios non só para o sector en cuestión senón tamén para outros sectores cos que estea interrelacionado. Ademais, nos diferentes proxectos realízanse plans para abordar os desafíos técnicos e organizativos que impulsen o uso de estándares de interoperabilidade en estreita colaboración co Centro de Apoio aos Espazos de Datos (DSSC) no afán de aliñarse co Marco Tecnolóxico Europeo de Espazos de Datos.

Onde podo atopar información actualizada sobre as CSA?

Pódese atopar Información concreta sobre o estado de situación das diferentes accións de coordinación e soporte nos seus sitios web a través das seguintes ligazóns:

DATES  (Turismo)
Tourism Data Space  (Turismo)
DS4SKills  (Habilidades)

PrepDSpace4Mobility  (Mobilidade)

AgriDataSpace  (Agroalimentario)

Great  (Ambiental)

DataSp4ce  (Industrial)

DS4SSCC  (Cidades Intelixentes)

O resultado destas accións de soporte coordinado proporcionará a información e as bases para a correcta execución dos proxectos de desenvolvemento e implementación (“deployments”) dos espazos comúns europeos de datos, que se apoiarán en diferentes programas europeos. Así, se catalizará a creación de un mercado único de datos, baseado en datos confiables e de calidade, que permitirá a dixitalización das cadeas de valor das industrias. Ademais, o seu efectivo desenvolvemento, apoiará os obxectivos da Unión Europea de lograr unha transición ecolóxica e unha transformación dixital, e de reforzar a súa resiliencia e a súa autonomía estratéxica.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Información e datos do sector público