accesskey_mod_content

A Comisión modifica as normas xerais de exención por categorías para facilitar e axilizar as transicións ecolóxica e dixital

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

10 marzo 2023

Xunto co novo marco temporal de crise e transición, esta modificación específica ten por obxecto facilitar aos Estados membros a concesión das axudas necesarias a sectores crave.

Modificación do RGEC en relación co Pacto Verde

O RGEC declara categorías específicas de axudas estatais compatibles co Tratado de Funcionamento da Unión Europea, sempre que cumpran determinadas condicións. Por tanto, exime a esas categorías da obriga de notificación previa e de aprobación por parte da Comisión, o que permite aos Estados membros conceder directamente a axuda e informar á Comisión unicamente a posteriori.

A modificación anunciada hoxe concede aos Estados membros máis flexibilidade á hora de formular e executar axudas en sectores crave para a transición cara á neutralidade climática e cara a unha industria sen emisións netas. Contribuirá a axilizar o investimento e o financiamento para a produción de tecnoloxías limpas en Europa, en consonancia co Plan Industrial do Pacto Verde(Abre en nova xanela) .

As novas normas recollen os cambios introducidos recentemente en varios conxuntos de directrices en materia de axudas estatais para velar por que o RGEC siga sendo idóneo para as transicións ecolóxica e dixital.

Tamén sentarán as bases correctas para afrontar algúns dos efectos económicos derivados da guerra de Rusia contra Ucraína e contribuír á recuperación da economía europea, afectada tamén pola pandemia de coronavirus e os altos prezos da enerxía.

En concreto, as normas revisadas:

  • Aumentan e racionalizan as posibilidades de axuda no ámbito da protección do medio ambiente e a enerxía, entre outras cousas para soster a implantación das enerxías renovables, os proxectos de descarbonización, a mobilidade ecolóxica e a biodiversidade, e para facilitar os investimentos en hidróxeno renovable e aumentar a eficiencia enerxética.
  • Facilitan a execución de determinados proxectos nos que participen beneficiarios de varios Estados membros, tales como os proxectos importantes de interese común europeo (PIICE), no ámbito da investigación e o desenvolvemento, aumentando as intensidades de axuda e os limiares de notificación.
  • Amplían as posibilidades de formación e reconversión profesional en todos os sectores ao eximir da notificación as axudas á formación inferiores a 3 millóns de euros.
  • Eximen por categorías as axudas concedidas polos Estados membros para regular os prezos da enerxía, tales como la electricidad, el gas y el calor producidos a partir de gas natural o electricidad.
  • Introducen un aumento moi importante dos limiares de notificación para as axudas á protección do medio ambiente e para as axudas en materia de investigación, desenvolvemento e innovación (I+D+i).
  • Aclaran e simplifican as posibilidades de axuda ao financiamento de risco, ás pemes e ás empresas emerxentes, así como aos produtos financeiros que contan co respaldo do fondo InvestEU.
  • Prorrogan o RGEC ata finais de 2026 en aras da seguridade xurídica e a estabilidade normativa.
  • Amplían os limiares do RGEC mesmo fóra dos ámbitos obxecto de exame específico para ter en conta o período de validez máis extenso das normas.
  • Axustan as disposicións do RGEC ás novas Directrices sobre as axudas de finalidade rexional(Abre en nova xanela) , as Directrices sobre ayudas estatales en materia de clima, protección del medio ambiente y energía(Abre en nova xanela) , as Directrices sobre financiamento de risco(Abre en nova xanela) , o Marco sobre axudas estatais de investigación e desenvolvemento e innovación(Abre en nova xanela) e as Directrices sobre banda larga(Abre en nova xanela) .

Próximas etapas

Tras a aprobación por parte da Comisión do texto inglés do Regulamento, este adoptarase oficialmente nas próximas semanas tras a tradución do texto a todas as linguas oficiais da UE. Entrará en vigor o día seguinte ao da súa publicación no Diario Oficial da Unión Europea. O texto do Regulamento modificativo aprobado hoxe pode consultarse aquí(Abre en nova xanela) .

Contexto

O artigo 108, apartado 3(Abre en nova xanela) , do Tratado de Funcionamento da Unión Europea (TFUE) esixe aos Estados membros que notifiquen todas as axudas estatais á Comisión Europea e que as executen unicamente despois de que a Comisión aprobounas. O Regulamento de habilitación(Abre en nova xanela) faculta á Comisión para declarar compatibles co mercado único determinadas categorías de axudas estatais e eximilas da obriga de notificación que establece o Tratado.

O Regulamento xeral de exención por categorías permite aos Estados membros aplicar directamente determinadas medidas de axuda, con plena seguridade xurídica. O Regulamento xeral de exención por categorías(Abre en nova xanela) de 2014 exime a determinadas categorías de axudas estatais do requisito de notificación previa á Comisión, cando os beneficios para a sociedade compensan os posibles falseamientos da competencia. Como consecuencia diso, os Estados membros executan agora máis do 90 % de todas as novas axudas estatais sen necesidade de aprobación previa por parte da Comisión. Esta situación axústase á formulación da Comisión de centrarse en cumprir máis e con maior rapidez, e ao mesmo tempo facer menos onde a súa intervención non supoña un valor engadido.

O feito de que unha medida de axuda estatal non cumpra os criterios do RGEC non significa que sexa incompatible coas normas sobre axudas estatais da UE, senón unicamente que a medida debe notificarse (antes da súa execución) á Comisión, que avaliará a seguir se a axuda estatal pode aprobarse de acordo con outras normas da UE sobre axudas estatais.

En xaneiro de 2019, a Comisión puxo en marcha unha avaliación de determinadas normas sobre axudas estatais adoptadas como parte do paquete de modernización das axudas estatais(Abre en nova xanela) de 2014. A avaliación indicou(Abre en nova xanela) , en xeral, que o sistema e as normas de control das axudas estatais adecuábanse á súa finalidade. No entanto, tamén sinalou que normas concretas necesitaban algúns axustes, tamén á luz do recente Pacto Verde Europeo(Abre en nova xanela) e das estratexias industrial(Abre en nova xanela) e dixital(Abre en nova xanela) da UE, ademais dunha maior racionalización. 

Por tanto, co fin de recoller os cambios nos distintos conxuntos de Directrices sobre axudas estatais, a Comisión convidou en outubro outubro de 2021(Abre en nova xanela) aos Estados membros e a todas as demais partes interesadas a presentar as súas observacións sobre algunhas propostas de modificación do RGEC. A proposta presentada hoxe sucede á modificación do RGEC que a Comisión adoptou en xullo xullo de 2021(Abre en nova xanela) co fin de adaptar as normas pertinentes en materia de axudas estatais ás normas de financiamento do novo marco financeiro plurianual.

A modificación anunciada hoxe contribuirá a axilizar os investimentos e o financiamento destinadas á produción de tecnoloxías limpas en Europa, preservando ao mesmo tempo unhas condicións de competencia equitativas no mercado único.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Información e datos do sector público