accesskey_mod_content

Publicado UNIVERSITIC 2022, a análise sobre madurez dixital das universidades españolas

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

19 outubro 2023

A Crue-TIC presenta neste informe a situación actual das universidades españolas no seu camiño cara á novo paradigma de universidade dixital.

Portada Informe Madurez digital universidades españolasA edición 2022 do informe UNIVERSITIC , elaborado pola Comisión sectorial de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións da Crue Universidades Españolas, ten por obxectivo medir a evolución da madurez dixital das universidades españolas en relación coa edición de 2020 e determinar a que ritmo avanzan as nosas universidades cara á paradigma de universidade dixital.  A información recollida por UNIVERSITIC 2022 correspóndese cos dous anos de pandemia, reflectindo o inxente esforzo que fixeron as universidades españolas neste ámbito durante esta situación excepcional.

Para iso, UNIVERSITIC volveu a tomar como referencia o Modelo de Madurez Dixital para Universidades (md4ou), mantendo o mesmo catálogo de indicadores que en 2020, co obxectivo de facilitar a recollida de valores e a súa análise e animar aos responsables universitarios a colaborar no estudo.

O Modelo de Madurez Dixital para Universidades (md4ou) permite medir a madurez dixital utilizando un conxunto de boas prácticas relacionadas coa xestión, innovación, goberno e transformación dixital da universidade, que será de gran axuda para as universidades no seu camiño cara ao modelo Universidade Dixital. O modelo md4ou inclúe tres elementos fundamentais:

  • cuadrícula de madurez dixital,
  • framework (marco de referencia), e
  • catálogo de boas prácticas.

Os resultados de 2022 UNIVERSITIC mostran un incremento significativo da madurez dixital das nosas universidades nos dous últimos anos. Así, o reto ‘ofrecer formación de calidade e competitiva de maneira híbrida’ e ‘alcanzar os obxectivos estratéxicos da universidade dixital’ soben ata unha madurez dixital próxima ao 60%. Destaca o forte incremento da madurez, ao redor do 20%, do reto ‘dispor da cultura e as competencias dixitais, investir os recursos necesarios e dispor do coñecemento adecuado para a toma de decisións’. Só queda atrasado o reto ‘conseguir unha experiencia satisfactoria dos nosos estudantes’, con apenas 1 de cada 3 boas prácticas satisfeitas.

Entre as principais conclusións achegadas, a análise destaca o avance das universidades cara a un bo goberno das TI. Neste sentido, as universidades cada vez apostan máis por unha estratexia dixital innovadora ou líder, de maneira que 1 de cada 3 universidades planifica a súa transformación dixital a longo prazo. O informe mostra que para incrementar a madurez dixital é necesario incrementar as competencias dixitais dos universitarios, así como impulsar o emprendimiento tecnolóxico. O 45% de universidades xa dispoñen dun plan de formación en competencias dixitais e 1 de cada 4 proxectos de transformación dixital implementados polas universidades provén dunha iniciativa de emprendimiento (18% menos que en 2020).

O estudo UNIVERSITIC 2022 analizou a evolución da madurez dixital das universidades españolas nos últimos dous anos, partindo da información proporcionada por 62 institucións que supoñen o 87% das universidades presenciais de Crue Universidades Españolas e engloban ao 94% dos estudantes do Sistema Universitario Español.

Este estudo é pioneiro a nivel internacional e converteuse nunha excelente referencia para outros sistemas universitarios internacionais que, desde 2020, despregaron estudos similares.

Informe Universitic 2022(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público