accesskey_mod_content

Publicado UNIVERSITIC 2022, el análisis sobre madurez digital de las universidades españolas

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

19 outubro 2023

A Crue-TIC presenta neste informe a situación actual das universidades españolas no seu camiño cara á novo paradigma de universidade dixital.

Portada Informe Madurez digital universidades españolasA edición 2022 do informe UNIVERSITIC , elaborado pola Comisión sectorial de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións da Crue Universidades Españolas, ten por obxectivo medir a evolución da madurez dixital das universidades españolas en relación coa edición de 2020 e determinar a que ritmo avanzan as nosas universidades cara á paradigma de universidade dixital.  A información recollida por UNIVERSITIC 2022 correspóndese cos dous anos de pandemia, reflectindo o inxente esforzo que fixeron as universidades españolas neste ámbito durante esta situación excepcional.

Para iso, UNIVERSITIC volveu a tomar como referencia o Modelo de Madurez Dixital para Universidades (md4ou), mantendo o mesmo catálogo de indicadores que en 2020, co obxectivo de facilitar a recollida de valores e a súa análise e animar aos responsables universitarios a colaborar no estudo.

O Modelo de Madurez Dixital para Universidades (md4ou) permite medir la madurez digital utilizando un conjunto de buenas prácticas relacionadas con la gestión, innovación, gobierno y transformación digital de la universidad, que será de gran ayuda para las universidades en su camino hacia el modelo Universidad Digital. El modelo md4u incluye tres elementos fundamentales:

  • cuadrícula de madurez dixital,
  • framework (marco de referencia), e
  • catálogo de boas prácticas.

Os resultados de 2022 UNIVERSITIC mostran un incremento significativo da madurez dixital das nosas universidades nos dous últimos anos. Así, el reto ‘ofrecer formación de calidad y competitiva de manera híbrida’ y ‘alcanzar los objetivos estratégicos de la universidad digital’ suben hasta una madurez digital cercana al 60%. Destaca el fuerte incremento de la madurez, alrededor del 20%, del reto ‘disponer de la cultura y las competencias digitales, invertir los recursos necesarios y disponer del conocimiento adecuado para la toma de decisiones’. Solo queda retrasado el reto ‘conseguir una experiencia satisfactoria de nuestros estudiantes’, con apenas 1 de cada 3 buenas prácticas satisfechas.

Entre as principais conclusións achegadas, a análise destaca o avance das universidades cara a un bo goberno das TI. Neste sentido, as universidades cada vez apostan máis por unha estratexia dixital innovadora ou líder, de maneira que 1 de cada 3 universidades planifica a súa transformación dixital a longo prazo. O informe mostra que para incrementar a madurez dixital é necesario incrementar as competencias dixitais dos universitarios, así como impulsar o emprendimiento tecnolóxico. O 45% de universidades xa dispoñen dun plan de formación en competencias dixitais e 1 de cada 4 proxectos de transformación dixital implementados polas universidades provén dunha iniciativa de emprendimiento (18% menos que en 2020).

O estudo UNIVERSITIC 2022 analizou a evolución da madurez dixital das universidades españolas nos últimos dous anos, partindo da información proporcionada por 62 institucións que supoñen o 87% das universidades presenciais de Crue Universidades Españolas e engloban ao 94% dos estudantes do Sistema Universitario Español.

Este estudo é pioneiro a nivel internacional e converteuse nunha excelente referencia para outros sistemas universitarios internacionais que, desde 2020, despregaron estudos similares.

Informe Universitic 2022(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público