España comparte a súa experiencia en protección de datos con América Latina e Ucraína

• Escoitar

30 xaneiro 2023

A Axencia Española de Protección de Datos (AEPD) e a FIIAPP implementarán este ano dous grandes proxectos de cooperación para reforzar a protección de datos.

España, impulsora, entre outros, do dereito ao esquecemento, é pioneira en protección de datos. Contamos cunha das autoridades públicas máis activas no mundo para promover a defensa de este  dereito fundamental. “Protexer ás persoas nun mundo dixital, acompañar aos responsables de tratamento de datos e supervisar o cumprimento da normativa son o tres misións fundamentais da AEPD”, explica a súa directora, Mar España. O coñecemento e a experiencia das nosas institucións públicas nesta materia está no centro de dous importantes proxectos europeos de cooperación internacional cos que a FIIAPP está a facilitar, en 2023, a participación de profesionais da Axencia no exterior.

Salvagardar datos para protexer vidas en Ucraína

A protección de datos, xunto coa dixitalización da administración e a ciberseguridade, son o tres eixos principais do proxecto europeo EU4DigitalUA(Abre en nova xanela) que a FIIAPP implementa en Ucraína desde 2000 cun orzamento de 8,4 millóns de euros, onde a AEPD lidera o compoñente de protección datos. “Evidentemente o conflito fíxonos redefinir o curso do programa, pero seguimos traballando coas institucións do país para que poidan avanzar na súa transformación dixital e harmonizar os seus procedementos cos do Mercado Único Dixital da UE, de face a unha posible integración futura”, explica Pablo Ródenas, coordinador do proxecto en FIIAPP. A directora da AEPD subliña que “este dereito é fundamental nun país en guerra: nos conflitos actuais xa non se ataca só a nivel físico, senón tamén a nivel de ciberseguridade e a nivel loxístico da información, do dato. En Afganistán, por exemplo, o tratamento masivo de datos das manifestacións contribuíu a minguar a liberdade das mulleres tras a chegada dos talibán”.

Políticas e regulacións dixitais en América Latina e Caribe

En marzo se presentará oficialmente la alianza digital entre la Unión Europea y América Latina y Caribe, en la que se enmarca el proyecto europeo Diálogos Políticos de alto nivel sobre políticas y regulaciones digitales, que contará con participación directa de personal de la AEPD y que tiene por objeto contribuir a  acelerar la transformación digital de América Latina y Caribe. En particular trata de mejorar la armonización regulatoria de las políticas digitales y los mecanismos de gobernanza para la digitalización en la región, con cuatro áreas de intervención: gobernanza de datos, gobierno electrónico, ciberseguridad y conectividad.

O proxecto executarase en réxime de consorcio por catro países europeos, estando representada España pola FIIAPP, que se encargará da área de gobernación de datos. A AEPD vai colaborar coa FIIAPP neste proxecto de forma directa achegando a súa experiencia en materia de protección de datos persoais, onde desenvolveu numerosas ferramentas para facilitar ás organizacións a adaptación dos seus procesos de negocio á normativa de protección de datos persoais, así como instrumentos que permiten ao cidadán facer fronte aos riscos inherentes ás novas tecnoloxías.

Un exemplo deste tipo de instrumentos a disposición de cidadán é a Canle Prioritaria(Abre en nova xanela) , por el que han mostrado interés numerosos países de América Latina, y que permite la retirada de fotografías, videos y audios de contenido sexual o violento difundidos en Internet sin el consentimiento de las personas afectadas en cuestión de horas, con lo que se consigue minimizar el impacto de dicha difusión para las personas afectadas.

Cooperación para protexer datos noutros países

As e os profesionais da AEPD participaron en numerosos proxectos de cooperación coa FIIAPP en Chequia, Bulgaria, Israel, Croacia, Albania, Kósovo e agora Ucraína, entre outros.

“Na era da tecnoloxía, empresas privadas e administracións públicas están a utilizar datos persoais nunha escala sen precedentes. Os novos riscos demandan respostas adaptadas, que aseguren un elevado nivel de protección á vez que ofrecen solucións que faciliten a innovación. Por iso, é intención FIIAPP traballar coa AEPD  no desenvolvemento dunha cultura de protección de datos mediante proxectos de cooperación que xeren estreitos lazos de colaboración entre entidades públicas de terceiros países  e  a Axencia, como autoridade de referencia no contexto europeo, asegura a directora da área de Desenvolvemento económico e medio ambiente da FIIAPP, Sonsoles Mories. “A protección de datos e a privacidade poden converterse nun elemento diferenciador nos servizos públicos que se poñan en marcha, perfectamente compatible co desenvolvemento económico, ao xerar confianza e seguridade”, engade.

Sobre a FIIAPP

A FIIAPP apoia a construción de sistemas públicos en máis de 120 países. Facémolo promovendo o talento público e o intercambio de coñecemento entre institucións homólogas de distintos países. Como fundación pública, o noso labor forma parte da acción exterior española e europea. Apostamos polo valor do público para mellorar a vida das persoas e o planeta.

Sobre a AEPD

A Axencia Española de Protección de Datos é a autoridade pública independente encargada de velar pola privacidade e a protección de datos da cidadanía, atendendo o exercicio dos seus dereitos e supervisando a aplicación da Lei Orgánica de Protección de Datos e garantía dos dereitos dixitais (LOPDGDD) e o Regulamento Xeral de Protección de Datos (RGPD).

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Cooperación interadministrativa
  • Infraestruturas e servizos comúns