"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
Co fin de colocar á UE nunha posición de liderado na nosa sociedade baseada en datos, os representantes dos Estados membros (COREPER) alcanzaron unha posición común («mandato de negociación») que permite ao Consello establecer negociacións co Parlamento Europeo ao redor da proposta lexislativa sobre normas harmonizadas para un acceso xusto aos datos e a súa utilización (Regulamento de Datos).
O Regulamento de Datos dará aos particulares e ás empresas un maior control sobre os seus datos, mediante o fortalecemento do dereito á portabilidade dos datos, a copia e a transferencia de datos desde distintos servizos de forma simple, cando os datos se xeren a través de obxectos, máquinas e dispositivos intelixentes. Este novo acto lexislativo capacitará a os consumidores e ás empresas ao darlles voz sobre os posibles usos dos datos xerados polos seus produtos conectados.
Principais cuestións que manteñen a tracción xeral da proposta da Comisión
O Regulamento propón novas normas sobre quen pode utilizar os datos xerados na UE en todos os sectores económicos e acceder a eles. O seu obxectivo é garantir a equidade na contorna dixital, estimular un mercado de datos competitivo, brindar oportunidades para a innovación baseada nos datos e facer que os datos sexan máis accesibles para todas as persoas.
A proposta tamén ten por obxecto facilitar o cambio de provedor de servizos de tratamento de datos, establece salvaguardias contra as transferencias ilegais de datos por parte dos provedores de servizos na nube e prevé a elaboración de normas de interoperabilidade para a reutilización de datos entre sectores.
A posición común do Consello mantén a tracción xeral da proposta da Comisión, en particular en relación con:
- medidas que permiten a os usuarios de dispositivos conectados —que comprenden desde os electrodomésticos intelixentes ata maquinaria industrial intelixente— acceder aos datos xerados por eles, que a miúdo son recompilados exclusivamente polos fabricantes;
- medidas para impedir que se faga un uso abusivo dos desequilibrios contractuais nos contratos de intercambio de datos, debido a cláusulas contractuais abusivas impostas por unha banda cunha posición negociadora significativamente máis forte;
- medios para que os organismos de o sector público accedan aos datos que estean en poder do sector privado e que sexan necesarios en circunstancias excepcionais e utilícenos, en particular en caso de emerxencia pública, como inundacións e incendios forestais, ou para a execución dun mandato xurídico se os datos non estivesen dispoñibles doutro xeito;
- novas normas que permitan aos clientes un cambio efectivo entre diferentes provedores de servizos de tratamento de datos na nube e establecer salvaguardias contra a transferencia ilegal de datos.
Principais modificacións da proposta da Comisión
O texto do Consello modifica varias partes da proposta da Comisión, en particular en relación cos seguintes aspectos:
- unha definición máis clara de o ámbito de aplicación do Regulamento, especialmente no que se refire a os datos da internet das cousas; a este respecto, fíxose fincapé nas funcionalidades dos datos recompilados polos produtos conectados, en lugar de en os propios produtos;
- algunhas aclaracións sobre a interacción entre o Regulamento de Datos e a lexislación horizontal e sectorial existentes, como o Regulamento de Gobernación de Datos e o Regulamento Xeral de Protección de Datos (RGPD);
- a protección de os segredos comerciais e os dereitos de propiedade intelectual, acompañada dunhas salvaguardias apropiadas contra condutas abusivas;
- orientacións adicionais en relación con unha compensación razoable pola posta a disposición dos datos e os mecanismos de resolución de litixios;
- algúns axustes no referente ás solicitudes de intercambio de datos presentadas por organismos do sector público en razón de necesidades excepcionais;
- disposicións máis claras e de máis ampla aplicación en relación con o cambio efectivo entre servizos de tratamento de datos.
Seguintes etapas e Contexto
O acordo alcanzado hoxe sobre a posición común do Consello permitirá á Presidencia sueca establecer negociacións co Parlamento Europeo («diálogos tripartitos») sobre a versión final do acto lexislativo proposto.
Despois do Regulamento de Gobernación de Datos, adoptado polos colegisladores en 2022, o Regulamento de Datos é a segunda iniciativa lexislativa principal resultante da Estratexia Europea de Datos da Comisión, de febreiro de 2020, cuxo obxectivo é colocar á UE nunha posición de liderado na nosa sociedade baseada en datos.
Aínda que o Regulamento de Gobernación de Datos crea os procesos e as estruturas para facilitar o intercambio de datos por empresas, particulares e o sector público, o Regulamento de Datos aclara quen pode crear valor a partir dos datos e en que condicións. Trátase dun principio dixital clave que contribuirá a crear unha economía dos datos sólida e xusta e guiará a transformación dixital da UE de aquí a 2030. Dará lugar a servizos novos e innovadores e a prezos máis competitivos para os servizos posventa e a reparación de obxectos conectados («internet das cousas»).
Nas súas Conclusións do 25 de marzo de 2021, o Consello Europeo recalcaba a importancia da transformación dixital para o crecemento, a prosperidade, a seguridade e a competitividade da Unión, así como para o benestar das nosas sociedades. Á luz desas ambicións e retos, o 23 de febreiro de 2022 a Comisión propuxo medidas para unha economía dos datos xusta e innovadora (Regulamento de Datos), como actuación consecutiva á súa Comunicación sobre a Estratexia Europea de Datos, publicada en febreiro de 2020.
Fonte orixinal da noticia
- Información e datos do sector público