As solucións abertas, que comprenden os recursos educativos abertos (REA), o Acceso aberto á información científica (OA, polas súas siglas en inglés), o software libre e de código aberto (FOSS) e os datos abertos, fomentan a libre circulación da información e o coñecemento, constituíndose así nunha base para responder os desafíos mundiais, tal e como lembra a UNESCO.
O organismo das Nacións Unidas para a Educación, a Ciencia e a Cultura recoñece así o valor de os datos abertos no ámbito educativo e considera que o seu uso pode contribuír a medir o cumprimento dos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable, especialmente o obxectivo número 4 de Educación de calidade . Outros organismos internacionais recoñecen tamén o potencial da apertura de datos na educación. Por exemplo, a Comisión Europea catalogou o sector educativo como un ámbito no que os datos abertos teñen un alto potencial.
Os datos abertos pódense utilizar como unha ferramenta para a educación e a formación de diferentes formas . Así, pódense utilizar para desenvolver novos materiais didácticos e para recompilar e analizar información sobre o estado do sistema educativo que sirvan para impulsar melloras.
A pandemia mundial marcou un fito no ámbito educativo, cando se fixo imprescindible o uso das novas tecnoloxías no proceso de ensino-aprendizaxe que pasou a ser integramente virtual durante meses. Aínda que desde facía anos viña falando dos beneficios de incorporar o TIC e as solucións abertas á educación, unha tendencia que se coñece como Edtech, a Covid-19 acelerou este proceso.